Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Revisie motor pk 125s


EvilDevil

Aanbevolen berichten

pff sinds de revisie van het een probleem in het ander.

Gisteren weer stilgevallen, te voet naar huis.

Thuis de usual gecheckt, bougie carbu, naft.

De bougie trekt een vonk, dus dacht dat het probleem weer lag bij een gebroken spie aan het vliegwiel.

Vliegwiel eraf, maar de spie was nog intact, voor zekerheid een andere spie gestoken en terug dicht.

Maar hij wil niet starten, ondanks die nieuwe spie en een nieuwe bougie.

Hij trekt nochtans een vonk.

Iemand idee's?

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Vandaag nieuwe cdi toegekregen, meteen geinstaleerd.

Maar zelfde effect.

Nu heb ik ook nog eens een paar keer zonder bougie getrapt, en daarna bougie terug in, dan een paar keer getrapt en dan een knal.

Wist eerst niet van waar dit kwam, maar toen ik het zadel opendeed zag ik dat er rook van onder het zadel kwam.

Wat kan dit zijn? en kan dit te linken zijn met mijn startprobleem?

Link naar reactie

man ik heb snel den draad hier nog eens doorgenomen en ik vind het fantastisch dat ge dat allemaal zelf wil doen, maar een goede voorbereiding is het halve werk, en ik kan maar een ding concluderen dat ge van de werking van je motor geen jota weet, nochtans het net staat vol bruikbare informatie. Als ik lees dat ge niet weet of ge een elektronische ontsteking of contactpuntjes hebt en nu vraagt hoe ge weet of uw tijdstip juist staat terwijl dat ge al aan het bollen bent dan hebt ge uw huiswerk niet te goei gedaan. Steekt uw piston idd wel juist, maw pijltje wijst naar de uitlaat poort. Ik ben niet thuis in de pk maar bij px staan er merktekens op uw stator maar gezien de nieuwe setup moet ge de richtlijnen van de fabrikant volgen. Als er geen merktekens op staan gaat ge u een strobo moeten aanschaffen. Zo verder rijden is gewoon uw piston en cilindr binnen de kortste keren naar de KL** doen. dit is geen kritiek maar heel goeie raad die ik u geef.

Link naar reactie

@sindo, het is wel zo dat ik er niet veel vanaf weet, en ik probeer ook te leren.

Da van die contactpuntjes da wist ik dus ni omdak da nog nooit gezien had, logisch ik heb ze ni :-)

als ge met merktekens da bolleke bedoeld op de stator dan staat em juist, heb dat voor de revisie ook aangeduid en nu terug juist gezet.

Dus ging ik ervan uit dat zo het tijdstip juist stond, er waren ook geen knallen in de uitlaat ofzo.

En voor ne strobo te gebruiken moet de motor toch bollen? das toch het zelfde as bij nen auto?

@cee: ja de piston steekt juist, met de pijl naar de uitlaat toch?

Kunt ge eigenlijk rijden als uwe piston mis steekt?

Link naar reactie

Heb nog maar eens het vliegwiel afgedaan en gekeken naar de ontsteking (of die juist stond), en naar het spieke op de krukas.

Alles in orde. Maar nog altijd ni gestart krijgen :s

Kan dit toch aan de koppelingszijde liggen?

Nu als ik lees opt net, dan zou als ik de bougie verwijder en mijne vinger tegen het gat van de bougie hou, mijne vinger er moeten tegen gezogen worden, klopt dit?

In mijn geval gebeurt dit als ik de kick een paar mm naar beneden duw, iets verder word mijne vinger terug weggeduwd en daarna terug aangetrokken.

Raar? of correct?

Link naar reactie

correct. het op en neer gaan van uwe piston. als uwe piston verkeerd steekt rijdt em nog,,, efkes... zeker dat uw bourages goed zitten? kant van de veren naar de krukaswangen gericht?

Link naar reactie

Bourages steken 100% zeker juist, heb de motor gereviseerd volgens een handleiding gepost door iemand hier op het forum, daar stond alles netjes in uigelegd.

Die fkes das toch geen 100km? as em mis steekt krijgt ge toch een vastloper he?

En bij een vastloper zou je uwe kick nimeer kunnen bewegen, of is dat niet altijd het geval?

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Geen succes, sorry Mario!

Om de één of de andere duistere redenen krijgt de cilinder geen mengsel/brandstof. Benzinekraan werkt alleszins naar behoren, ik had in tweede instantie geen vertrouwen in de carburator, vlotterkamer stond kurkdroog. Alles doorgeblazen, nieuwe vlotternaald enz… zonder resultaat, geen starten aan! Zelfs met startpilot krijg je geen leven in het motortje, het lijkt of hij geen brandstof aanzuigt!

Wat is jullie idee? Tijdens het roderen een segment gebroken en de compressieplaat beschadigd? Te weinig compressie door een vastloper? Ik ga kortelings eens alles opengooien en hopen dat we iets tegenkomen!

Alle suggesties en tips welkom, groeten Jan.

Link naar reactie

@Cee, heb niets van smallframe liggen om een iets te proberen, largeframe Vespa's geen probleem...

@Sindo, er is compressie, maar niet veel! Volgens EvilDevil is het nooit anders geweest, ik vermoed dat er iets beschadigd is door een warmloper/vastloper... kortelings de cilinder er eens afnemen.

Link naar reactie
Vandaag nieuwe cdi toegekregen, meteen geinstaleerd.

Maar zelfde effect.

Nu heb ik ook nog eens een paar keer zonder bougie getrapt, en daarna bougie terug in, dan een paar keer getrapt en dan een knal.

Wist eerst niet van waar dit kwam, maar toen ik het zadel opendeed zag ik dat er rook van onder het zadel kwam.

Wat kan dit zijn? en kan dit te linken zijn met mijn startprobleem?

Als gij contactpunten hebt, dan steek je toch geen CDI, maar een bobijn...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...