EvilDevil Geplaatst: 27 mei 2012 Delen Geplaatst: 27 mei 2012 Op aanraden van enkele forumleden ben ik dan toch eens begonnen aan de revisie van de motor. Maar nu begint het eerste probleem al, bij het willen verwijderen van de achterste remtrommel heb ik een probleem. Hoe hard ik ook probeer ik krijg de moer maar niet los. Heb al geprobeerd met een ratel, met de ratel te verlengen en met een buis op de ratel. Ook heb ik iemand op de vespa laten plaatsnemen en de rem laten inhouden, maar hoe hard ik ook probeer, in de moer komt geen beweging. Iemand raad? Link naar reactie
EvilDevil Geplaatst: 10 juni 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2012 Het gaat over dezae tandwielen (gele pijl). Kan iemand zeggen hoe ik deze moet lossen? Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 10 juni 2012 Delen Geplaatst: 10 juni 2012 Is de koppeling eruit? Asje met tandwiel uit het carter kloppen met rubbere hamer... Link naar reactie
EvilDevil Geplaatst: 10 juni 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2012 nee koppeling is er niet uit denk ik. waarschijnlijk oerdomme vraag, maar hoe verwijder ik de koppeling? De afdekkap is er vooruit, en ik kan ze goed zien, ma ze zit precies vast me een rare moer. Voor mij is dit de 1ste keer dat ik de motor open doe, en ik heb daar dus totaal geen ervaring mee. Link naar reactie
fajes Geplaatst: 10 juni 2012 Delen Geplaatst: 10 juni 2012 een Haynes manual scoren is nu het belangrijkste wat je te doen staat... Link naar reactie
EvilDevil Geplaatst: 10 juni 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2012 Enig idee waar ik die kan vinden? Want heb daar al is achter gezocht zonder resultaat Link naar reactie
nero Geplaatst: 10 juni 2012 Delen Geplaatst: 10 juni 2012 Hier kan je ook één en ander vinden: http://www.scooterhelp.com/tips/engine/trans.sf.vespa.html Groetjes, nero. Link naar reactie
EvilDevil Geplaatst: 10 juni 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2012 Bedankt Nero, dat zal al van pas komen denk ik. Is het nodig zo een clutch tool te hebben voor het losdoen van de koppeling? Is dat dezelfde trekker als die van het vliegwiel? Link naar reactie
nero Geplaatst: 10 juni 2012 Delen Geplaatst: 10 juni 2012 Ik denk het niet dat deze dezelfde is en een koppelingstrekker is noodzakelijk (tenzij de as waarop de koppeling zit cilindrisch is). Groetjes, nero. Link naar reactie
Timmie Geplaatst: 11 juni 2012 Delen Geplaatst: 11 juni 2012 Deze uitprinten en je kan alles stap voor stap doen; http://vespecial.nl/vespa_sf_engine_nl.pdf Mvg, Timmie Link naar reactie
EvilDevil Geplaatst: 11 juni 2012 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2012 dank je timmie, is een grote hulp. nog even een vraagje aan de specialisten hier. Als ik een 130cc piston steek wat moet ik dan mee veranderen? Cilinder? Koppeling? bougie? Is het nodig voor een ander carbu te steken? Ik heb nu een 19/19 ask mij ni vergis, en een et3 banaan steken. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 11 juni 2012 Delen Geplaatst: 11 juni 2012 Je kan niet zomaar een 130cc piston steken in een standaard cilinder. Het beste wat jij doet met u setup is een 130dr waarbij je de koppeling een sterkere veer steekt en nieuwe platen ( dat doe je sowieso tijdens revisie) bougie vervang je ook bij revisie. Carbu kan je zo laten maar je moet dan eens kijken naar de sproeiers met een et3 banaan. Je gaat dan iets meer power hebben maar ook niet om vanachterover te vallen. Link naar reactie
EvilDevil Geplaatst: 11 juni 2012 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2012 en heeft da een bepaalde maat die veer? of een bepaalde sterkte? of misschien gewoon direct een volledig neiuwe koppeling kopen? Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 11 juni 2012 Delen Geplaatst: 11 juni 2012 This should do it -> http://www.sip-scootershop.com/en/products/clutch+friction+plates+surflex+_93075000 Link naar reactie
EvilDevil Geplaatst: 11 juni 2012 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2012 Is deze aan te raden : http://www.sip-scootershop.com/en/products/racing+cylinder+dr+130cc+_10008000 Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 11 juni 2012 Delen Geplaatst: 11 juni 2012 Wel 3plaatskoppeling met surflexplaten en versterkte veer ,4 plaats is niet nodig. Die dr 130cc is eigenlijk een ' vervanger' van de et3 cilinder. Je gaat iets meer punsh hebben maar zoals ik reeds zei niet om achterover te vallen. Link naar reactie
EvilDevil Geplaatst: 11 juni 2012 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2012 en past da dan in da zelfde kaske? of moek ook een nieuw kaske kopen waar die platen insteken? want nu steken er wsl 4 in en dan maar 3. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 11 juni 2012 Delen Geplaatst: 11 juni 2012 4plaats ? Standaard koppeling? Dat weet ik niet maar je moet rekening houden dat een 3 plaats koppeling, de platen dikker zijn dan een 4 plaats koppeling. Het beste wat je doet is gewoon u koppelingsplaten vervangen en dan een versterkte veer vragen bij een vespawinkel. Link naar reactie
cee Geplaatst: 11 juni 2012 Delen Geplaatst: 11 juni 2012 als ge een nieuwe koppeling steekt, steekt dan gewoon een 4plaats. ofwel steekt ge gewoon een nieuw krukaske met die dr130 met de std 19 carbu en aangepaste sproeiers, ofwel gaat ge voor een complete polini 130 setup, ook met die 4plaats koppeling maar dan met een reedvalve en ne 24carb. Link naar reactie
EvilDevil Geplaatst: 11 juni 2012 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2012 @cee voor ne dr130 heb ik toch voldoende met mijne 125cc krukas? Dus gewoon het beste alleen de koppelingsplaten vervangen? enig idee wat ik het beste pak, prijs kwaliteit Link naar reactie
EvilDevil Geplaatst: 24 juni 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 juni 2012 Revisie begint te vlotten, alles volledig gestript, nieuwe koppelingsplaten, nieuw schakelkruis, nieuwe lagers en nieuwe keerringen gezet, alleen nog niet in de losse carterhelft. Daar zit ik met het probleem dat ik de lagers (kleine lagers) niet loskrijg uit het carter. Iemand die me hier raad kan in geven? want ben bang de carter te beschadigen. Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 24 juni 2012 Delen Geplaatst: 24 juni 2012 https://www.facebook.com/#!/photo.php?v=3712802894359&set=vb.259973576173&type=2&theater Er is een speciaal kit voor, te koop bij scootercenter keulen! Link naar reactie
EvilDevil Geplaatst: 24 juni 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 juni 2012 Zonder die kit, niet verwijderbaar? Link naar reactie
EvilDevil Geplaatst: 25 juni 2012 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2012 Niemand die een ander manier kent? Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 25 juni 2012 Delen Geplaatst: 25 juni 2012 Loop naar je buurt-garagist en vraag of hij het even doet... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.