Jump to content
Vespaforum.be

Timmie

Members
  • Content Count

    41
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

1 Follower

About Timmie

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    pk 50 S

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Limbabwee
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

453 profile views
  1. De koppeling ligt open. Het probleem was inderdaad een gebroken koppelingsspie. Die is intussen verwijderd, samen met het originele primaire tandwiel (met 15 tanden). Vermits er een 3 poorts DR75 'tje onder mijn PK steekt dacht ik meteen ook een nieuw primair tandwiel met 16 tanden ( zodat ik mijn eerste versnelling terug kan gebruiken) te steken en ook een setje nieuwe koppelingsplaten. Iemand ervaring met deze? https://www.sip-scootershop.com/de/products/primarzahnrad+z+16+1669_4043329 https://www.sip-scootershop.com/de/products/koppeling+ferodo+sport+voor_93490000 Nu het
  2. Goeie tip Frederik, is gelukt. Thanks!
  3. Vandaag begonnen met de demontage richting koppelingsdeksel. Na het verwijderen van de achterste velg/band, het plastic kapje op de wieltrommel (en de splitpen erachter) om zo tot aan de grote zeskantmoer van de achteras te komen, is er in die grote moer met geen stokken beweging te krijgen. Heb er een grote halfduimsratel met dop op gezet, maar ze zit muurvast. Bovendien draait de wieltrommel mee, zelfs als ik deze op de grond laat rusten krijg ik geen beweging in de moer. Ook met de velg op de trommel (en door op het zadel te gaan zitten het wiel tegen de grond blokkeren) krijg ik ze n
  4. Dank je voor je reactie Frissenappel. Mijn beperkte kennis deed mij ook in die richting denken. Ga dit eens bekijken. Op hoop van zege. Mochten er nog andere mensen een idee hebben: graag. Thanks. T
  5. Thanks voor je reactie Nero. Ik kan dit zeker even doen, maar voor alle duidelijkheid: als ik kick draait de krukas (die uit het vliegwiel steekt - waar de moer en borgring op zitten) niet rond, maar ik hoor wel iets rond draaien binnen in de motor. Als ik het vliegwiel daarentegen met de hand rond draai neemt deze de krukas wel gewoon mee rond, en voel ik de piston ook op en neer bewegen in de cylinder. T
  6. Beste Vespisten, Enkele weken geleden heb ik de SAE 30 motorolie van mijn PK50S (DR75cc) eens ververst. Liep gesmeerd. Tot vanmorgen. Tijdens de rit naar het werk wat extra geratel in het motorblok, en bij gas geven niet meteen mechanisch aanpakken (precies een fractie spatie/vertraging op de overbrenging) en dan plots, na een stilstand en terug naar eerste schakelen om te vertrekken helemaal geen overbrenging van de motorkracht op het achterwiel meer. Met andere woorden: wel nog geluid, maar geen beweging meer in de zaak. (Gelukkig recht voor de deur van mijn werk). Als ik de kickst
  7. Was inderdaad het ontluchtingspijpje dat losgekomen was. Merci voor de raad. Tim
  8. Thanks Nero, & Sara. Ik ga dat eens checken... Grts, Tim
  9. Beste collega-Vespisten, Probleempje: Telkens ik m'n Vespa na het rijden wegzet zet ik de naftkraan op C, de gesloten stand. Wanneer ik 'm na enkele dagen opnieuw wil aankicken krijg ik de kickstarter niet meer omlaaggetrapt (cylinder zit vol benzine waardoor piston niet meer kan bewegen vermoed ik) en zit er niks anders op dan de bougie te verwijderen en de naft 'eruit te kicken'. Daarna start hij terug gewoon. Probleempje met de naftkraan? Of kan dit iets anders zijn? Graag jullie mening. Thanks, Tim
×
×
  • Create New...