Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Timmie

Leden
  • Items

    75
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

1 Volger

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    PK50S

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Limbabwee
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

1.288 profielweergaven

Timmie's prestaties

Contributor

Contributor (5/14)

  • Reacting Well Zeldzaam
  • Conversation Starter
  • First Post
  • Collaborator
  • Week One Done

Recente badges

9

Reputatie

  1. Na een volledige revisie te hebben gedaan bolt mijn machien terug. Voor mij was dit de eerste keer dat ik zelf een blokje reviseerde, maar het is mij mits onderstaande filmpjes (en mede dank zij het regelmatige advies en de nieuwe carterhelften die ik kon kopen van forumlid Frissenappel - thanks) prima gelukt: https://www.youtube.com/watch?v=tYB7pvLnBu8 SDN in Stevoort heb ik de finale afstelling en het monteren van de vitessekabeltjes laten doen. Dit werd perfect gedaan door Sven. Hierbij nog enkele foto's van mijn scooter. Keep it safe! Tim (Hasselt)
  2. Thanks again voor de feedback L., top.
  3. Heb bij lokale Vespaspecialist SDN even geïnformeerd naar beschikbaarheid van deze veer: https://www.sip-scootershop.com/nl/product/koppeling-veer-polini-wave_22800100 Kreeg van Sven de reactie: "Als je een linker arm wil hebben als de hulk wil ik deze veer zetten". 🙂 Is dit de juiste veer? Voor de volledigheid nog: de koppeling is gewoon de originele, met 3 kurkplaten. Stel me nu de vraag wat de beste optie is: Die Polini Wave, of gaan voor een gewone nieuwe standaard veer?
  4. Mijn gedacht ook L. Die oude veer is waarschijnlijk net niet meer krachtig genoeg voor de nieuwe cylinder/piston/75cc. Blokje loopt intussen wel al, da's al mooi 🙂
  5. will check. 🙂 Standaard koppeling. Zowel de kurkplaten als de metalen platen vervangen door identieke exemplaren. De centrale veer hergebruikt. Interessante info, thanks.
  6. Platen goed ingesmeerd met olie en dan gemonteerd. Pen is de correcte lengte... Yes. En juistom gemoteerd. Heel eventjes aan de praat gekregen, met de juiste brandstofverhouding. Vanwaar deze vraag?
  7. Momenteel reviseer ik een smallframe blokje. Alles is inwendig vernieuwd (incl. de koppelingsplaten), het blokje hangt sinds vandaag onder het frame, er zit 250 ml SAE 30 olie in het carter, en als ik nu probeer te kickstarten merk ik op dat de kickstarter af en toe ( één op tien keer trappen of zo) wat door schuift/glijdt, en niet pakt. Wat kan dat zijn? Voor zover ik weet heb ik de koppeling correct gemonteerd. De koppelingskabel is nog niet aan gesloten. Wat best eerst checken?
  8. Zijn deze enkel via EBay te krijgen?
  9. Klinkt goed Frissenappel. In afwachting op je foto's ben je alvast bedankt voor je reactie.
  10. Wegens een vastloper (waarbij de naaldjes van de naaldlager in de piston door de cylinder zijn geschoten) is de inlaat van mijn V5X2M motor (PK50S) lelijk beschadigd. (zie vorige posts) Ik zou mijn motor graag terug naar originele staat herstellen, zonder naar een reed valve systeem te moeten switchen. Daarom ben ik op zoek naar een onbeschadigde set matching carterhelften, tegen een aanvaardbare prijs. Een blokje om te slopen (waarvan de carterhelften matching en onbeschadigd zijn) mag ook. Iemand iets deftig & bruikbaars te koop? Graag een berichtje dan met vermelding van de prijs. Thanks.
  11. Okay. Ik ken de NL wetgeving niet, wist niet dat er geen GVA is. Deze link en deze link geven wat meer duidelijkheid over de wettelijke bepalingen in NL. Nu: als het een achter gelaten keldervonst is, en je de rechtmatige eigenaar niet bent, en je geen documenten noch de sleutels bezit kan je misschien best eerst even na gaan bij de instanties of er geen aangifte van diefstal gedaan is voor deze Vespa, alvorens er verder iets mee te ondernemen of een verkoop te plannen. Het dekselslotje aan motorzijde is ook verdwenen. Ook ik vrees, afgaande op de foto's die je gepost hebt, dat de roest al aardig z'n werk gedaan heeft, inwendig en uitwendig.
  12. Deze PK is qua body in originele staat (buiten de vloermatten) en heeft de originele lak nog. Dat is een pluspunt, want veel PK's die je tegen komt zijn al ooit herspoten. Een ander pluspuntje is dat het een PK50S is, wat 'm voor sommige smallframe liefhebbers net ietsje gewilder maakt dan de latere versie, de PK50XL. Een minpunt is dat deze Vespa lang in een vochtige omgeving lijkt te hebben gestaan, waardoor er redelijk wat vliegroest is. De body kan een grondige opfrisbeurt gebruiken. Als de roest ook binnenin zit heeft dat ook weer een negatieve invloed op de waarde. Als je de motor mits het uit kuisen van de carb en wat verse benzine al aan de praat krijgt is ook dat een pluspuntje. Maar het hangt er van af hoeveel kilometers het blokje al gelopen heeft en hoeveel slijtage er inwendig is. Om dat te weten moet het blokje eens open. Deze Vespa is dus zowiso een projectje met werk aan. Je spreekt over een 'vergeten vondst' in de garage van je moeder. Zijn de sleutels er dan nog bij? Als er een gelijkvormigheidsattest bij zou zijn en je de sleutels er ook effectief bij hebt zou ik de waarde van deze Vespa ergens tussen de €500 / €600 durven schatten. Anders is het (zoals men in België spreekwoordelijk zegt) een kwestie van wat een zot er nog voor wil geven.
  13. Timmie

    vastloper

    Okay. Interessant. Termen als blowback en timing van spoelpoorten zijn mij wel niet bekend ( zo technisch ben ik niet aangelegd) , maar dit is wel weer goede info, en goed om in het achterhoofd te houden... Wat ik eigenlijk probeer is om uit te vinden wat de allerbeste setup is die én enigzins legaal is (dus geen 75cc meer) maar toch wat meer power heeft dan de standaard Piaggio 50cc, én eventueel ook een tikje sneller gaat dan de toegestane 45km/u. De 16.16 carb en het 16/69 primair tandwiel heb ik al liggen. Als er andere forumbezoekers zijn die hier ervaring mee hebben: shoot. 😊 (of PM me even aub) Thanks.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...