Jump to content
Vespaforum.be

Timmie

Members
  • Content Count

    63
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4 Neutral

1 Follower

About Timmie

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    PK50S

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Limbabwee
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

598 profile views
  1. Okay. Ik ken de NL wetgeving niet, wist niet dat er geen GVA is. Deze link en deze link geven wat meer duidelijkheid over de wettelijke bepalingen in NL. Nu: als het een achter gelaten keldervonst is, en je de rechtmatige eigenaar niet bent, en je geen documenten noch de sleutels bezit kan je misschien best eerst even na gaan bij de instanties of er geen aangifte van diefstal gedaan is voor deze Vespa, alvorens er verder iets mee te ondernemen of een verkoop te plannen. Het dekselslotje aan motorzijde is ook verdwenen. Ook ik vrees, afgaande op de foto's die je gepost hebt, dat de roest a
  2. Deze PK is qua body in originele staat (buiten de vloermatten) en heeft de originele lak nog. Dat is een pluspunt, want veel PK's die je tegen komt zijn al ooit herspoten. Een ander pluspuntje is dat het een PK50S is, wat 'm voor sommige smallframe liefhebbers net ietsje gewilder maakt dan de latere versie, de PK50XL. Een minpunt is dat deze Vespa lang in een vochtige omgeving lijkt te hebben gestaan, waardoor er redelijk wat vliegroest is. De body kan een grondige opfrisbeurt gebruiken. Als de roest ook binnenin zit heeft dat ook weer een negatieve invloed op de waarde. Als je de motor mits
  3. Timmie

    vastloper

    Okay. Interessant. Termen als blowback en timing van spoelpoorten zijn mij wel niet bekend ( zo technisch ben ik niet aangelegd) , maar dit is wel weer goede info, en goed om in het achterhoofd te houden... Wat ik eigenlijk probeer is om uit te vinden wat de allerbeste setup is die én enigzins legaal is (dus geen 75cc meer) maar toch wat meer power heeft dan de standaard Piaggio 50cc, én eventueel ook een tikje sneller gaat dan de toegestane 45km/u. De 16.16 carb en het 16/69 primair tandwiel heb ik al liggen. Als er andere forumbezoekers zijn die hier ervaring mee hebben: shoo
  4. Timmie

    vastloper

    Okay, thanks. Dus los van die prijsissue kan ik er wat betreft het koppel van uit gaan dat een 50cc 5 poorts Polini ( in combinatie met een 16.16 carb en een 16/69 primair) niet ongeveer evenveel power heeft als een 3 poorts DR75 (met dezelfde carb en primair)? Kan je aub even verduidelijken waarom die 50cc 5 poorts Polini met dezelfde carb en primair (naast meer lawaai ) ook meer toeren gaat maken dan een 3 poorts DR75? Hangt het toerental dan niet enkel van de maat van je primair af/van je overbrengingsverhouding? Maw. speelt de cylinderinhoud daar ook een rol in dan?
  5. Timmie

    vastloper

    Okay, da's alweer fijne info, thanks. Je zei eerder dat je die Polini weggegooid geld vindt, en dat je een DR75 een aangenamere setup vindt. Kan je dat even toe lichten aub? Waar zit volgens jou het verschil tussen enerzijds een setup met Polini 50cc 5 poorts (met 16.16 carb en 16/69 primair) en anderzijds een setup met DR75 3 poorts (met ook 16.16 carb en 16/69 primair)?
  6. Timmie

    vastloper

    Maakt inderdaad niet zoveel uit, als 't zaakje maar fantsoenlijk rijdt. ☺️ De voorbije jaren heb ik met een 3 poorts DR75 met een 16.16 carb en het originele 15/69 tandwiel gereden. Buiten het feit dat mijn 1e vitesse onbruikbaar was was ik daar best tevreden mee. Ik haalde daar 55 à 60 km/u mee, en qua trekkracht was dat ook gewoon in orde. Na het 16/69 tandwiel geïnstalleerd te hebben merkte ik tijdens de proefrit een aangename verbetering qua toerental, en idd. een aangenamer rijcomfort. Helaas was dit plezier (vanwege de vastloper) van heel korte duur. Nu ik toch moet reviseren d
  7. Timmie

    vastloper

    Hier staat 't dan weer anders: PK50S - V5X1M / PK50XL - V5X1M / PK50XL RUSH - V5X2M Verwarrend...☺️
  8. Timmie

    vastloper

    Okay. Dat is goed om te weten. Is handig voor als je een 50cc met een 16.10 carb hebt dan. Wat betreft dat motornummer ben ik nog niet helemaal mee. Zou het kunnen dat een PK50XL als motor V5X3T heeft, en V5X2M toch de nummer is voor een PK50S? https://www.scooterhelp.com/serial/ves.motor.serial.numbers.html Hoe dan ook, bij mij zit er een V5X2M onder. Ik zal dan vermoed ik deze nodig hebben: https://polini.shop/it/215-0232.html Ga dan eventueel (mits de DR75 toch om zeep is) voor een Polini 50cc cylindertje met 5 poorten gaan...
  9. Timmie

    vastloper

    Er is geen volledige revisie van het blok gedaan. Mijn PK had in zijn geheel een kleine herziening nodig. Naast een laag anti steenslag (daarvoor moest het blok er vanonder) nieuwe schokbrekers, gaines en kabels, een nieuw primair tandwiel met 16 tanden en een nieuwe koppeling.
  10. Mijn handen jeuken als ik die Special zie. Sjiek machientje...
  11. Nee, enkel de Nederlandse exemplaren hadden dat. Was ook iets met wetgeving meen ik te weten. De vloermatten zijn overigens niet standaard, maar komen van een latere PK50XL. Normaal gezien heb je op een Pk50S (mooiere) vloerstrips op de bodemplaat. Die kan je nog steeds aftermarket krijgen, en kan je met blindklinknagels en een speciale tang vast klinken, mocht je 'm terg naar originele staat willen zetten...
  12. Timmie

    vastloper

    Even verduidelijken Frissenappel: Ik zei enkel dat ik niet bekend was met het reedvalve systeem, niet dat ik dat niet zie zitten. Ik heb dat alleen nog nooit geïnstalleerd, en las hier en daar over dremelen / frezen aan de inlaat (wat ik nog nooit gedaan heb), vandaar mijn vraag of de installatie makkelijk is. Na enig opzoekwerk begrijp ik (ook voor andere forumbezoekers die het reed valve systeem niet kennen is deze info misschien handig - en daar dient zo'n form tenslotte voor - om info en kennis te delen) dat zo'n reedvalve een spruitstuk is (van bvb. Polini) met een membraan in, da
  13. Is een Nederlandse PK50S, met de verplichte witte achterkant voor de nummerplaat, en vooraan de typische opbouwpinkers die een stukje buiten de beenschildrand steken.
  14. Timmie

    Jerrycan 5L

    Of oogbouten en een klassieke snelbinder.
  15. Timmie

    vastloper

    Was vergeten dat daar een naaldlagertje zat (heb de piston er de voorbije 10 jaar niet af genomen), dat verklaart 't zeker. Als ik de krukas met het vliegwiel rond draai komen er scherfjes metaal en zwart plastic mee naar boven richting cylinderopening. Het blokje zal dus zowiso volledig open moeten om de rotzooi er uit te halen. Dan kan ik de krukas ook eens tegoei bekijken. Zo'n reed valve, daar ben ik niet bekend mee. Is dat voor een leek makkelijk te installeren, of is dat specialistenwerk? Moet eraan het blok gefreesd/gedremeld worden? Toevallig een SIP linkje voor?
×
×
  • Create New...