Ignace Geplaatst: 26 september 2011 Delen Geplaatst: 26 september 2011 Kben met m'n broer een tripje aant plannen naar italië met de camionette. We zijn van plan om 1 of 2 scooters mee terug te nemen. Contacten in Italië hebben we ondertussen al en we hebben ondertussen ook gekozen welke we misschien zouden kopen. Lambretta Vega, een vespa GS of een Faro Basso (voorkeur, en als we een mooie lambretta tegenkomen, pakken we die misschien wel Het plan is aan de body weinig of niets te doen, maar de motor wel compleet te vernieuwen. En dan misschien later ook laten herspuiten en al die sh*t. Nu zou ik graag van jullie weten of jullie hier al ervaring mee hebben. - Welke papieren moet hij zeker hebben om in te voeren? - Moet ik in italië zelf nog iets regelen of kan ik hem gewoon meenemen en in B alles regelen? - Waar moet ik op letten bij de scooter zelf? qua uitlerlijk dan (waar mag zeker geen roest zitten, etc...) Thx voor de hulp! Ignace Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 27 september 2011 Delen Geplaatst: 27 september 2011 Vreemde keuze; De Vega is bij de meesten absoluut niet populair en de GS (150? 160?) en FB zijn immens populair. Ook, en misschien wel juist, in Italië. Je bent eigenlijk een jaar of 10 te laat om in (noord) Italië een zeldzaam model Vespa te kopen voor een prijs lager dan hier... zelfs met contacten. Heb je al eens op subito.it rondgeklikt? Buyers guide: http://www.scooterlounge.com/Vespa/Gen/Gen.shtml Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 27 september 2011 Delen Geplaatst: 27 september 2011 Ik zou in elk geval zeker zien dat je iets van papier hebt, al was het een geschreven koopovereenkomst. Mochten ze u tegenhouden aan een of andere grens met 2 scooters in uw camionette zoude anders wel eens wa last kunnen hebben ... Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 27 september 2011 Delen Geplaatst: 27 september 2011 Och - Slegers gaat zo op pad: Link naar reactie
Moon the Loon Geplaatst: 27 september 2011 Delen Geplaatst: 27 september 2011 Kben met m'n broer een tripje aant plannen naar italië met de camionette. We zijn van plan om 1 of 2 scooters mee terug te nemen. Contacten in Italië hebben we ondertussen al en we hebben ondertussen ook gekozen welke we misschien zouden kopen.Lambretta Vega, een vespa GS of een Faro Basso (voorkeur, en als we een mooie lambretta tegenkomen, pakken we die misschien wel Het plan is aan de body weinig of niets te doen, maar de motor wel compleet te vernieuwen. En dan misschien later ook laten herspuiten en al die sh*t. Nu zou ik graag van jullie weten of jullie hier al ervaring mee hebben. - Welke papieren moet hij zeker hebben om in te voeren? - Moet ik in italië zelf nog iets regelen of kan ik hem gewoon meenemen en in B alles regelen? - Waar moet ik op letten bij de scooter zelf? qua uitlerlijk dan (waar mag zeker geen roest zitten, etc...) Thx voor de hulp! Ignace @ Ignace Moest je een Vega (Lui) zoeken, ik heb er nog wel één te koop staan voor de juiste prijs, dat bespaart je weeral een ritje naar Italië. BTW heb jij mij ook niet gemaild ivm met mijn S1? Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 27 september 2011 Delen Geplaatst: 27 september 2011 om een scooter in België in te schrijven heb je altijd het inschrijvingsbewijs nodig. Lees bij wetgeving hier op het forum eens na hoe omslachtig het kan zijn om scooters in te voeren. Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 27 september 2011 Delen Geplaatst: 27 september 2011 Och - Slegers gaat zo op pad: hoe meer blutsen hoe authentieker zeker ?! Link naar reactie
fajes Geplaatst: 27 september 2011 Delen Geplaatst: 27 september 2011 bij Sam staat een Vega (Lui) voor een mooie prijs, hoef je die al niet uit Italië mee te zeulen. je weet waarschijnlijk ook wel dat al die modellen daar niet meer aan de bomen groeien? Link naar reactie
Ignace Geplaatst: 27 september 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2011 @ Ignace Moest je een Vega (Lui) zoeken, ik heb er nog wel één te koop staan voor de juiste prijs, dat bespaart je weeral een ritje naar Italië. BTW heb jij mij ook niet gemaild ivm met mijn S1? inderdaad Moon, maar een mooi S1 van 125 cc vinden is blijkbaar niet simpel En deze aankopen zouden pas zijn voor tegen april-mei. Wel even om te vermelden; jour verzameling lambretta's staat op me bureaublad opt werk en inspirireerde me om acher een vega te zoeken . kan je mij eventueel een richtprijs voor die vega van je sturen? daar heb ik absoluut geen idee van! bij Sam staat een Vega (Lui) voor een mooie prijs, hoef je die al niet uit Italië mee te zeulen. je weet waarschijnlijk ook wel dat al die modellen daar niet meer aan de bomen groeien? dat weet ik inderdaad fajes. Da wordt ook het leuke eraan. We trekke naar ginder, naar de dorpjes waar we mensen kennen. Dan proberen we via die mense aan ne goeie koop te gerake ne nogmaals, tzou as voor april-mei zijn Vreemde keuze; De Vega is bij de meesten absoluut niet populair en de GS (150? 160?) en FB zijn immens populair. Ook, en misschien wel juist, in Italië. Je bent eigenlijk een jaar of 10 te laat om in (noord) Italië een zeldzaam model Vespa te kopen voor een prijs lager dan hier... zelfs met contacten. Heb je al eens op subito.it rondgeklikt? die vega is inderdaad een rare keuze, maar tis een uniekeling. Zoiets zie je niet meer vak en die zouk dan ook voor een hele lange tijd willen houde . Hetzelfde geldt voor de FB en GS150/160. Op subito ga ik zeker eens rondkijken! en wat het vinden betreft, ik ga daar niet weg tot ik iets in m'n camionette heb staan thx voor de tips iedereen! Link naar reactie
nero Geplaatst: 27 september 2011 Delen Geplaatst: 27 september 2011 Een paar prijsjes van vespa's op de beurs in Imola: - GS 160 in slechte staat: 6000€ - GS 150 in perfect gerestaureerde staat: 14.000€ - FB met stangen in ongerestaureerde staat (voor opmaak): 17.000€ 't Is maar da ge weet, als ge met iets in uw camionet wilt weer komen, ge een dikke portefeuille moogt meenemen...) Groetjes, nero. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 27 september 2011 Delen Geplaatst: 27 september 2011 Ignace, ik wil je niet ontmoedigen maar ik denk dat je het iets te rooskleurig ziet hoor. Jij denkt dat die scooters die jij zoekt enkel in IT te vinden zijn ofzo ? Italianen komen hier dergelijke scooters kopen omdat ze bij hen onbetaalbaar zijn. Je moet al goed je weg kennen daar wil je nog koopjes kunnen doen of natuurlijk moet je chance hebben. Maar die chance kan je even goed hier in BE of in onze buurlanden hebben. Enfin, wellicht ga je er een vakantie aan koppelen en dan is het wel relax ... suc6 met je zoektocht Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 27 september 2011 Delen Geplaatst: 27 september 2011 Ter vergelijking - in NL: - een GS160 in goeie staat, net op Marktplaats: 3500 - een GS150 in gerestaureerde staat, ook op MP (geweest): 3750 - een FB met stangen in ongerestaureerde staat: nog geen 5000. Link naar reactie
nero Geplaatst: 27 september 2011 Delen Geplaatst: 27 september 2011 @Maarten: vergeten bij te vermelden dat de GS 150 een VS1 was.) Maar idd, een vakantie in Nederland zal je niet alleen meer opbrengen maar ook minder kosten... En met het uitgespaarde geld kan je dan naar Italie in een 5* hotel verblijven. Groetjes, nero. Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 27 september 2011 Delen Geplaatst: 27 september 2011 @ Ignace, zoals hier al gepost zijn de gouden tijden om koopjes te doen in Italië passé. Als je iets af wat unieke vespa wilt halen voor weinig geld moet je al naar Sicilië rijden. Vb, kennis van Pontedera heeft daar 2 rally's gekocht voor samen 3000€ Link naar reactie
fajes Geplaatst: 27 september 2011 Delen Geplaatst: 27 september 2011 het komt toch elke keer terug. scooter gekocht en hopla, we zullen eens naar italië trekken om daar de Heilige Graal te vinden. spijtig genoeg ben je daar een kleine 20 à 30 jaar te laat mee afgekomen. alle succes gewenst hoor, daar ni van... volg gerust de raad op van de mensen hier, hoeft niet natuurlijk, en scoor hier die droomscooter en geniet van je vakantie in Italië. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 27 september 2011 Delen Geplaatst: 27 september 2011 Ter vergelijking: De laatste 3 Rally's op MP: 700, 3000 en 3950 (die is nog te koop zag ik). @nero; oooh - die op MP waren een VS3 en een VS5; dat scheelt nogal Link naar reactie
nero Geplaatst: 27 september 2011 Delen Geplaatst: 27 september 2011 @nero; oooh - die op MP waren een VS3 en een VS5; dat scheelt nogal Vooral in meters schakel- en koppelingskabels! ) Groetjes, nero. Link naar reactie
Ignace Geplaatst: 27 september 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2011 Mmh, blijkbaar heb ik me hier inderdaad in vergist... Misschien toch maar hier verder zoeken Maar tis toch pas voor aanstaande lente, dus ik kan nog even zoeken he Merci voor de reacties iedereen! Link naar reactie
nero Geplaatst: 27 september 2011 Delen Geplaatst: 27 september 2011 't Is wel voor de winter dat je de beste koopjes kan doen, niet in de lente als iedereen er eentje wil.) Groetjes, nero. Link naar reactie
cee Geplaatst: 27 september 2011 Delen Geplaatst: 27 september 2011 heb hier in Belgie afgelopen maand een complete lambretta LI serie 3 met belgische papieren gekocht, dit maar om aan te tonen dat je niet persé in Italie hoeft te zijn om koopjes te doen Link naar reactie
Ignace Geplaatst: 27 september 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2011 heb hier in Belgie afgelopen maand een complete lambretta LI serie 3 met belgische papieren gekocht, dit maar om aan te tonen dat je niet persé in Italie hoeft te zijn om koopjes te doen ik heb net hetzelfde gedaan cee De mijne heeft me 2950 euro gekost. Vond ik nog meevallen... Link naar reactie
singelee Geplaatst: 27 september 2011 Delen Geplaatst: 27 september 2011 Ik denk dat de cee toch voor een betere prijs heeft gekocht ;-) Link naar reactie
Ignace Geplaatst: 27 september 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2011 Ik denk dat de cee toch voor een betere prijs heeft gekocht ;-) nja, kben content. Ik hou hem waarschijnlijk toch redelijk lang. Tzal toch nie ver van de normale prijs liggen, wel? Link naar reactie
Domi Geplaatst: 27 september 2011 Delen Geplaatst: 27 september 2011 2950€ voor een series 3 met al dat werk nog aan de motor? méér dan genoeg volgens mij.. bij united scooters staat een series 2 met een 200 blok onder voor 2600€ (heb je nog garantie op ook) den eerste die mij 3000 euro geeft voor mijne series 3,doe ik er nog ne strik rond en mag hem direct meepakken. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.