Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vega, GS of FB invoeren


Ignace

Aanbevolen berichten

Kben met m'n broer een tripje aant plannen naar italië met de camionette. We zijn van plan om 1 of 2 scooters mee terug te nemen. Contacten in Italië hebben we ondertussen al en we hebben ondertussen ook gekozen welke we misschien zouden kopen.

Lambretta Vega, een vespa GS of een Faro Basso (voorkeur, en als we een mooie lambretta tegenkomen, pakken we die misschien wel :)

Het plan is aan de body weinig of niets te doen, maar de motor wel compleet te vernieuwen. En dan misschien later ook laten herspuiten en al die sh*t.

Nu zou ik graag van jullie weten of jullie hier al ervaring mee hebben.

- Welke papieren moet hij zeker hebben om in te voeren?

- Moet ik in italië zelf nog iets regelen of kan ik hem gewoon meenemen en in B alles regelen?

- Waar moet ik op letten bij de scooter zelf? qua uitlerlijk dan (waar mag zeker geen roest zitten, etc...)

Thx voor de hulp!

Ignace

Link naar reactie

Vreemde keuze; De Vega is bij de meesten absoluut niet populair en de GS (150? 160?) en FB zijn immens populair. Ook, en misschien wel juist, in Italië. Je bent eigenlijk een jaar of 10 te laat om in (noord) Italië een zeldzaam model Vespa te kopen voor een prijs lager dan hier... zelfs met contacten. Heb je al eens op subito.it rondgeklikt?

Buyers guide:

http://www.scooterlounge.com/Vespa/Gen/Gen.shtml

Link naar reactie
Kben met m'n broer een tripje aant plannen naar italië met de camionette. We zijn van plan om 1 of 2 scooters mee terug te nemen. Contacten in Italië hebben we ondertussen al en we hebben ondertussen ook gekozen welke we misschien zouden kopen.

Lambretta Vega, een vespa GS of een Faro Basso (voorkeur, en als we een mooie lambretta tegenkomen, pakken we die misschien wel :)

Het plan is aan de body weinig of niets te doen, maar de motor wel compleet te vernieuwen. En dan misschien later ook laten herspuiten en al die sh*t.

Nu zou ik graag van jullie weten of jullie hier al ervaring mee hebben.

- Welke papieren moet hij zeker hebben om in te voeren?

- Moet ik in italië zelf nog iets regelen of kan ik hem gewoon meenemen en in B alles regelen?

- Waar moet ik op letten bij de scooter zelf? qua uitlerlijk dan (waar mag zeker geen roest zitten, etc...)

Thx voor de hulp!

Ignace

@ Ignace Moest je een Vega (Lui) zoeken, ik heb er nog wel één te koop staan voor de juiste prijs, dat bespaart je weeral een ritje naar Italië.

BTW heb jij mij ook niet gemaild ivm met mijn S1?

Link naar reactie

bij Sam staat een Vega (Lui) voor een mooie prijs, hoef je die al niet uit Italië mee te zeulen. je weet waarschijnlijk ook wel dat al die modellen daar niet meer aan de bomen groeien?

Link naar reactie

@ Ignace Moest je een Vega (Lui) zoeken, ik heb er nog wel één te koop staan voor de juiste prijs, dat bespaart je weeral een ritje naar Italië.

BTW heb jij mij ook niet gemaild ivm met mijn S1?

inderdaad Moon, maar een mooi S1 van 125 cc vinden is blijkbaar niet simpel :)

En deze aankopen zouden pas zijn voor tegen april-mei. Wel even om te vermelden; jour verzameling lambretta's staat op me bureaublad opt werk en inspirireerde me om acher een vega te zoeken :). kan je mij eventueel een richtprijs voor die vega van je sturen? daar heb ik absoluut geen idee van!

bij Sam staat een Vega (Lui) voor een mooie prijs, hoef je die al niet uit Italië mee te zeulen. je weet waarschijnlijk ook wel dat al die modellen daar niet meer aan de bomen groeien?

dat weet ik inderdaad fajes. Da wordt ook het leuke eraan. We trekke naar ginder, naar de dorpjes waar we mensen kennen. Dan proberen we via die mense aan ne goeie koop te gerake :) ne nogmaals, tzou as voor april-mei zijn :)

Vreemde keuze; De Vega is bij de meesten absoluut niet populair en de GS (150? 160?) en FB zijn immens populair. Ook, en misschien wel juist, in Italië. Je bent eigenlijk een jaar of 10 te laat om in (noord) Italië een zeldzaam model Vespa te kopen voor een prijs lager dan hier... zelfs met contacten. Heb je al eens op subito.it rondgeklikt?

die vega is inderdaad een rare keuze, maar tis een uniekeling. Zoiets zie je niet meer vak en die zouk dan ook voor een hele lange tijd willen houde :). Hetzelfde geldt voor de FB en GS150/160. Op subito ga ik zeker eens rondkijken! en wat het vinden betreft, ik ga daar niet weg tot ik iets in m'n camionette heb staan ;)

thx voor de tips iedereen!

Link naar reactie

Een paar prijsjes van vespa's op de beurs in Imola:

- GS 160 in slechte staat: 6000€

- GS 150 in perfect gerestaureerde staat: 14.000€

- FB met stangen in ongerestaureerde staat (voor opmaak): 17.000€

't Is maar da ge weet, als ge met iets in uw camionet wilt weer komen, ge een dikke portefeuille moogt meenemen...:))

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Ignace, ik wil je niet ontmoedigen maar ik denk dat je het iets te rooskleurig ziet hoor. Jij denkt dat die scooters die jij zoekt enkel in IT te vinden zijn ofzo ? Italianen komen hier dergelijke scooters kopen omdat ze bij hen onbetaalbaar zijn. Je moet al goed je weg kennen daar wil je nog koopjes kunnen doen of natuurlijk moet je chance hebben. Maar die chance kan je even goed hier in BE of in onze buurlanden hebben.

Enfin, wellicht ga je er een vakantie aan koppelen en dan is het wel relax ...

suc6 met je zoektocht

Link naar reactie

Ter vergelijking - in NL:

- een GS160 in goeie staat, net op Marktplaats: 3500

- een GS150 in gerestaureerde staat, ook op MP (geweest): 3750

- een FB met stangen in ongerestaureerde staat: nog geen 5000.

Link naar reactie

het komt toch elke keer terug.

scooter gekocht en hopla, we zullen eens naar italië trekken om daar de Heilige Graal te vinden. spijtig genoeg ben je daar een kleine 20 à 30 jaar te laat mee afgekomen. alle succes gewenst hoor, daar ni van...

volg gerust de raad op van de mensen hier, hoeft niet natuurlijk, en scoor hier die droomscooter en geniet van je vakantie in Italië. :)

Link naar reactie

heb hier in Belgie afgelopen maand een complete lambretta LI serie 3 met belgische papieren gekocht, dit maar om aan te tonen dat je niet persé in Italie hoeft te zijn om koopjes te doen :)

Link naar reactie
heb hier in Belgie afgelopen maand een complete lambretta LI serie 3 met belgische papieren gekocht, dit maar om aan te tonen dat je niet persé in Italie hoeft te zijn om koopjes te doen :)

ik heb net hetzelfde gedaan cee :) De mijne heeft me 2950 euro gekost. Vond ik nog meevallen... :)

Link naar reactie

Ik denk dat de cee toch voor een betere prijs heeft gekocht ;-)

Link naar reactie

2950€ voor een series 3 met al dat werk nog aan de motor? méér dan genoeg volgens mij..

bij united scooters staat een series 2 met een 200 blok onder voor 2600€ (heb je nog garantie op ook)

den eerste die mij 3000 euro geeft voor mijne series 3,doe ik er nog ne strik rond en mag hem direct meepakken.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...