Ga naar inhoud
Vespaforum.be

gevaar?


MauroLivio

Aanbevolen berichten

Gewoon uw ding doen en genieten van uw ritjes die je maakt.Of het nu rond de kerk is dat je rijd of lange ritten maakt,gewoon opletten is de boodschap.

Het is met een Vespa zeker niet gevaarlijker om u in het verkeer te begeven dan met gelijk welke andere tweewieler.Welkom op het forum trouwens.

Link naar reactie

Hoi,

Hier in NL.,Word je op de (motor) Vespa vaak voor "Brommer" (50)cc aangezien,

Denk dat daarom Automobilisten vaak "agressief" reageren...

(heb al paar keer goed bonje gehad),

Behalve op de GTS,want er zijn maar weinig koekblikken die dat ding bijhouden!

(id stad)

Gewoon rap door rijden,dan valt het wel mee,

Groet,AJ

Link naar reactie

Ik heb meestal het gevoel dat de mensen op 4 wielen denken 'ohh tis maar een scooterke' terwijl ik daar tegen 100km/h afkom ;-)

Meestal heb ik het altijd in mijn achterhoofd dat ze gewoon de baan oprijden. Dat scheelt. :-)

Defensief rijden is idd de boodschap, maar 'gevaarlijk'??? Bullshit!!! eerder ZAAAALLLIIIGGGG.

Link naar reactie

Gisteren nog nen djoef tegen mijn arm gekregen van men ouwen peet die op een binnenweg plotseling naar de tegenovergestelde kant van de weg afweek. Gelukkig enkel nen djoef zonder schade... Iets later en het was slechter geweest! Opletten is de boodschap en soms... ... een beetje heel veel geluk!!!

Link naar reactie

Het nadeel is dat automobilisten wanneer ze een scooter zien rijden hun snelheid meermaals verkeerd inschatten en daardoor nog manoeuvres doen die ze bv bij een moto niet meer zouden doen, dan kom je wel eens voor verrassingen, zeker als je nog een een ouder model met trommelremmen hebt dat wel wat snelheid heeft, dus inderdaad defensief rijden

Link naar reactie
Probleem is ook dat vele "Vespisten" rechts van de baan rijden zoals met een fiets of brommer... Je moet juist links op je baanvak rijden (ttz ongeveer op de hoogte van de linker wielen van de auto's voor jou). Zo voorkom je al veel miserie

dat leren ze je inderdaad op de rijschool ...

Link naar reactie

Best ook niet in het midden van het rijvak gaan rijden... Daar liggen veel steentjes als ge geluk hebt, nagels en glas als ge is pech hebt... :)

Mijn VNB doet max 60km/h, en er staan geen pinkers op en enkel een kleine beenschild-spiegel. Met deze Vespa ben ik toch meer geneigd om me rechts te houden op de baan. ;)

Maar ik heb ook de ervaring dat de automobilisten voorzichtiger zijn, als je met een classic de baan op bent.

Groeten,

Vara

Link naar reactie

@Vara: Ehr - zeker geen lessen gehad? Juist wel links van het midden van het rijvak gaan rijden! Claim je space, zeg maar. Dan zit je niet in iemands dooie hoek (rechts op de baan wel, wat voor afslaande/plots remmende auto's erg link is), maar smack in the middle van z'n achteruitkijkspiegel. Ook moet een auto dan beter opletten als ie je inhaalt.

Link naar reactie

Als ge exact in het midden door de bocht gaat hoop ik voor U dat er dus nooit een oliespoor zal liggen... ..en geen goesting om snel te rijden, hm...beter de max toegelaten snelheid aanhouden tussen autos, dat is veilig(er)!

Link naar reactie

@ bardi:

Volledig akkoord als je op een drukke baan rijd, maar ik woon in een mooie streek op den boerenbuiten, en dan is het mijn volste recht om ook eens te kiezen om langzaam te rijden en van het landschap te genieten, der zullen altijd zotten zijn die sneller rijden, ook als ge 70 rijdt...

@MauroLivio :

Op een dag was ik aan rijden in stormweer, aan't vechten tegen de regen en de wind, en steekt een camionette mij voorbij waarvan de medepassagier mij de huid vol heeft gescholden. Vond dat ongelooflijk... Ja ik reed zo'n 50 denk ik op ne kleine weg, tja waarschijnlijk had ik sneller moeten rijden...

Link naar reactie

Auto's of bestuurder hebben altijd de neiging om u voorbij te willen steken, onder het motto van da's toch

maar een scooterke. En ze hebben geen besef van de snelheid da ge af komt. Zelf recent meegemaakt op een baan waar ge maar 70 moogt was 85 aan het rijden en toch vlammen ze je nog voorbij. Voor mijn part, elke automobilist zou even met de scooter en met een camion ne keer moeten meerijden, da zou voor hun in één keer

een heel stuk duidelijker worden.

Eerlijk gezegd was vroeger ook zou. Er wordt meer rekening gehouden met de motards.

Grtjs

Makke

Link naar reactie
Wat ik doe als ik geen goesting heb om snel te rijden, is goed in het midden rijden in de bochten en waar het gevaarlijk is, en als ik het het veilig vind dat de auto's me mogen voorbijrijden bvb op een recht breed stuk dan laat ik ze voorbij, maar ik bepaal dat. Leven en laten leven...

Doe ook hetzelfde, als er een auto op een paar meter achter je blijft "plakken" is het ook niet veilig... Meestal doe ik zelf een teken met de arm als ik "vind" dat ze "mogen" passeren.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...