Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa px 125 vs vespa lml star 125


lene

Aanbevolen berichten

Blijkbaar komen er toch heel wat vrouwen (maar ook mannen)hun px verkopen en gaan voor een lx.Omdat het iets meer ontspannen rijdt.En iets soepeler rijdt.En niet naar 1 kant helt. Hij kon wel op de lx het lichaam zetten van de S zodat het voorste gedeelte dunner wordt en er meer uitziet als de px.Dan nog eeen dubbel zadel en een achterste chroom bar erop en hij is al wat hipper.Wat denken jullie?Mensen die een lx en een px hebben?

'k Heb het gezegd he dat ie u ging overtuigen om een moderen vespa te nemen... en ja, het rijdt misschien meer ontspannen maar waarvoor heb je de vespa nodig? Dagelijks woon-werk of weekend, zonnige, feestdagen ... Ik kom van een gt(s) (wat groter en zwaarder dan LX maar even 'ontspannen'), heb die 2 maand geleden geruild voor een PX en tot nu er nog absoluut geen spijt van. Een vespadealer verklaarde me ook half zot. Ik heb niks tegen moderne vespa's en vind ze nog steeds de mooiste moderne scooters maar geef me toch diene PX hoor.

Link naar reactie

Hey Wutsie.Ik heb een nieuwe job niet ver van huis en zou hem inderdaad vooral daarvoor gebruiken.Wat me afschrikt bij de px is het gewicht dat sterk naar 1 kant helt en het rijcomfort.Volgens Chris rijdt px helemaal anders,niet zo ontspannen.Als ik met m'n hart moet kiezen wordt het een px maar iedereen rond me (behalve jullie) zegt me dat ik beter (en vooral veiliger) ben met een vario model met motor in het midden.

Ik moet zeggen dat ik zelf ook een veiliger gevoel zou hebben (zeker in het begin ) met lx omdat ik er echt wel van schrok hoe hard die ging (heb max.80 gereden) en dat op een baan met auto's die je passeren.Toch even wennen.Als ik dan nog moet schakelen en moet wennen aan het bochtgevoel van de px,want naar links of naar rechts draaien moet toch een groot verschil zijn met dat gewicht aan 1 kant.

Link naar reactie

hallo dat van het gewicht aan één kant is lichtelijk overdreven. Dat het gemakkelijker is met een vario laat ik in het midden.

Veiligheid? Ik heb eens een weekend met een S 125 gereden, vergelijkbaar met een LX, dat ding schiet vooruit als een raket, haal je met een PX nooit in, naar snelheid toe is de LX dan wel gevaarlijker zou ik zo zeggen. Er staat op 2de hands een ET4 voor minder dan 1000 EUR, is vergelijkbaar met LX.

Koop u dat dan, dan kan je zonder veel verlies achteraf nog beslissen wat je wil.

Link naar reactie
hallo dat van het gewicht aan één kant is lichtelijk overdreven. Dat het gemakkelijker is met een vario laat ik in het midden.

Veiligheid? Ik heb eens een weekend met een S 125 gereden, vergelijkbaar met een LX, dat ding schiet vooruit als een raket, haal je met een PX nooit in, naar snelheid toe is de LX dan wel gevaarlijker zou ik zo zeggen. Er staat op 2de hands een ET4 voor minder dan 1000 EUR, is vergelijkbaar met LX.

Koop u dat dan, dan kan je zonder veel verlies achteraf nog beslissen wat je wil.

Ik ga de lx van Chris kopen en wachten tot ze de px/lml in een vario uitbrengen.Net met een dealer gebeld,hem was in januari verteld dat die er kwam,ook in 125cc maar niemand wist precies wanneer.De 50cc kwam normaal uit in de zomer dit jaar.Dan kan ik mijn px nog altijd tegen een goede prijs verkopen.Tegen die tijd ben ik het ook al helemaal gewoon van op de baan te scooteren en voel ik me sowieso al een pak "safer".Het oranje zie je niet zo veel dus mensen die haar echt willen zullen er nog wel een mooie prijs voor geven.Ik laat er enkele chroomstukken opzetten en dubbel lederen zadel.En met de "kas" van de S erop is ie ook al pak smaller en meer retro.Iedereen content? :)

Link naar reactie

Dat dubbel zadel zou ik niet doen, vind ik niet mooi op een 'gewone' LX (en zeker niet op een oranje !) en 't kost u alleen maar centen die je achteraf niet terugziet (als je echt van plan bent de vespa snel weer te verkopen). Wat je ook bedoelt met 'kas van een S', zou ik ook niet doen ;-), een S is een S, een LX een LX, geen combinatie van beide, bweuk! (allé, is persoonlijk hé)

Tenslotte ziet het er hier naar uit dat je de LX gaat nemen en dat kan ik begrijpen. Is vrouwelijker, voelt veiliger en zeker snel genoeg. Ook eens een uurtje met een S125 gereden en amai, wat een crossmachientje was me dat! Als ik terugdenk aan mijn eerste rit (direct 70km) toen ik mijne eerste vespa kocht... maar het went snel. Achteraf gezien ben ik blij dat ik het ook zo gedaan heb. (Eerst vario, nadien PX). Of je nu echt dat testmodel moet kopen laat ik aan jezelf over. Als de prijs ok is, de vespa is onbeschadigd en je hebt je volle 2 jaar garantie, mja, waarom niet.

Allé, sluit dat topic maar af met een foto van jouw nieuwe aanwinst ;-)

Link naar reactie

Ik zie jullie ook graag hoor :)))

Foto volgt!!

Merci vr info rond zadel wutsie, kzal dat dan zo laten.Maar met die "kas" bedoel ik het stuk vr mn benen dat wordt vervangen dr een dunner stuk, rechter, niet zo afgerond. Volgens Chris was dat mooi. Maar zal het eerst zeker nog s overleggen. Maar tis wel alvast toffe kleur :) Jullie zullen me wel s zien rijden :)

Link naar reactie

is't nie aan't regenen in Schaffen en Okselaar ?

ai-ai, zie maar da ge nie uitschuift met die veel te kleine bandjes

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...