Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa px 125 vs vespa lml star 125


lene

Aanbevolen berichten

Sèg nog een rare vraag: mijn handen gaan toch niet te klein zijn om de koppeling goed dicht te nijpen?Zijn er vrouwen die daar last mee hebben?

En valt het gewicht van de nieuwe vespa mee?Ben nogal klein (1m60) en licht,een vriend zegt dat het niet makkelijk zal zijn.De nieuwe vespa weegt iets van een 95kg denk ik.

Link naar reactie

Natuurpunt en 2-takt Vespa's...wie had dat gedacht?

En dames, maak jullie toch niet zoveel zorgen.

Je hebt toch ooit ook met de auto leren rijden en dat leek toen waarschijnlijk ook onmogelijk

al dat schakelen, sturen, gas geven en pinken...

Het zal gewoon even een leerperiode worden. No stress!!!

Link naar reactie

en dan verschieten ze er van dat de percentages van de ongevallen bij "motorrijders" blijven stijgen... verplicht les volgen is toch geen overbodige luxe denk ik soms.

Link naar reactie

ik vond je vorig profiel foto beter eerlijk gezegd.

Ik ben niet groter dan gij en heb kleine dikke vingers en toch lukt het om te schakelen, maar ik krijg meer en meer het gevoel dat ge toch beter voor een vario gaat...

Link naar reactie

Leuk, topic, echt alles komt aan bod. Eventjes mijn ervaring want ik kom van een vario GTS naar een handgeschakelde PX: de eerste keer dat ik een kameraad zijn px200 leende vond ik het ook onwennig maar dat loog vooral aan die px blijkbaar. Daarna hier en daar zelf een occasie testgereden (een paar honderd meter) en dat ging hééél snel zonder probleem. Versnellingen worden aangeduid op het stuur als je niet zeker bent dat je in eerste zit laat je gewoon je ontkoppeling een beetje komen terwijl je voor het rode licht staat. Kleine tip: leg in het begin je rechtervoet wat schuin op de verhoging in het midden zodat je snel kunt remmen. Helpt je veiliger te voelen. Verder heb mijn 2de handse op 50 km van mijn deur gekocht en de eerste rit naar huis was zalig!! nooit stilgevallen. Zelf weeg ik maar 65kg en heb behoorlijk kleine handen. Dat is uiteraard geen probleem. Tenslotte is het wel aan te radan op je vespa te zitten en hem vooruit te duwen om hem van zijn staander te krijgen. Dat deed ik met de GTS nooit. Als ik links naast de PX sta en hem van zijn staander duw verschiet ik altijd een beetje van het gewicht aan de rechtse kant want daar zit idd de motor. (wordt wat gecompenseerd door het reservewiel maar toch...) Verder allemaal niet mee inzitten. Gewoon rijden, eerst op de boerenbuiten en dan in 't stad. Succes hé!!

Link naar reactie
Tenslotte is het wel aan te radan op je vespa te zitten en hem vooruit te duwen om hem van zijn staander te krijgen.

Dat wil ik ze wel eens zien doen met haar 1m60, ze mag al blij zijn als ze zonder staander op haar tippen de grond raakt :)

Link naar reactie
Tenslotte is het wel aan te radan op je vespa te zitten en hem vooruit te duwen om hem van zijn staander te krijgen.

Dat wil ik ze wel eens zien doen met haar 1m60, ze mag al blij zijn als ze zonder staander op haar tippen de grond raakt :)

Da moet toch lukken?, ik ben maar 15 cm groter en heb toch veel over, en zo niet, rechts van de vespa staan hé?...

Link naar reactie

sorry niet slecht bedoeld hoor. Nee ge kunt er geen 8 inch op zetten, leer er gewoon me leven zo erg is dat niet. Gij zijt niet alleen

Link naar reactie

hey 't is maar om te lachen he, niet persoonlijk nemen, t leven is al serieus genoeg. koopt uwe PX en ga er me toeren.

Kom dit weekend naar de Small inches treffen, als je lief lacht mag je misschien wel eens op mijn Px testrijden ;)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...