Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa px 2011 Pepparts blok (filmke p7 & p8)


Tirex

Aanbevolen berichten

Vind het eigenlijk ook wel raar dat ge komt stoefen met een blok dat ge kant en klaar gekocht hebt en dat dan nog eens door iemand anders in elkaar is gestoken... Doe je eigenlijk zelf iets aan je vespa?

mor allé, trekket ni aan, geniet ervan (mo wel een bitje voorzichtig)

Link naar reactie
Vind het eigenlijk ook wel raar dat ge komt stoefen met een blok dat ge kant en klaar gekocht hebt en dat dan nog eens door iemand anders in elkaar is gestoken... Doe je eigenlijk zelf iets aan je vespa?

mor allé, trekket ni aan, geniet ervan (mo wel een bitje voorzichtig)

wa is daar raar aan? iets da een ander beter maakt, en goedkoper dan da ge het zelf zou doen,

+ ik heb gene tijd.. zoude ne zot zijn ni?

wat ik zelf doe is, kuisen.. tanken & rijden..

Link naar reactie
Hey Bart, nu ga je zeggen dat je enkel in het vespa wereldje mag thuishoren als je aan je vespa sleutelt???? Dat is een beetje kort door de bocht, vind je zelf niet?

zeg ik helemaal niet!

Ik zeg, dat als ge ga stoefen met een getuned blok, dat ge er op zijn minst zelf iets aan doet. Daar draait tunen volgens mij ook om.

Ik zeg helemaal niet dat ge dat niet MOOGT doen hé, ge doe wat ge wilt, maar ik mag toch vinden wat ik wil?

Niet iedere vespa rijder is handig in het sleutelen.

maar dan leer je het toch? Er zijn er genoeg die kunnen en willen helpen.

soit ik zal waarschijnlijk inderdaad wa kort door den bocht gegaan zijn, maar ergens vind ik het toch een beke storend dat ie hier ineens aankomt en iedereen in de neus komt wrijven dat hem me handenvol geld nen brommer opfokt en dan als ne zot begint rond te rijden. Het zal misschien wel iets van jaloezie zijn. Ik kon het echt niet laten om een soort van frustratie te uiten, dat gebeurt hier wel meer...

Link naar reactie
Hey Bart, nu ga je zeggen dat je enkel in het vespa wereldje mag thuishoren als je aan je vespa sleutelt???? Dat is een beetje kort door de bocht, vind je zelf niet?

zeg ik helemaal niet!

Ik zeg, dat als ge ga stoefen met een getuned blok, dat ge er op zijn minst zelf iets aan doet. Daar draait tunen volgens mij ook om.

Ik zeg helemaal niet dat ge dat niet MOOGT doen hé, ge doe wat ge wilt, maar ik mag toch vinden wat ik wil?

Niet iedere vespa rijder is handig in het sleutelen.

maar dan leer je het toch? Er zijn er genoeg die kunnen en willen helpen.

soit ik zal waarschijnlijk inderdaad wa kort door den bocht gegaan zijn, maar ergens vind ik het toch een beke storend dat ie hier ineens aankomt en iedereen in de neus komt wrijven dat hem me handenvol geld nen brommer opfokt en dan als ne zot begint rond te rijden. Het zal misschien wel iets van jaloezie zijn. Ik kon het echt niet laten om een soort van frustratie te uiten, dat gebeurt hier wel meer...

wie zegt da ik da ni kan? heb al wa ander projecten in elkaar gezet ze..

ge weet just niks van mij!

en als da u stoort, wa zitte dan steeds in deze topic te lezen..

Link naar reactie

tja , zelf tunen is vooral de max als je er iets van kent,anders heb je de eene vastloper na de andere zoals de meeste kastars hier , en dan bedoel ik niet om vlug een andere uitlaat , te steken en ontsteking aan te passen , een motor kopen die kant en klaar is voor een betaalbare prijs heb ik ook gedaan en van die voorspelde problemen van al die specialisten hier heb ik nog niets gezien , eerst gingen ze maar 1000 km meegaan ,ze waren moeilijk af te regelen , je kan er moeilijk op je gemak mee rijden ...pfff en al die andere zever...

Link naar reactie
al wa ge hier schrijft t'zal nooit goe zijn he, alijd kritiek (van sommige mensen)

denk da jaloezie hier veel mee te maken heeft..

Mario, die kritiek is er gekomen na bepaalde uitspraken van jouw die redelijk puberaal overkomen.

En euh, ik ben niet jaloers op jouw Barbie scooter.

Link naar reactie

Ik zie eigenlijk helemaal niet in wat nu juist het probleem is...?

Ik zou eerder blij zijn dat die gasten hier het lef hebben om zo'n som geld neer te leggen voor een getunede motor.

Toen GeertVespa jaren geleden een motor liet bouwen voor zijn VNB was er ook een beteej scepsis, maar lang niet zoals nu.

Ikzelf zou niet zo'n motor durven kopen zonder dat ik weet dat die betrouwbaar zijn, en dat is net wat Roufio en Tirex aan't doen zijn.

Door hen weten wij nu allemaal dat een motor van PEP-parts goed rijdt en (tot op heden) betrouwbaar blijkt te zijn.

Een beetje haantjesgedrag kan er er gerust wel bij, zeker als blijkt de motoren niet na 37 seconden geïmplodeerd zijn, er geen stukken van gevallen zijn, de gemonteerde koppelingen het vermogen aankunnen en de scooters daarenboven nog eens aangenaam blijken te zijn om mee te ridjen, en geen hooggetunede circuitscooters zijn die alleen in hoge toeren werken.

Blijkbaar hebben ze bij PEP een configuratie bedacht die gewoon 'werkt', iets wat de gemiddelde 'thuistuner' pas na veel zoekwerk en fouten bereikt.

Iedereen kan een Malossi-cilinder steken, maar lang niet iedereen kan die cilinder correct bewerken zodat je er een brede bruikbare vermogensband mee bereikt, en daarna nog eens de juiste combinatie van cilinder/krukas/carburateur/reed-valve/uitlaat monteren EN die correct afgeregeld krijgen om een betrouwbare scooter te bouwen die 1000 km probleemloos rijdt.

En zoals gezegd, niet iedereen heeft de tijd, het geduld, het gereedschap of de handigheid om zelf zo'n motor te bouwen.

Link naar reactie

Hé Tirex, wat ik geschreven heb was uit bezorgdheid, niet meer of nie minder.

Zoals Nero zei, ik zou ook nie graag hebben da ge in de gazet staat.

Trouwens Speedracer heeft gelijk wat betreft uwen blok, het is tof da iemand het risico en het

geld durft investeren in iets gewaagd. Maar investeer ook wa in veiligheid.

Grtjs

Makke

Link naar reactie

En kijk eens naar Tirex zijn eerste post van deze topic.

Daar vraagt hij eerst raad. Hij is hier niet komen stoefen ... hij heeft zijn ervaringen gedeeld.

Ok tegen 130 in de bebouwde kom is dom en gek.

Maar even gek als met 3 over de Brusselse ring scheuren :P

Link naar reactie

He Tom , hij moet schrijver worden jong , altijd een heeeel duidelijke uitleg , nu ja ,jij zou zo geen motor kopen omdat jij wel de handigheid en vooral kennis hebt van tunen .ook psycho heeft zo een blok gekocht en is er mee naar vwd oslo geweest ,en geen enkel probleem gehad .Wij hebben deze motor gekocht op aanraden van de voorzitter van vespaclub Gleidorf in Oostenrijk ,die gasten doen niks anders dan tunen en hebben er in hun club een 15 tal blokjes rondrijden ,en hebben er nog geen enkel met problemen mee gehad, ze vertelden dat ze voor die prijs hem niet zelf konden bouwen .Daarom kochten david en ik er ons ook eentje ,dus niet holder de bolder een motor gekocht , wij wisten dat ze betrouwbaar waren .

Link naar reactie
ook psycho heeft zo een blok gekocht en is er mee naar vwd oslo geweest ,en geen enkel probleem gehad.

Heb nochtans uit goede bron vernomen dat de olie er daar zowat uit spoot.:))

En Mario, jaloers ben ik zeker niet. Als ik echt hard wil rijden koop ik mij een machien dat daarvoor is gemaakt en genen Italiaanse brol. :))

Geniet van je vespa maar racen doe je best op een circuit en niet op straat.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

@nero ,wat een gezever,zal toch niet zo een goede" bron zijn. druppeltje olie ,ondertussen opgelost ,alles een beetje aangespannen (wat je altijd moet doen na rodage) en gedaan met af en toe een druppeltje te verliezen.

uitspuiten, typisch voor het forum alles overdrijven tot en met.

en ik zou de scooters waar olie uitlekt niet willen tellen hoor.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...