fajes Geplaatst: 14 maart 2011 Delen Geplaatst: 14 maart 2011 het grootste vuil eraf krabben en dan afkuisen met benzine of remmenreiniger werkt perfect. Link naar reactie
nero Geplaatst: 14 maart 2011 Delen Geplaatst: 14 maart 2011 ...of garagereiniger. Groetjes, nero. Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 3 april 2011 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2011 Vandaag in het mooie weer wat verder kunnen werken. De onderkant is volledig kaalgeschuurd, de bovenkant op de plekken waar het nodig was (roest), de andere plekken ga ik gewoon matt schuren. Nog wat plamuren en ze kan naar de spuiter voor de grondlaag groetjes, Pieter Link naar reactie
fajes Geplaatst: 3 april 2011 Delen Geplaatst: 3 april 2011 en die grote deuk in de zijkant? de kabelboom zit er nog in? al het vuil en roest in de wielkast?? Link naar reactie
AJs autobody Geplaatst: 4 april 2011 Delen Geplaatst: 4 april 2011 Ik zou zoiets zeker laten stralen en in de epoxy zetten, of stralen en poedercoaten in zwart waarna je makkelijk oneffenheden ziet en kan strakmaken / spuiten om alle moeilijke hoekjes en binnenkanten ook goed schoon te hebben. Link naar reactie
fajes Geplaatst: 4 april 2011 Delen Geplaatst: 4 april 2011 zo hoor je het eens van een vakman! ) Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 4 april 2011 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2011 @ Joene, de kabelboom laat ik erin (afgeplakt.), de buil heb ik vandaag uitgeklopt en geplamuurd, en de wielkast zal idd nog wat meer geschuurd moeten worden @ AJs autobody, Ik zou dat ook allemaal doen moest ik een veeeeel ruimer budget hebben groetjes, Pieter Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 4 april 2011 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2011 @ Joene, de kabelboom laat ik erin (afgeplakt.), de buil heb ik vandaag uitgeklopt en geplamuurd, en de wielkast zal idd nog wat meer geschuurd moeten worden @ AJs autobody, Ik zou dat ook allemaal doen moest ik een veeeeel ruimer budget hebben groetjes, Pieter Link naar reactie
cee Geplaatst: 4 april 2011 Delen Geplaatst: 4 april 2011 eerder in dit topic zeg je 'kabels zijn helemaal verstorven, moeten nieuwe in. en nu laat je die kabelboom gewoon zitte? Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 4 april 2011 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2011 @ kabels van vitesse etc niet kabelboom groetjes Link naar reactie
cee Geplaatst: 4 april 2011 Delen Geplaatst: 4 april 2011 vervang kabelboom toch... wa isda nu, ne gerestaureerde vespa met kabelboom uit '78 groeten Cédric Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 6 april 2011 Delen Geplaatst: 6 april 2011 Kabelboom ziet er op de foto's anders nog prima uit en is nieuw nogal duur in aanschaf. Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 6 april 2011 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2011 Vind ik er ook van, en een elektrieken draad is nen elektrieken draad hé... da ga nie zomaar kapot groetjes, Pieter Link naar reactie
sindo Geplaatst: 6 april 2011 Delen Geplaatst: 6 april 2011 Neen maar als de isolatie rond de draad ergens al wat verduurd is en slecht contact maakt, ga je nog veel plezier beleven. Laat dat net de draad van je kill switch zijn dat tegen je caroserie schuurt terwijl je aan het rijden bent. en al het werk om achteraf te vervangen Link naar reactie
cee Geplaatst: 6 april 2011 Delen Geplaatst: 6 april 2011 Kabelboom ziet er op de foto's anders nog prima uit en is nieuw nogal duur in aanschaf. ne curry 'ziet' er ook goed uit hé ;-).. maar als je de originele kabelboom nog hebt, maak je voor 5euro toch dezelfde na?. zo heb ik het alleszins gedaan; werkt prima Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 6 april 2011 Delen Geplaatst: 6 april 2011 @sindo: Je kunt 1 en ander toch nameten met een multimetertje? En je kunt een visuele inspectie doen van het isolatiemateriaal? @cee: Bullshit redenering: dit is degelijk origineel Piaggio materiaal, een Curry is dat niet. Daarbij; jij hebt geen Duitse Special met knipperlichten en remlicht, jou kabelboom is een stuk makkelijker en goedkoper Ik zie het probleem niet. Een probleem dat ik wel zie is dat je die kabelboom beter niet kan laten zitten als je dingen van plan bent als stralen (ze kunnen beter de buis ook stralen als je toch bezig bent) of powdercoaten (gezien de temperatuur van het afbakken). Link naar reactie
sindo Geplaatst: 6 april 2011 Delen Geplaatst: 6 april 2011 Vind ik er ook van, en een elektrieken draad is nen elektrieken draad hé... da ga nie zomaar kapot @MR160, juist maar dan moet het wel gebeuren, den draad zoals PietJah aangeeft is niet het probleem, wel de isolatie er rond. Ik wil maar waarschuwen dat het zonde zou zijn als de mooi gerestaureerde en gespoten vespa straks weer uiteen moet omdar er ergens een vals contact is. Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 6 april 2011 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2011 Oke, zal dan best morgen verder prutsen om de kabelboom er uit te krijgen. nog 2 vragen: bij demontage voorvork wou ik de voorshockdemper demonteren, dus de onderste en bovenste moeren losgemaakt, maar hoe krijg ik de demper er juist uit? Ik veronderstel de veer indrukken en door het gat te krijgen? maar deze gaf veel tegen, dus toch eerst even nanvragen:) en dan nog de remtrommel: Ik denk dat je de ene moer zal moeten tegen houden en de andere moet los draaien? Zitten heel vast, dus misschien eerst even navragen of het wel gewone schroefdraad is ? groetjes, Pieter Link naar reactie
cee Geplaatst: 6 april 2011 Delen Geplaatst: 6 april 2011 Gewoon die kroonmoer losmaken, is gewone rechtse draad. die moer aan de andere kant mag gewoon blijven zitten, die is van je wielnaaf zelf, tenzij je van plan bent om deze ook los te maken Link naar reactie
AJs autobody Geplaatst: 7 april 2011 Delen Geplaatst: 7 april 2011 Over kabelbomen nog even, als deze tientallen jaren lang in een bepaalde positie hebben gelegen en altijd goed gewerkt hebben is het nog steeds raadzaam deze te vervangen. Op het moment dat je ze nu lostrekt, buigt, opnieuw aansluit etc kan de uitgedroogde isolatie knappen met alle gevolgen van dien. Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 7 april 2011 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2011 Daarnet ging ik verder met demonteren van de voorvork en kwam ik deze onaangename verassing tegen: de lagertjes in de vork liggen allemaal dooreen, en er mankeren er precies een paar. Hoe kan ik dit oplossen?? kan ik deze er gewoon terug inleggen? kan ik zo een nieuw setje kopen? groetjes, Pieter Link naar reactie
sindo Geplaatst: 7 april 2011 Delen Geplaatst: 7 april 2011 Koop u een nieuw setje. lagers slijten en als je een deftige restauratie wil doen kan je ze best vervangen. anders gewoon scooter opkuisen en bollen. Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 9 mei 2011 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2011 Kleinde update: de voorvork & remtrommels zijn reeds gespoten en het frame staat in primer. Ik ben van plan er een andere neus op te zetten, dus de v50 neus. Alleen wil ik dan nog een ronde koplamp zetten, maar bij de special zit het contactslot in het vierkante stuur waar dit bij een v50 met rond stuur niet zo is. Hoe kan ik dit het best oplossen? groetjes, Pieter Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 29 mei 2011 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2011 Vespa is klaar om naar de spuiter te gaan. Ze heeft een ronde koplamp gekregen en een repro v50 neus, maar die komt er deze week nog op. Ze heeft verschillende kleuren omdat ze in primer gespoten is om te kijken of alles effen is, en op sommige plekken spuitplamuur maar dit gaat er nog af alvorens ze naar de spuiter gaat. Zo ziet ze er nu uit: Maar voor ze kan gespoten worden... Moet ik het kleur weten. Ik zou écht niet weten welk kleur ik ze zou geven... Dacht eerst aan blauw, maar kwam niet echt een blauw tegen dat ik écht mooi vond. Dit vind ik wel een vet kleurtje: maar denk dat ik het rap beu zal zijn... wat denken jullie? Ben gisteren ook begonnen met de motor te kuisen met 'motorreiniger' en achter kilo's zand en olie kwam de grijze kleur terug te voorschijn. Komt nog een DR75 cilinder op met 19mm carbu en een Sito race uitlaat. groetjes, Pieter Link naar reactie
cee Geplaatst: 29 mei 2011 Delen Geplaatst: 29 mei 2011 19mm is overkill.. 16/16 is goed genoeg Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.