Pietjah Geplaatst: 3 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2011 Nadat hij enkele jaren stilstond, heeft de motor voor het eerst vandaag gedraaid!(na 100000x kicken) heb de carbu/tank en darmpje eens uitgekuist en nieuwe naft in gedaan. Nu zit ik nog met het probleem dat het handvat van de gas totaal niet vlot draait. Is heel moeilijk terug te draaien, hoe kan ik deze het best oplossen? groetjes, Pieter Link naar reactie
cee Geplaatst: 3 februari 2011 Delen Geplaatst: 3 februari 2011 gewoon losmaken, nieuw vet er rond, is proper maken en gaan Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 28 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2011 Vandaag eerste nieuwe stukken toegekomen. 1 achterlicht (wel zonder stoplicht dus hier moet ik nog iets op vinden. Tips?) en een banaan (et3) uitlaat die ik 2dehands gekocht heb. Nu nog het zweefzadel en het broodje Voor het kleur twijfel ik nog tussen zand (cream) kleurig met bruine zweefzadels, of terug blauw met zwarte zadels... Volgende week start ik met schuren & plamuren. Groetjes, Pieter. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 28 februari 2011 Delen Geplaatst: 28 februari 2011 Jij wel sito et3 gevonden en als ik erachter vraag heeft niemand iets :s Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 28 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 februari 2011 Jij wel sito et3 gevonden en als ik erachter vraag heeft niemand iets :s Blijven zoeken post misschien een zoekertje op 2dehands ofzo of eventueel Smallframeforum/Germanscooterforum. groetjes, Pieter Link naar reactie
Euroscooter Geplaatst: 1 maart 2011 Delen Geplaatst: 1 maart 2011 Dat achterlicht is origineel, ik zou het gewoon houden. Ik vermoed dat dit een Duits model V50N Special is, met pinkers en stoplicht. Hoeveel vitessen heeft dat beestje, drie of vier? Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 1 maart 2011 Delen Geplaatst: 1 maart 2011 NOrmaal 4 dacht ik en ja blijven zoeken hopelijk op de customshow Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 1 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2011 Idd zoals arti-bella zegt, 4 vitessen. Achterlicht was onderaan gebarsten en contacten waren kapot, dus heb een ander besteld. Of ik de pinkers er op zet weet ik nog niet, voorlopig zijn die afgebroken. groeten, Pieter Link naar reactie
bardi Geplaatst: 1 maart 2011 Delen Geplaatst: 1 maart 2011 Waarom geen origineel (replica) achterlicht erop? Groet, Bardi http://www.scooterwest.com/items/?_pageCCS=t#page=/item_details/Euro-Tail-Light-VMA2-ET3/861 Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 1 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2011 Waarom geen origineel (replica) achterlicht erop?Groet, Bardi http://www.scooterwest.com/items/?_pageCCS=t#page=/item_details/Euro-Tail-Light-VMA2-ET3/861 omdat ik die niet zo mooi vond... En dit nu toch liggen heb moet wel nog iets zoeken voor dat stoplicht. groeten Link naar reactie
Euroscooter Geplaatst: 1 maart 2011 Delen Geplaatst: 1 maart 2011 Of dichter bij huis: http://www.sip-scootershop.com/EN/Products/56290000/Rear+light+for+Vespa+PV++67.aspx Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 5 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2011 't is vakantie!! Dus we kunnen weer wat verder doen Vandaag begonnen met achterlicht rekje en logos te demonteren, maar heb al weer 3 vragen. - hoe krijg ik de naftkraanstang los van de tank? Het wordt precies geklemd door een metalen buisje, moet je dit terug plooien? -Dit is de beugel voor het rekje maar de vijsjes draaien dol. Zit hier misschien een moer op ofzo? Ik vind in ieder geval geen moer achteraan... - Wat is dit? Waarvoor dient het & hoe moet ik het losmaken? bedankt. groetjes, Pieter Link naar reactie
nero Geplaatst: 6 maart 2011 Delen Geplaatst: 6 maart 2011 Als je het naftkraantje open of toe draait kanje die pen er eruit trekken met een tang. Normaal gezien komt daar een clips over, dat "buisje" zal improvisatie zijn. Als ge de modder en het vet van de binnenzijde van het frame verwijdert zal je wel boutjes vinden. Als ze vastgeroest zijn gewoon afzagen of de kop afslijpen. Gebruik de zoekfunctie (als ze werkt) om te weten hoe je het stuurslot moet demonteren (ik dacht ergens een pinnetje induwen als het stuur eraf is). Post anders eens een detailfoto, de demontage hangt af van het type stuurslot. Groetjes, nero. De slaatste foto is uw stuurlot. Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 6 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2011 Als je het naftkraantje open of toe draait kanje die pen er eruit trekken met een tang. Normaal gezien komt daar een clips over, dat "buisje" zal improvisatie zijn. Als ge de modder en het vet van de binnenzijde van het frame verwijdert zal je wel boutjes vinden. Als ze vastgeroest zijn gewoon afzagen of de kop afslijpen. Gebruik de zoekfunctie (als ze werkt) om te weten hoe je het stuurslot moet demonteren (ik dacht ergens een pinnetje induwen als het stuur eraf is). Post anders eens een detailfoto, de demontage hangt af van het type stuurslot. Groetjes, nero. De slaatste foto is uw stuurlot. Merci! dat naftkraandingetje probeer ik straks nog een keertje. een detailfototje van het stuurslot: groetjes, Pieter Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 8 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2011 Deze morgen weer 2 uurkes bezig geweest. Alles wat motor betreft is losgemaakt. Kabels zijn helemaal verstorven, dus een nieuwe kabelboom! Motor is klaar om op te kuisen en te reviseren, nog juist het stuur, de vork en kabels verwijderen en hij kan naar de straler! groetjes, Pieter Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 8 maart 2011 Delen Geplaatst: 8 maart 2011 stuur, de vork en kabels verwijderen en hij kan naar de straler! + logo + tritlijsten + beenschildrand + chokeknopje + achterveer + standaard + achterrem verwijderen En je headset demonteren, voorspatbord losmaken, neusdruppel verwijderen en die ook meegeven. En je voorvork verder demonteren, banden loshalen van de velgen, trommels losmaken (en de tank, wel afplakken, en standaard) ook allemaal meegeven aan de straler. Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 8 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 2011 Ik denk dat ik de chrome delen gewoon op school laat polieren Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 8 maart 2011 Delen Geplaatst: 8 maart 2011 Ehm - je hebt maar 2 chromen onderdelen; de rand om je lamp en je rekje. Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 10 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 10 maart 2011 Bijna klaar Nog juist de sierlijsten uitboren, de kabels eruit en de rempedaal eraf. De kabels werken wat tegen, ze gaan er niet direct uit. En hoe krijg ik de rempedaal eraf? Al de vijsjes zijn los, maar hoe krijg ik het voetstuk door het frame? Groetjes, Pieter Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 11 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 11 maart 2011 Oke, zou graag beginnen met de motor. Toen ik hem kocht zei de man dat hij 'los' zat. Wat betekent dit? Wat moet ik los/vast maken? Ik zou ook graag de carterhelften losmaken om terug grijs te spuiten.. Waar begin ik het best? Kan ik hem zelf reviseren? Groetjes, Pieter Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 11 maart 2011 Delen Geplaatst: 11 maart 2011 Oke, zou graag beginnen met de motor. Toen ik hem kocht zei de man dat hij 'los' zat. Wat betekent dit? Wat moet ik los/vast maken?Ik zou ook graag de carterhelften losmaken om terug grijs te spuiten.. Waar begin ik het best? Kan ik hem zelf reviseren? Los betekend 'niet vast'; dus dat de zuiger op en neer kan en de tandwielen draaien als je de kickstart beweegt of de scooter in een versnelling vooruit duwt. 'Los' levert bij een verkoop meer op dan 'vast', omdat de kosten van de revisie van het blok waarschijnlijk lager liggen. Carterhelften waren niet gespoten, maar gewoon aluminium; je kunt ze laten parelstralen om ze er weer als nieuw uit te laten zien. Wel alleen de buitenkant laten stralen en alle gaten afplakken. Je kunt zelfs je cilinder monteren op lege carters voor je naar de straler gaat - is die ook weer mooi. Als je geen 2 linkerhanden hebt kun je prima zelf reviseren. Je begint het best met het opzoeken van een uitgebreide handleiding; zoek er een paar op (zodat je niet elke moer weer een vraag hoeft te stellen op het forum . Bijvoorbeeld deze: http://www.vespecial.nl/vespa_sf_engine/ Hier een lijstje met onderdelen die je kunt/dient te vervangen: http://vespaforum.be/index.php?q=nl/node/11437 Voor je iets losschroeft en opbergt; neem er een foto van. Scoor de juiste tools (koppelingstrekker, vliegwieltrekker, vliegwielstopper). Voor je de ontsteking losschroef, sla met een schroevendraaier een markering (of 2) op de rand van de ontstekingsplaat en ergens op 1 van de houders waar de schroef in zit, zodat je hem precies op dezelfde plek terug kunt plaatsten. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 11 maart 2011 Delen Geplaatst: 11 maart 2011 Nog juist de sierlijsten uitboren, de kabels eruit en de rempedaal eraf.De kabels werken wat tegen, ze gaan er niet direct uit. En hoe krijg ik de rempedaal eraf? Al de vijsjes zijn los, maar hoe krijg ik het voetstuk door het frame? De sierlijst is de rand om je beenschild; die trek je gewoon los. De lijsten op je treeplank boor je wel uit; als je ze kunt redden (alleen het rubber vervangen), is dat beter, want repro zijn ze meestal ruk. Niet te hard trekken aan de kabelboom (je noemt je binnen en buitenkabels meestal 'kabels'); voorzichtig loswrikken, goed kijken of ze nog niet ergens aan vast zitten. Nieuwe kabelbomen zijn behoorlijk aan de prijs, dus als je de oude kunt hergebruiken; beter. Rubber van je rempedaal afhalen, remblok zo ver mogelijk uit je frame trekken, remkabel losmaken/knippen, aansluiting remlicht losmaken. Dan kun je met een beetje manoeuvreren je hele remblok eruit halen. Verder nog: chokeknopje verwijderen, slotje van je klepje verwijderen, klepje verwijderen, logo verwijderen, basis van achterrekje verwijderen... Link naar reactie
fajes Geplaatst: 11 maart 2011 Delen Geplaatst: 11 maart 2011 die is nog ni aan de nief patatjes... ) Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 11 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 11 maart 2011 @Mr160 Vreewel merci voor uwen uitleg! ondertussen is het frame klaar, op de kabelboom na. Wat die revisie betreft, heb al keer gezocht achter info over het losmaken etc, en scooterhelp lijkt mij een van de beste. Zal idd eerst nog wat gereedschap moeten zoeken voor vliegwiel etc;) Bedankt! groetjes, Pieter Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 14 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2011 Ik zou de motor voor revisie liever eerst wat properder krijgen. Mag ik deze gewoon afspuiten? En in een bakje leggen weken met wat aceton? groetjes, Pieter Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.