Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa= kwaliteit ??


Jommeke123456

Aanbevolen berichten

ik heb me sinds een kleine maand een Vespa ET125 aangeschaft, heb er nog niet veel mee gereden, heb hem vorige week binnengedaan bij vespa-dealer omdat deze niet goed optrekt naar en ook voor een onderhoud.Nu blijkt er tussen de carburator en moter een onderdeel stuk, iets dat gescheurd is maar het probleem is dat ze aan dit stuk niet meer aangeraken ,dit is niet meer leverbaar bij Vespa. Garagist gaat dit nu proberen te lijmen, nu is het afwachten, hij gaat me nog iets laten weten.

Dit is m'n eerste Vespa maar 'k stel me nu toch al vragen bij dit merk, heb vroeger in m'n schooltijd altijd met Honda's gereden en nooit problemen gehad om om het even wat stuk te vervangen, dit was altijd leverbaar.

Het is nu afwachten, mag misschien niet te snel zijn om een mening te geven bij het merk Vespa maar vraag me toch af of het niet meer de Merknaam is die je betaalt dan de kwaliteit.

M'n eerste gedacht was eigenlijk om een Zundapp Roller (Duitse degelijkheid) te kopen maar vriendin zag liever een Vespa (Italiaanse brol ??)en heb me dan laten overhalen, goede of slechte keuze dat zal de toekomst uitwijzen.

Link naar reactie

(Hallo, ik rijd met een Vespa ET125 van 1997),...

Raar he, dat er een keer wat stuk gaat,Mag wel hoor na haast 14 Jaar,

Alles is te vinden,dus ook het onderdeel wat jij nodig heb!

Succes,

Groet,AJ

Link naar reactie

Vind ik ook, het is toch geen uitzondering dat er eens iets stuk gaat na 10 jaar? Kijk eens naar de autowereld, ik denk dat je daar wat anders gaat zien bij de 'goeie' merken zoals Mercedes, Audi, BMW, Volvo,... Is het daarom brol?? Vergeet niet dat je toch al met een oude scooter rijdt. Ik zou me wel niet neerleggen bij het feit dat het stuk niet meer bestelbaar is. Het staat misschien niet meer in de lijst van uw dealer... succes!

Link naar reactie

heb nog met een Zundapp roller gereden...wat een zalig ding was dat

wat ik wel niet snap is dat je twijfelde tussen een ET125 en een roller, een roller is immers 50cc.

Er bestonden destijds 2 modellen:

- R50 met 3 handvitessen

- RS50 met 3 voetvitessen en wat meer pk

Link naar reactie

vespa is niet slecht, de onderdelen zijn kwalitatief misschien niet zo goed, kijk naar een vnb van 1960 waar je dingen aan veranders, of reviseerd, dan gata die altijd, zelfs nu na 40-50 jaar nog.

ge hebt iets avn 10 jaar dus ge verwacht dat daar nisk aan mag komen? koop eens een auto van 10 jaar oud en verwacht dna dat daar ook nisk aan komt? als ge iets wil hebbe dat niet stuk gaat koop dna een gts 125 voor 4000euro en je hebt ne nieuwe met 2 jaar garantie, hier komt normaal niets aan maar zo een et 125 wat je voor 1000 a 1500 koopt van meer as 10 jaar oud, waar iets aankomt dan is het ineens vespa is italiaane brol?

yeah right

Link naar reactie

Ja jongens,

Hier gaan we weer een litanieke afsteken over al dan niet een goeie vespa.Een vespa koester je.Je draagt er zorg voor en toch kan er al eens wat stuk gaan...Heb vroeger ook met enkele Honda's gereden,maar ne vespa is toch "anders".Kwaliteit van den duits,daar heb ik ook mijn bedenkingen over...Heb tot over 3 jaar met een Peugeot 405 diesel break rondgetuft?Nieuw gekocht in '92 en er 300.000kilometer mee gereden,zonder grote kosten.Met mijn tweedehandse Mercedes c (was 2 jaar toen ik deze kocht bij nnc),heb ik op die 3 jaar dat ik er mee rij al meer kosten gehad dan 15 jaar met de Peugeot.De volgende is terug ne Peugeot!!!!!!Even zoeken voor de vespa stukken is de boodschap,wie zoekt,die vindt!!!!

Vespaboerke.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...