Jump to content
Vespaforum.be

buddah

Members
  • Content Count

    336
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

About buddah

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    GTS300 supersport - 2018

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Koksijde
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. oooo, een oldie met een zweefzadel...zo zijn er vroeger een aantal van gepasseerd. Geloof me: op oldies had ik op het einde ook zeer veel last van de rug, meteen ook de reden waarom ik toen op een gts overstapte. De nieuwe bike is de nieuwe kawasaki ninja 650 geworden. Dit lijkt een racer maar is het eigenlijk niet qua zithouding. Relatief rechtop zittend waardoor de polsen niet extreem belast worden. Voeten mooi onder de poep.
  2. Inmiddels vorige week zeer snel en onverwachts de vespa verkocht zonder deze ook daadwerkelijk te koop te hebben gezet. Ik had toch blijvend last van mijn rug als ik de baan op geweest was voor langere tijd. Met de voorgaande motorfietsen had ik dit nooit. Ik smeet een visje bij een maat om te horen wat een correcte verkoopsprijs zou zijn (9 maand oud, 2200km). Hij kende iemand die iets zocht. BOENKE: den dag erop was dat spel verkocht Intussen is de nieuwe bike (ja toch terug een moto besteld). Iets helemaal anders, maar mijn rug zal mij dankbaar zijn. Het grote verschil tussen een moto en een vespa is het feit dat bij een vespa de voeten vooruit staan en je dus alle slagen met de onderrug opvangt. Bij een motorfiets (uitgezonderd bij een chopper) staan je voeten onder je poep en vang je de schokken grotendeels met de onderbenen/knieën op. Komt dan nog bij dat een vespa eigenlijk echt geen goeie vering heeft. Dus na een korte comeback ben ik terug Vespa af...
  3. Inmiddels staan er 800 km op de teller. De vespa bevalt mij, zeker voor de werkverplaatsingen in de stad.
  4. Gisterenavond een eerste 'ontspanningsritje' gemaakt...en genoten. Dit is al veelzeggend, want de moto uithalen louter en alleen om een "toerke" te doen deed ik slechts zeer zelden. Vroeger met de vespa gebeurde dit wekelijks in de zomer. Good times are coming ;-)
  5. Ik heb nooit spijt van een beslissing die ik neem. Een vespa huren hoefde niet, ik rij al 12 jaar met vespa en lambretta (oude) en heb al een nieuwe gts gehad ook. Misschien is een kleine toelichting hier van toepassing: Anderhalf jaar terug kocht ik een nieuwe moto, waar ik probleemloos de nodige km's mee afmaalde. 2 weken geleden vond een Duitse toerist het nodig om zonder teken plots alles toe te smijten (den bandensporen op de weg liegen er niet om). Ik hield mij aan de snelheidsbeperking en hield voldoende afstand. Echter: links de trambedding, rechts een verhoogde berm, uitwijken is op dat moment dus geen optie en dan blijft enkel remmen over. Met een moto kom je op dat moment echter te kort. Gevolg: los in de poep Al bij al ben ik er goed van af gekomen en had het een PAK erger kunnen zijn. De moto was te herstellen en de stukken waren besteld. Maar toen maakte ik mij de reflex: waarom heb ik een moto nodig? Enkel voor werkgerelateerde verplaatsingen, want een "motard" ga ik nooit worden. Vroeger deed ik dit alles met de vespa, dus dacht ik...dan kan dat nu ook terug. De dealer waar de moto ter herstelling staat verkoopt ook vespa, dus vorige woensdag even gebeld, overeen gekomen qua overname MG en aankoop Vespa. Zoals zo dikwijls ben ik in zo'n zaken een zeer snelle beslisser. Ik hou niet van over en weer mailen, bellen, gaan kijken, nog eens gaan kijken, testrit doen, dan 2 maand wachten, nog eens gaan kijken, nog wat zeveren over de prijs, enzoverder...Voor mij moet het vooruit gaan, heb het al druk genoeg. Zo, nu kennen jullie het ganse verhaal :-) Ik schreef hier even mijn eerste bedenkingen neer. En het zal inderdaad gewoon een kwestie zijn van terug km's te doen en het gewoon te worden.
  6. daarstraks de vespa gaan ophalen Terug wennen als je van een "echte" moto komt...die kleine wieltjes, dat lichte gewicht... Wat me al direct opvalt: er is na een ritje van 40km al terug wat last van de onderrug, wat ik op de moto nooit gehad heb (ook niet na pakweg 250km) Voorts merk ik eerlijk gezegd ook niet superveel verschil tussen mijn vroegere 125gts en deze 300
  7. gezien het een stockmodel betreft, mag ik er morgen al om. Ben benieuwd naar het verschil tussen "GTS supersport 125 bj 2010" en "GTS supersport 300 bj 2018"
  8. intussen bestelde ik de de GTS300 supersport ;-)
  9. Na jaaaaaren kom ik hier nog even op het forum terug om goede raad en advies te vragen. Ik reed vroeger met zowel oude als nieuwe vespa's en lambrettas. Tot ik een jaar of 3 geleden alles verkocht en resoluut voor oude wagens en motoren ging. De oude wagens zijn nog steeds present, maar ik denk erover om nu de moto te verkopen en terug met een vespa rond te tuffen. De reden waarom ik vroeger mijn laatste vespa (de GTS Supersport 125) verkocht was het feit dat ik nu en dan pijn in de onderrug had. Het betrof een model die ik nieuw kocht, ik denk rond 2010. Nu is mijn vraag concreet of dit met de nieuwe generatie idem dito zal zijn, of zit hier reeds nieuwe vering op? Is er uberhaupt verschil tussen de vering van een 125cc en een 300cc. Ik kan me voorstellen dat in de 8 jaar tijd wel wat progressie gemaakt is en mogelijks de vering werd verbeterd. Bedankt allen
×
×
  • Create New...