Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Einde Vespaseizoen Pieter 1, Hulp gevraagd bij expertise


Pieter1

Aanbevolen berichten

hey pieter,

das balen man! al bij al nog chance gehad als ik het zo lees... al vast veel beterschap!

en wat de vespa betreft:... achja, nu zijde ineens van die curry vanaf ;):P

heb je meteen motivatie om wat te investeren in de bella en de acma

Link naar reactie

Sterkte man!

kon slechter aflopen hé.

Vgr nico

Link naar reactie

De Bella is in orde behalve mijn rijbeijs, 200cc.En de luchtfilter... Over de Acma is het laatste woord nog niet uitgesproken...

Als training wil ik wel nog een nieuw, occasie, frame onder de VBB steken.

Want dit wespje ligt me na alles nauw aan het hart...

gtz Pieter

Link naar reactie

kan je doen, wel eerst eens kijken of je frame nog recht is enzo, uitblutsen en plamuren kan je zelf, alleen zal dit als je het zelf doet, een beetje langer duren dan iemand die dat dagdagelijks doet. spuiten zou ik dan wel laten doen. groetjes, Cée

Link naar reactie

als ik dit alles lees .. gaat het ondanks wat er gebeurd is, blijkbaar terug goed met jou ... gelukkig !! 't Is allemaal nog goed afgelopen met jou !!

Succes met het volledige herstel !

Link naar reactie

veel beterschap !

(had je beschermede kledij aan ?)

niet vergeten dit ook in je kosten te steken, nieuwe helm, broek, schoenen, vest etc... Na mijn ongeval heb ik de helm 100% betaald gekregen en van de rest een gedeelte. Toch een extra bedrag.

Link naar reactie

:-(

Veel sterkte en beterschap. Hopelijk geen blijvende letsels.

Maar als ik je een raad mag geven, probeer zo snel mogelijk weer te rijden.

Psychologisch ontzettend belangrijk.

Link naar reactie

Hey,

Ik ging er vanuit dat ik voor de Vespa niets meer ging krijgen, catalogus waarde weet je wel. Nu één van onze dokters heeft iets idem voorgehad en naar het schijnt moet de tegenpartij een gelijkwaardig voertuig voorzien. Hij had dat ongeval wel met de wagen gehad die volgens de catalogus niets meer waard was. Kan iemand dat bevestigen ?

Groetjes

Link naar reactie

@ Pieter1:

Je moet anders eens een mail sturen naar Speedracer van het forum hier. Die heeft een lange tijd geleden ook zoiets voorgehad met zijn Vespa GS (ratlook, oldtimer, matzwart), maar die was wel total loss (wel in zijn recht). Eens informeren bij hem of hij nog geld heeft gekregen voor zijn scooter. Ik denk het wel maar kan dit niet voor 100% bevestigen.

-> check topic reis naar Kroatië!

Link naar reactie

Pieter

Alle 2de hands sites afschuimen naar ongeveer gelijkaardige scooters. Alles afdrukken en voorleggen aan de expert en dan nog hard onderhandelen.

En zoals Josse al aanhaalde, helm (moet vervangen worden na ongeval), kledij, etc... ook inbrengen.

Heb dit na het ongeval van mijn vrouw met de PX ook zo gedaan.

Veel beterschap en maar snel terug die scooter op!

BPX

Link naar reactie

Heb zo een verhaal ook al ergens gehoord. Of het waar is weet ik niet. Het kwam erop neer de eigenaar niet akkoord ging met het bedrag dat de verzekering voorstelde. En als tegeneis een gelijkwaardig voertuig eiste. Het voertuig zou van hetzelfde merk en type zijn geweest en in dezelfde staat als het zijne voor het ongeval. Met ongeveer dezelfde km. stand. Nogmaals of het verhaal ook klopt weet ik niet. Zoiets moet je van iemand horen die het zelf heeft meegemaakt en niet via, via.

Link naar reactie

Hey,

Dan krijg ik een nieuwe curry...hoofdpijn is bijna weg, spierpijn ook. Gezien ik ging tanken had ik voor één keer mijn Frank Bomans jas niet aan. Maar zelfs mijn trui is er ongeschonden uitgekomen. Vooral heeft mijn hoofd een duwke gehad. Op de borduur van de middenberm gevallen blijkbaar. Gisteren de aangifte binnengekregen van diegene die me heeft aangereden. Hij verklaart dat ik frontaal op hem ben ingereden. Nochtans is de voorvork, wiel en stuur intact, dus dat klopt niet. Wordt een procedure slag denk ik. En zo snel mogelijk terug rijden is een beetje moeilijk. Voor de Bella is mijn rijbewijs niet in orde en de Acma zal iets later worden gerestaureerd. Eerst mijn vespake en een nieuw frame vinden. De rest is nog in orde...Eerst demonteren, rechttrekken zal niet lukken denk ik, dus...balen hé

Link naar reactie

Wel eerst de schade expert erbij voor je 'em uitelkaar haalt, toch? En uitgebreid foto's (laten) maken!

[offtopic]Levensgevaarlijk die Curry scooters, ik heb het altijd al gezegd ;)[/offtopic]

Link naar reactie
Gisteren de aangifte binnengekregen van diegene die me heeft aangereden. Hij verklaart dat ik frontaal op hem ben ingereden. Nochtans is de voorvork, wiel en stuur intact, dus dat klopt niet. Wordt een procedure slag denk ik.

een goeie expert is geen ezel hoor, die ziet adhv de schade wel hoe en wat er gebeurd is

blijf van je scooter AF alvorens de expert/verzekering hem vrijgeeft !!

Link naar reactie

Jij frontaal op die auto gereden ??? Komaan, durft die tegenpartij zo grof te liegen ?

Natuurlijk de miserie als er geen getuigen zijn...

Is er een PV opgesteld door de politie eigenlijk ? Foto's en zo.

Link naar reactie

[offtopic]Levensgevaarlijk die Curry scooters, ik heb het altijd al gezegd ;)[/offtopic]

@Mr 160,

Nen gelukje dat je er een ;-) achter hebt geplaatst.

Want ik reed op een voorrangsweg en werd gewoon geramd.

@de rest,

De politie heeft alle nodige foto's genomen. Ikzelf ook al. Ik begin er pas aan half september na mijn vakantie. Ik denk dat een nieuw frame goedkoper zal zijn dan lassen en uitblutsen. Ik heb rechtsbijstand, dus ik kan een gelijkwaardig vervoermiddel vragen, maar wat is gelijkwaardig...de cataloguswaarde..Nu ik wacht de expert af. En dan volgt de eerste demontatie. Motorke draait vlot, ook de electriciteit doet het nog. Eigenlijk kan ik er nog mee rijden, alleen zonder remmen, dus geen goed idee, :-).

Dus nog steeds op zoek naar een frame en billekes voor VNB-VBB, liefst VBB dus...al de rest is overbodig. Tenzij een Acma voorlichtglaasje.

Allemaal bedankt voor de steun. Mijn (h)momo helm zal ik vervangen en proberen aan te rekenen bij de verzekering.

Keep you posted. Heb momenteel nog niet echt zien om terug te zien hoe ik de foto's kan posten. Komt wel. Morgen eerst mijn grootmoeder begraven.

Gtz en voorzichtig.

Pieter

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...