Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Re-restauratie V50


cee

Aanbevolen berichten

Hallo,

heb van pieter-jan Anseeuw een V50 in onderdelen kunnen kopen.

dscn2521m.jpg

dscn2522m.jpg

Link naar reactie

@Pieterjan; Zeker en vast

@ Nero; hehe, het heeft toch iets zo :)

@ maximus; hij wordt waarschijnlijk (lees 9/10) gespoten in de max meyer kleur: Verde mela

Link naar reactie

Trouwens vandaag mede dankzij Pieterjan, nero en mr160 het motortje terug in orde gekregen.

Bedankt!

Link naar reactie

gisteren de motor er eens ondergestoken, wat benzine in de tank en hup, enkele keren kicken en weg!

Link naar reactie
En zo hoort het! ;))

Groetjes, nero.

:), heb hem wel getest zonder uitlaat, want pk uitlaat past niet op V50..

dus: Gezocht: V50 uitlaat en V50 spruitstuk :)

weet iemand ook hoe ik de kabelboom moet aansluiten op de fiche van de pk motor? want de V50 kabelboom zijn enkel losse draadjes en die van de pk motor een fiche..

Link naar reactie

@Cee

Ik heb nog een aantal uitlaatjes liggen voor de V50. Origineel Piaggio of Sito. Ook een tweegaats (voor de V50) spruitstuk voor een 16-10 carb heb ik liggen.

Laat maar weten als je interesse hebt.

Link naar reactie
@Cee

Ik heb nog een aantal uitlaatjes liggen voor de V50. Origineel Piaggio of Sito. Ook een tweegaats (voor de V50) spruitstuk voor een 16-10 carb heb ik liggen.

Laat maar weten als je interesse hebt.

ik heb je een mailtje gestuurd!!

Link naar reactie
  • 2 weken later...

ondertussen is het frame gelast en zijn de lassen deels weggeschuurd, ook heb ik het frame voorlopig in primer gezet omdat het blanke metaal roest terwijl je erbij staat.

dscn2632t.jpg

dscn2633c.jpg

dscn2635.jpg

dscn2636.jpg

dscn2637h.jpg

ik heb al bij vele vespa V50's gezien dat de bil onderaan scheurt dus hier ook maar even terug verstevigd :)

dscn2641.jpg

dscn2642.jpg

Link naar reactie

de gaten waren veel te groot geboord en veel te veel :), dus de gaten zijn toe gelast, worden vlak geschuurd en dan teruggeboort, maar kleiner ;)

want bijvoorbeeld op het middenstuk zijn 12 gaten, terwijl er maar 6nodig zijn.

@mr160, wat bedoel je met rubberen strips? de rails die ik nu heb zijn gewoon alu; met een rubber erin.

groetjes,cée

Link naar reactie

Wie heeft het laswerk gedaan Cee? Ik zoek nog een goede lasser voor de GL.

Link naar reactie
Wie heeft het laswerk gedaan Cee? Ik zoek nog een goede lasser voor de GL.

m'n vader ;), we hebben zelf geen laspost, maar hij heeft dit bij vrienden gaan lassen.

groetjes, Cée

Link naar reactie

@mr160: bwa, dat plan is al een beetje verwaterd, vermits ik het pk blokje dan toch ga houden :), en verde mela is ook niet de kleur van dat jaar zodus ;)

@tyrian: kheb h'm nie :D

groetjes, Cée

Link naar reactie
  • 4 weken later...

ondertussen volop aan het plamuren geweest, het frame staat bijna klaar om te spuiten, nog enkele kleine oneffenheden :)

vandaag al het schakelstukje van het stuur, de nafttank en de benzinedop gespoten.

dscn2672f.jpg

dscn2673d.jpg

Vermits ik niet zo content was van het werk van de spuiterij, heb ik besloten om de vespa deze keer zelf eerst proberen te spuiten. moest er dan een afloper of dergelijke zijn, moet ik niet bij de spuiter gaan zagen, maar bij mezelf.

qua verf is er gekozen voor (graffiti) verf van het merk montana, kleur 'wild lime'

we zien wel wat het geeft, maar van het resultaat tot nu toe, ben ik zeer tevreden :)

groetjes, Cée

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...