Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Re-restauratie V50


cee

Aanbevolen berichten

vandaag een kleinere sproeier gestoken, en het probleem leek nog erger te zijn. dus terug de 53 sproeier erin.

volgens mij zit het probleem van slecht starten bij de cilinder. had net hetzelfde bij m'n pk.. andere cilinder en hup.

ook de vitessen afgesteld, en hem eindelijk in z'n 4de vitesse gekregen. ik dacht; ik zal ze nog wat beter bijstellen.

gedaan.. 4de werkte weer niet meer --'

de kabels staan nu goed strak, en als ik dan van 3de naar 4de schakel, lijkt het alsof je gas geeft in neutraal. gas geven, maar geen beweging..

iemand?

groetjes, Cée.

Link naar reactie
Slippende koppeling?

Zitten de geinen niet gekruist in je frame?

Groetjes, nero.

Hoe weet je of de koppeling slipt? :D

gainen zitten normaal goed, want 1ste tot 3de werken zoals op het hanvat.

groetjes, Cée.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

dscn2815i.jpg

dscn2819ql.jpg

vandaag een nieuwe 50cc cilinder gaan halen, toch maar gekozen voor de 'standaard' DR cilinder.

de cilinder gemonteerd en ja, zoals ik dacht: na 1x stampen start de vespa en draait mooi.

met de nieuwe cilinder te monteren, ineens vastgesteld dat de motor valse lucht trok langs de motor tussen de uitlaat en dat 90graden uitlaat bochtje. hier lekte olie tussenuit.

de vitessekabels zijn ondertussen ook mooi afgesteld en de 4de vitesse werkt terug.

ook heb ik een koplamp gaan halen maar moet enkel nog de lampjes monteren.

groetjes, Cée.

Link naar reactie

bedankt voor de positieve reacties ;)

@Tom: die kans is reëel, ben van plan om hem misschien binnenkort perfect te laten spuiten ;)

groetjes, Cée.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

omdat dit de vespa is die ik voor lange tijd wil houden, heb ik nog een mooi bijpassend uitlaatje gekocht, en een nieuw zadeltje is onderweg.

dscn2891p.jpg

nu wordt het sparen voor een ECHTE paintjob :)

Link naar reactie
  • 3 weken later...

ondertussen zijn we terug begonnen met het kaal volledig kaal te schuren en perfect te plamuren.

foto's volgen waarschijnlijk morgen wel :)

Link naar reactie
Seg gij hebt niks anders te doen zeker :P Ge wordt nog even erg als mij :P Succes kerel !

Waar gadem nu trouwens late spuite ?

Zo leer je't wel ;)

Héhé :D ik ga em waarschijnlijk terug laten spuiten waar dat mijne pk gespoten is. maar kga wel zeggen dat dat nu tegoei moet zijn :D

Link naar reactie

de reden waarom ik het volledig kaalschuur, is omdat ik deze vespa eigenlijk echt tegoei wil,en niet van plan ben om deze direct te verkopen. de 2de reden is; na overleg met de carrossier, zei hij dat hij niet zeker wist of zijn verf wel 'pakte' op die verf uit busjes en dat de hechting dan minder zou kunnen zijn omdat dit alles uit busjes kwam :)

@ felice, nja maar het frame is al eens gezandstraald geweest dus weeral is weer wat metaal eraf :)

Link naar reactie
  • 3 weken later...

ondertussen is alles voor ongeveer 85% geplamuurd en geschuurd. enkel hier en daar nog wat oneffenheden en nog wat groen dat weg moet :)

dscn3016p.jpg

dscn3017f.jpg

groeten

Cédric

Link naar reactie
  • 2 weken later...

vandaag het frame terug gaan halen in grondverf, antisteenslag en controlelaag bij scootermarket :)

grondverf1.jpg

grondverf2.jpg

grondverf3.jpg

grondverf4.jpg

Link naar reactie

Héy Bart,

Hoe ist met u?

ik heb gewoon het frame en alle onderdeeltjes bij Danny van scootermarket afgezet, en gezegd dat hij het in grondverf en anti-steenslag mocht spuiten. Ik vertrouw erop, hij zal wel weten wat hij doet :), na zovele scooters :)

wat de motor betreft, die is volledig in orde hé maw:

nieuwe dichtingen, keerringen, lagers, koppelingsplaten

en verder:

- DR75cc kitje en een tecnigas chrome banaan :)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...