Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Re-restauratie V50


cee

Aanbevolen berichten

@ Pieterjan, nu komt er eentje om te kwijlen man :)

vandaag de nieuwe kabels in het frame gestoken, nieuwe rollementjes aan de voorvork :)

morgen de vloerrails bevestigen ;)

1285358766ndscn26952.jpg

Link naar reactie
proper, alleen zie dat tuinhuis er redelijk overhoop uit. Werkt het ni beter als alles op orde staat.

gaa het opruimen hé ipv achter uwe computer te zitte ;)

Link naar reactie

dscn2718q.jpg

vandaag de chrome rand gemonteerd. enkel nog de koplamp + chrome ring, spatbord sierstuk en claxon aankopen en monteren en ik kan aan het motorische gedeelte beginnen ;)

groetjes, Cée.

Link naar reactie

vandaag het spruitstukje dat moest aangepast worden, op zijn plaats gezet, en langs 1 kant tek7 gesmeert, zodat het stukje mooi aanelkaar blijft als ik het ga laten lassen.

motor ook wat opgepolierd zodat hij een beetje proper is en blinkt :)

dscn2730z.jpg

ook eens vliegwieldekseltje gemonteerd en zijpaneeltje :)

dscn2731l.jpg

Link naar reactie
Het begint er al héél goed uit te zien, maar waarom die verroeste achterveer gebruiken nu alles zo netjes is?

de verroeste achterveer wordt niet gebruikt hoor :), dit was enkel maar om het spruitstuk in de juiste hoek te krijgen zodat hij mooi in het midden van dat gat stond :)

de veer die er op komt, is zo'n RMS of BGM sport veer, de prijs is ongeveer 50eu.

groetjes, Cée.

Link naar reactie

vandaag de claxon en het nieuwe naftkraantje gemonteerd ook de tank uitgekuist met vijzen,bouten, whitespirit en tinner. echter wel tot de conclusie gekomen dat het stokje om het naftkraantje te bedienen, te kort is.

bestaat hier een ander voor of kan ik dit gewoon langer maken?

groetjes, Cée.

dscn2762.jpg

dscn2764.jpg

Link naar reactie

net even opgezocht op Sip-scootershop, en het benzinekraan-stokje, bestaat in 2 maten: 165mm en 200mm, dat voor de pk is 165mm en dat van de V50 en px is er 200mm. op zoek naar zo'n stokje dus! ;)

groetjes, Cée.

Link naar reactie

vandaag enkele nieuwe onderdelen gaan kopen zoals oa de handvaatjes.

newparts221010overview.jpg

221010backview.jpg

ook heb ik m'n moeder voorlopig het oude zadel laten maken, nieuwe hoes. het restultaat is niet 100%, maar voorlopig is het goed genoeg, binnenkort wordt er plaats gemaakt voor een monozadeltje.

221010fueltapzoom.jpg

omdat dit nogal een mix is geworden qua kleuren (witte rubber, grijze fueltap en zwarte chokehendel) wordt waarschijnlijk de fueltap ook nog zwart gespoten of komt er een chrome-versie op.

groetjes, Cée.

Link naar reactie

Heel leuk ,,,

Maar zonde dat je het frame niet door een echt spuiter heb laten doen,

Zie je echt wel het verschil,Volgende keer beter...

Groet,AJ...

Link naar reactie
Heel leuk ,,,

Maar zonde dat je het frame niet door een echt spuiter heb laten doen,

Zie je echt wel het verschil,Volgende keer beter...

Groet,AJ...

jep, maar deze vespa zal ook nog dienen voor schoolgebruik, en ik zou het een grotere zonde vinden, moest ik hem perfect laten spuiten en er op school een fiets opvalt, dan dat ik hem nu (goedkoop) met busjes gespoten heb ;)

groetjes, Cée.

Link naar reactie

Oke,Voor school zeer goed gelukt,Ik had een Zundapp super mooi in '87 Durfde R niet mee naar school...

Vond het zonde...

Go Man!!!1287756110-080.jpg

Link naar reactie
Voor met spuitbusjes te werken vind ik het eigenlijk heel goed gedaan. Als je nog een paar lagen vernis erover gezet had, was het helemaal af geweest.

Houdt die lak goed op uw bezinetank, als je wat benzine morst?

ik heb over het hele frame 2 lagen vernis gespoten en over de benzinetank 4lagen.

de vernis geeft niet het blinkende effect maarja, vernis ook uit busjes ;)

Link naar reactie
ge kunt misschien nog eens proberen te polieren

ik heb al eens geprobeerd om hem te simoniseren, maar dat effect was niet zo groot.

wat heb je juist nodig om te polieren?

groetjes,Cée.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...