Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wie probeert momenteel zijn rijbewijs A te halen ? Ervaringen ?


Pieter1

Aanbevolen berichten

btw: automatisch mag wel, dat staat toch op die papieren van het examencentrum

Aha, dat is nieuw! Ik zou voor de zekerheid nog maar eens extra controleren bij uw rijschool om zeker te zijn of dit wel inderdaad zo is.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Beste,

Mijn lessen en rij examen zijn gepland, tussen de andere examens door. Twee keer geannuleerd door het weer. Ms De Bella is ondertussen binnen voor onderhoud en een andere carburator enzo...we zien mekaar ergens medio juni. Dan is "het wel en wee van Pieter1" voorbij. Dan begin ik aan de andere scooters.

Deze zomer wordt het Bella-time. Eerst dat beestje wat gewoon worden en dan Frankrijk verkennen.

Allemaal succes en de groeten, Pieter

Link naar reactie

@Pieter!,

Doe je best...

Hoop dat het weer niet gaat sneeuwen!,

Groet,AJ&Kaar

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 5 maanden later...

Rijbewijs A is binnen, mijn ervaring.

Ok, tussen mijn theorie en praktijk heb ik 8 maanden gewacht tot ik de rijles nam. Vandaar dat het nogal lang duurde.

Eerste poging praktijk op oefenterrein, eerste keer 9 seconden op de 10 m., tweede 11.94 dus gebuisd. Tweede poging op het oefenterrein geslaagd maar op de openbare weg gestaakt door examinator door een niet werkend oortje. Dit was in Asse, klote wegen, maar ja dat kan aan mij liggen.

Derde keer, goede keer, deze keer in Brakel. Sympathieke examinator en super wegen. Dus binnen. De Bella is terug binnen, deze keer in een garage voor oldtimer moto's in Mechelen. Ondertussen rij ik verder met de CBF 600.

Hopelijk tot binnenkort.

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Ja, het klopt ook fendt. Drie weken terug begon ik aan mijn eerste rijlessen , de maneuvers . Ik had wat problemen met het 8 ,een grote machine onder je en ook heel nieuwe wereld voor me. Maar met de uur verder en de dagen nadien ging precies alles veel sneller en beter :) .Dinsdag was het zover... . examen :unsure: . Het was spannend en moet wel zeggen het stress was er, maar had het wel onder controle. Dus het viel heel goed mee. Bij de maneuvers is alles vlekkeloos verlopen en ook op de baan, Geen opmerking gehad en natuurlijk wacht je tot hij je wat gaat zeggen, zeer benieuwd en hopen op de juiste antwoord , en ja hoor , was geslaagd maar kon het op dat moment nog niet vatten dat ik het heb gehaald, en dat ook nog bij nat weer . Maar als je wat kennis hebt of gehad hoe je met de moto kan vertrekken en schakelen dan ben je al een paar stappen verder vind ik .Maar het heeft me ook veel geholpen op de baan ,door al de jaren op de baan geweest ben met een 125 en daar leer je ook zelf zeker te zijn tussen de andere rijders .Nu moet ik wachten tot volgende week en kan hem gaan afhalen bij de gemeentehuis  :) . Gewoon doen wie nog wilt gaan en de boodschap is goed luisteren en ook uitvoeren , fluitje van een cent :)

 

Grt Gio  

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

heb onlangs mijn voorlopig rijbewijs Avoor de motor behaald, ttz ik ben geslaagd voor het examen op oefenterrein en dat na de 1ste keer :rolleyes:

Dus ik met alle papieren naar het gemeentehuis en nu heb ik 3 dagen later mijn voorlopig rijbewijs (volledig vermogen) in bankaartvorm.

Maar.. ik moet ook mijn oude rijbewijs B behouden, en ik dacht dat zal wel allemaal op dat zelfde nieuwe rijbewijs staan... of komt dit pas als ik mijn rijbewijs A volledig heb? ik hoop het wel, anders blijf ik toch niet met 2 rijbewijzen zitten? Nu mijn vrouw is dit gaan afhalen voor mij, en vertelde dat ze op het gemeentehuis vertelden dat dit altijd 2 aparte rijbewijzen zullen blijven, kan dat?

Link naar reactie
  • 5 weken later...

Deze morgen nog mijn examen openbare weg gaan afleggen met eigen motor, dit dus na 1 maand met L rijden en 9 uur verplicht les vooraf.

En geslaagd :-) dus van den eerste keer door de theorie, examen maneuvers op prive terein en nu examen openbare weg.

Had op die 1 maand met de L rijden toch al 1700km afgebold en dat heeft me wel geholpen moet ik zeggen, heb het examen stressvrij kunnen afleggen en het moet gezegd zijn dat de examinator mij heel goed beviel.

grtzzz

Link naar reactie

Proficiat! Hoeveel heb je in totaal betaald en waar heb je de lessen genomen?

 

Als je al je eigen motor hebt om te oefenen, is het natuurlijk een groot voordeel.

Theorie zelf geleerd : 0 euro

theorie examen : 14 euro

9 uur les bij VAB te Sint-Niklaas : +/- 800 euro incl examen begeleiding met motor van rijschool op priveterrein.

examen priveterrein : 14euro

voorlopig rijbewijs: 24euro (te gek voor 1 maand mijn gedacht)

examen openbare weg : 50euro ( met eigen motor)

en nu opnieuw een rijbewijs gaan halen op de gemeente... denk nog es 24euro

totaal : ongeveer 950 euro zeker, maar toch blij dat ik het uiteindelijk gedaan heb.

grtzzz

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...