Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wie probeert momenteel zijn rijbewijs A te halen ? Ervaringen ?


Pieter1

Aanbevolen berichten

heb net de 6u achter de rug, is wel vermoeiend... :-)

ma bon zoals al is was angegeven is dat stapvoetsrijden het moeilijkste, hoewel een juiste remtechniek ook niet simpel is als ge gewoon zijn vollen jap met uw achterrem te werken(van op vespa)...

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Iemand een idee op hoeveel tijd je het ganse traject kan afleggen? Dus theorieexamen + praktijklessen + praktijkexamen?

Ik heb zelf geen moto, maar heb deze zomer een vakantie geboekt in Italiƫ waar ik een Sprint Veloce 150cc ter beschikking heb. Dus idealiter ben ik tegen begin juli een trotste bezitter van een rijbewijs A.

Haalbaar?

Link naar reactie

Davidve, als je geluk hebt zijn er bij de rijschool geen wachttijden, en kan je op een maandag je theorie-examen gaan afleggen, op dezelfde dag je rijlessen gaan vastleggen voor dinsdag (3u) en woensdag (3u), en op donderdag je praktijkexamen gaan doen (dat moet dan wel met een motor van de rijschool zijn).

In principe kƠn het dus op een paar dagen, maar dan mogen er geen wachtlijsten zijn bij rijschool en examencentrum (wat 99 kansen op 100 wƩl het geval is). Ga zo snel mogelijk je theorie doen en je lessen vastleggen, want de zomer komt eraan, en hoe langer je het uitstelt, hoe langer de wachttijden zullen zijn.

edit: ik zie dat je van Westerlo bent, bel eens naar de Fury in Geel en leg ze je vraag voor. Ik ben er een paar weken geleden mijn lessen gaan vastleggen (kan pas als je je theorie hebt afgelegd) en ik kon in principe de week daarop al beginnen met mijn lessen.

Link naar reactie

Wow, echt wel goed nieuws. Heb 6 Ć  7 jaar geleden men autorijbewijs gehaald, dus het gross van de theorie ken ik nog wel. Toch wat (online) opfrissen & wat specifieke (technische) moto zaken opzoeken.

En jep, had inderdaad al aan Fury gedacht. Commentaren hierboven lijken me heel positief.

Hoeveel kost zo'n poging tot theoretisch examen? Misschien dat ik zelfs nog morgen/overmorgen kan proberen mits wat online testjes... je weet maar nooit!

Thanks voor de snelle reacties!

Link naar reactie

Ik heb verleden week mijn theorie afgelegd (is idd 15 euro). Daarvoor vooral geoefend via gratisrijbewijsonline.be. Daar staan een heel aantal proefexamens op, en de vragen komen bijna letterlijk terug op het examen. Op 15 april starten mijn lessen. Ik heb alle dagen 2u les en doe op 20 april ineens examen.

De wachttijd bij mijn rijschool (Antwerpen) was ongeveer 3 weken.

Veel succes!

Link naar reactie

Heb mijn theorie gedaan, de aankoop van de Acma is effen tussengekomem. Binnenkort dus ook mijn praktijklessen en examen. Kan in principe rijden met een moto, maar als dit voldoende zal zijn...we zien wel. Wil het zo snel mogelijk achter de rug...Zundapp Bella weet je wel. Alles zit achterstevoren.

Link naar reactie

Vanmorgen mijn theorie gaan afleggen 49/50 :)

19 en 20 mei men 6u rijles volgen

Ze hebben me verteld dat het examen moet afgelegd worden in Sint-Denijs-Westrem (Gent) omdat ze het in Sint-Niklaas niet meer doen :(

Dat zal de grootste uitdaging worden ...in Gent Jesus!!!!...ale niets tegen Gent hoor het is een prachtstad maar ja...druk he :)

ik woon zelf op den boerenbuiten en ben het dus niet echt gewoon om in drukke steden rond te bollen...ik zal Gent al wa verkennen met de Vespa en zodoende al wa leren in afwachting van men voorlopig rijbewijs.

Ale ja leren!!!... als ik nie teveel terraskes tegenkom :)

Link naar reactie

Als je met een eigen moto gaat, mag je idd na 6uur les een maand met een voorlopig rijden. Heb je echter geen eigen moto of kan je gedurende die maand niet oefenen, kan je het op 8u doen. Dit is dan 8u les, en examen met de moto van de rijschool.

Ik doe het zelf op 10u (5 dagen lang 2u per dag les), omdat ik absoluut geen ervaring heb.

Link naar reactie

Heb daarjuist men eerste toerkes gaan doen met menne Marauder 800 ...tis toch iets anders als ne vespa zulle (niet neerkijkend bedoeld op men wespke zulle)

Da bochtenwerk is zwaar werk...ale als ge traag rijdt toch...schakelen is makkelijker dan ik dacht,hebt ge zo onder de knie.

Alleen het remwerk moet ik toch wat beter leren,heb ik nooit geleerd omdat menne vespa automatic is :(

Maarja dan ben ik toch al een beetje voorbereid tegen dat ik men lessen moet volgen in mei :)

@euroscooter: das wel goed nieuws dat het niet in Gent stad is :D

Ik ga toch voor de zekerheid de streek is een paar keer verkennen...t'schilt als je je baan

een beetje kent he :)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...