Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Jan zijn Lambretta Jet 200 is terug thuis na 20 jaar......


jeansprint

Aanbevolen berichten

Hallo gasten, zoals vele al weten, heb ik vele scooters gehad. Er zij er veel gekomen, maar ook veel gegaan! Maar van één scooter heb ik altijd spijt gehad dat ik ze verkocht heb en dat is mijn Lambretta Jet 200. Het verhaal: in 1989 kocht ik een “nieuwe” Lambretta Serverta Jet 200 die meer dan 10 jaar in de garage was blijven staan. Als jonge gast was ik doen krap bij kas en verkocht de Lammy vrij snel door voor de aankoop van een Vespa P200E. Vorige week op een receptie herkende ik de man die de scooter 19 jaar geleden had gekocht van mij. Ik ben meteen naar hem toegestapt en hem gevraagd hoe het met de Lambretta was. Hij vertelde dat ze nog steeds in zijn bezit was, maar hij er zeer weinig mee gereden had en al 15 jaar in zijn kelder stond zonder er mee te rijden. We spraken af dat ik ze eens mocht komen bezoeken en dat hij het wel zag zitten om ze terug te verkopen aan mij. Het vervolg kunnen jullie wel raden zeker... . het is echter niet al goud wat blink, de benzinebak is vuil en geroest, voorlopig is er geen ontsteking, de koppeling doet het niet enz... . er is dus nog werk aan de winkel. Maar één ding staat vast, mijn Lammy is terug thuis na bijna 20 jaar! Nog steeds in originele lak en met iets meer dan 2000 kilometer op de teller.

jet200011ao9.jpg

Shot with DC-6900 at 2009-02-08

Langs vanvoor.

jet200009lp9.jpg

Shot with DC-6900 at 2009-02-08

langs vanachter.

jet200007mn7.jpg

Shot with DC-6900 at 2009-02-08

Kameraad BLEN op de Lammy.

Groeten Jeanke Sprint!

Link naar reactie

Jean, nu nooit meer weg doen! Als die zo terugkomt naar je, dan is dat omdat het echt JOUW scooter is. Houden voor altijd!!

Gehoord dat je ook in Wieze was zaterdagmorgen. Jammer dat we elkaar niet gezien hebben dan. Ciao ciao!

Link naar reactie

Hallo, iedereen merci voor de plezante reacties! Het is en blijft een mooi verhaal en zoals Frans reeds aanhaalde: deze gaat nooit meer de deur uit. Het kan geen toeval zijn dat we mekaar hebben teruggevonden na zoveel jaren. Inderdaad Tom, het is een mooie kleur, het doet zo “lekker seventies” aan. Al denk ik persoonlijk dat de kleur van Serveta niet exact hetzelfde is als dat van Innocenti, in het echt lijkt de kleur van de JET meer op oker.

@Frans, ik was inderdaad in Wieze, maar het was er dan ook op de koppen lopen zaterdagmorgen. We treffen mekaar zeker in Antwerpen, groeten en tot ergens onderweg, Jeanke Sprint.

Link naar reactie

@pewe: ik heb ook noch rondgekeken naar jullie, maar het was er dan ook verschrikkelijk druk….. wij zijn dan ook vlak na de middag terug richting Tienen getrokken. We praten zeker en vast bij op de customshow in Antwerpen!

@frutsap: het is eerder een vervroegd Valentijns geschenk van mijn vrouwke, ik zal u er niet moeten bij vertellen dat ik haar heb moeten overtuigen….welke maat van schoen heb jij? ;o)

Groeten Jeanke.

Link naar reactie

Zo zie je maar beste forumvrienden : blijven zoeken in kelders, garages & vervallen schuren, er zitten nog parels verborgen !!!!

Skuu masjéén !!

En Jeanke, was ze (de Lammy) niet te boos toen je haar terughaalde ?

Wou ze nog wel starten voor jou ?? :-))) Want ge kent die vrouwen eens je ze gedumpt hebt !!

Bijna zoals die ene aflevering van "het mooiste meisje van de klas" die na het terugzien van haar eerste jeugdliefde "Jan & alleman" heeft laten stikken om met haar eerste liefde verder door het leven te gaan.

En ze leefden nog lang en gelukkig !

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...