Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Jan zijn Lambretta Jet 200 is terug thuis na 20 jaar......


jeansprint

Aanbevolen berichten

met de harley is alles ok

dat zal wel zijn dat hij het waard is ,hij ziet er super uit en als hij van bij Belfastjohn komt zal hij zeker de moeite zijn zeker als hij dan 100% betrouwbaar is

alee met een lammy weet je nooit hé (lololol)

in alle geval veel geluk ermee

grtz sidvespa

Link naar reactie

ja Jeanke, die Lammy's blijven ons achtervolgen he,

een nog originele LI125 serie3 van'63 aangekocht in 2004,

verkocht in 2005 voor een Vespa,

in 2008 werd deze terug origineel te koop aangeboden,

ik had er zo een leuke ervaringen mee,

dat ik hem terug heb gekocht voor mijn vriendin,

zij is er blij mee en wil hem nooit meer wegdoen

groetjes Luc

sizedimg8962hi7.jpg

w1024.png

Link naar reactie

@MODster: het is en blijft een mooi verhaal, bijna te mooi om waar te zijn! Maar het is “echt waar” en dat maakt het juist zo plezant. Als alles loopt zoals gepland, gaat ze zeker klaar zijn tegen de Paasmaandagrit op 13 april. Alleszins tot in Antwerpen in maart! Groeten Jeanke.

Link naar reactie

Het gezegde “rust-roest” is wel degelijk van toepassing op mijn schoonheid! Het lange stilstaan heeft haar geen goed gedaan. Maar zoals je reeds aanhaalde Sidvespa: na een liefdevolle behandeling door ervaren “Lammy-mekaniekers” gaat ze weer stralen als nooit te voren! Groeten Jeanke.

Link naar reactie

De commandant 4 heeft zijn werk gedaan! Alle gelakte onderdelen blinken terug als nieuw... binnenkort alles terug monteren! Jeanke.

herschaaldekopievan21.jpg

Shot at 2009-02-21

jet1.jpg

Shot at 2009-02-21

Wordt vervolgd!

Link naar reactie

ja die commandant 4 is inderdaad een wonder product ik heb dit ook gebruikt op mijn

V32 en als ge ziet hoe hij was voor zijn behandeling (dof en vuil) en er na (blinkt terug op de meeste plaatsen)dan zou je denken dat je in een reclame filmpje op tv (VT4 of zo ) zit

grtz sidvespa

Link naar reactie

De Jet 200 is terug de oude! Het blokje heeft zijn nodige zorgen gekregen in de vorm van nieuwe oliekeerringen en lagers, een nieuwe koppeling met andere veren en een GP krukas. De motor staat nu klaar voor de eventuele montage van een kit-cilinder. De benzine tank werd ontroest en gecoat, nieuwe darm en vlotternaald werden eveneens gemonteerd. Als kers op taart werd er gekozen voor een elektronische ontsteking. Verder werden alle roestige vijzen en moeren vervangen. Ook de afgeleefde rubbers gingen de vuilbak in! Voor alle duidelijkheid: de lak is nog steeds de originele van over 31 jaar... one in a million! Met dank aan Sam en John van Lambrettafinder... ziehier een filmpje:

Groeten Jeanke Lammy...

Link naar reactie

nu de SC Primavera sticker er nog op en hij is volledig af ;-)

knappe scooter Jean, daar ga je terug veel plezier aan beleven als je mij vraagt !

Link naar reactie

Ja Jean,ziet er lekker uit (de Lammie alhans,gij iets minder;-).

Wa betreft die Primavera-sticker,daar kunnen we misschien iets officieel van maken met champagne en doop en al!

Dan doen we mijne Sprint ineens mee.

Groeten

PS:flink gewerkt vandaag man!

Link naar reactie

@bulldog: Als ik op de post ga moeten rekenen, zal het niet voor vandaag zijn denk ik...

@sphinx: Heb er 20 jaar geleden een tijdje mee gereden, maar ben die rijervaring al lang vergeten natuurlijk. Het is nog even wachten op de nummerplaat alvorens we echt de weg op kunnen om te vergelijken met een Vespa 200. Ik heb wel de indruk dat het 200 blok van Lambretta over een gezonde dosis koppel beschikt. Maar dat is met een Vespa 200 eveneens zo, anders is het met de wegligging. Bij een lammy is het gewicht iets beter verdeeld, wat de indruk geeft dat de wegligging beter is. Nog even geduld dus voor een vergelijkende test….Jeanke.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...