mr160 Geplaatst: 13 januari 2009 Delen Geplaatst: 13 januari 2009 Hey for all you Vintage lovers who want a twist and go, Adly Moto is going to release this new/old Vespa look-alike. It features a 150cc motor in a vintage Vespa look! They are in the quality control phase of testing. Don't know when this will hit the market or what the price will be. Top speed over 55 mph. Semi ABS disc brakes. Stay tuned for price. Uses the standard GY6 motor. 4 stroke, 4 valve Fuel injected. You might hate it, but this should bring some interest back to vintage scooters. Via modernvespa: http://www.modernvespa.com/forum/topic40147 Achtergrond van het verhaal vind je hier, waar een medewerker van Adly eerst een beetje geheimzinnig doet, maar dan losgaat: http://www.dfwscooterist.com/forum/view ... a&start=20 Link naar reactie
kurt007 Geplaatst: 13 januari 2009 Delen Geplaatst: 13 januari 2009 Ik denk wel dat hier een markt voor is. Ik vind het ontwerp alleszins geslaagd. Ben wel benieuwd naar de kostprijs. Naar verluid zou LML ook een 4-takt classic aan het ontwerpen zijn. Link naar reactie
supervespa Geplaatst: 13 januari 2009 Delen Geplaatst: 13 januari 2009 ik vind het doodzonde ... binnenkort rijden er zoveel 'nieuwe classics' rond, dat je met je oldtimer even origineel bent als een camino in de jaren 90. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 13 januari 2009 Delen Geplaatst: 13 januari 2009 ik vind het doodzonde ... binnenkort rijden er zoveel 'nieuwe classics' rond, dat je met je oldtimer even origineel bent als een camino in de jaren 90. Ja, maar d'er waren wel geen namaak-Camino's é... Link naar reactie
B-MAN Geplaatst: 13 januari 2009 Delen Geplaatst: 13 januari 2009 Aaargh! Geef mij maar een Camino! Link naar reactie
kurt007 Geplaatst: 13 januari 2009 Delen Geplaatst: 13 januari 2009 Ik zal me met m'n echte classic altijd origineel vinden. Ik vind de "nieuwe classics" gewoon een goed alternatief voor mensen die de modellen mooi vinden, maar liever met een nieuwe rijden. btw: hoe meer mensen een "nieuwe classic" kopen, hoe meer echte classics er overblijven voor ons. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 13 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2009 Hij staat wat hoog op zijn wielen, en ik vind die luchthappers in de middenkolom 3 keer niks, maar als je de knipperlichten, rekje & kentekenplaat wegdoet, moet je echt wel 2 keer kijken om te zien dat het een modern ding is. Ik hoef em niet geloof ik, maar qua design best okee gedaan, voor een plastic scooter. Ik denk dat er markt voor is, en dat het niet slim is dat Piaggio/LML niet zelf al zo'n ding heeft (al schijnt LML er wel mee bezig te zijn). Link naar reactie
B-MAN Geplaatst: 13 januari 2009 Delen Geplaatst: 13 januari 2009 Op zich vind ik de strategie van Piaggio niet slecht. Ze vernieuwen zonder hun oorsprong te verloochenen. Ik ben blij dat ze dit soort scooters niet op de markt brengen. Het getuigt van weinig creativiteit. Iets waar Italianen toch voor gekend zijn, hun creativiteit, hun uitwerking daarentegen is soms... Ik snap ook de ombouw van een auto-lambretta niet goed... Link naar reactie
blen Geplaatst: 13 januari 2009 Delen Geplaatst: 13 januari 2009 Willen maar niet kunnen zeggen ze thuis... ... Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 13 januari 2009 Delen Geplaatst: 13 januari 2009 goed geprobeerd maar toch maar niet Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 13 januari 2009 Delen Geplaatst: 13 januari 2009 mja precies of een vespa enkel de 'looks' betreft. Ik vind zo een moderne motor eronder eigenlijk maar niks, het is net de simpliciteit van de vespamotor dat dé grote charme is. Ik had trouwens eerst in het topic gelezen 'ALDY' vespa Link naar reactie
campingcosmos Geplaatst: 13 januari 2009 Delen Geplaatst: 13 januari 2009 wauw, hij ziet er nog ouderderderder en originelerererer uit ! Eat your heart out, PX en LML-rijders, met jullie "modern" spul !lol Link naar reactie
EriX Geplaatst: 13 januari 2009 Delen Geplaatst: 13 januari 2009 Ik koop mij direct zo'ne scooter als die beschikbaar is. Het is toch zo schoon en origineel hé. NOT! ;-) Link naar reactie
stanman Geplaatst: 13 januari 2009 Delen Geplaatst: 13 januari 2009 Ik zal me met m'n echte classic altijd origineel vinden.Ik vind de "nieuwe classics" gewoon een goed alternatief voor mensen die de modellen mooi vinden, maar liever met een nieuwe rijden. btw: hoe meer mensen een "nieuwe classic" kopen, hoe meer echte classics er overblijven voor ons. of voor mensen die niet weten hoe een wiel te vervangen Link naar reactie
Ar Geplaatst: 13 januari 2009 Delen Geplaatst: 13 januari 2009 Het lijkt me gevaarlijk om bij een frontale aanrijding eerst tegen het beenschild te gaan om nadien nog eens getrakteerd te worden met een chinese penetratie in uw edele delen onder de vorm van die goedgeplaatste haak (1ste foto) Farinelli-scoot. Link naar reactie
EriX Geplaatst: 13 januari 2009 Delen Geplaatst: 13 januari 2009 Het lijkt me gevaarlijk om bij een frontale aanrijding eerst tegen het beenschild te gaan om nadien nog eens getrakteerd te worden met een chinese penetratie in uw edele delen onder de vorm van die goedgeplaatste haak (1ste foto)Farinelli-scoot. Ik denk dat die haak dient om een reservewiel op te hangen (zoals bij de oudere modellen ook het geval was)... Al zie ik niet direct op de foto's of het wel mogelijk is om het wiel eraf te krijgen... Link naar reactie
TomKraft Geplaatst: 13 januari 2009 Delen Geplaatst: 13 januari 2009 ik vind het doodzonde ... binnenkort rijden er zoveel 'nieuwe classics' rond, dat je met je oldtimer even origineel bent als een camino in de jaren 90. Ja, maar d'er waren wel geen namaak-Camino's é... Bestaat wel de Dayang 50, chinese copie van de Camino, met kickstarter! Link naar reactie
supervespa Geplaatst: 13 januari 2009 Delen Geplaatst: 13 januari 2009 Just when you thought it couldn't get any worse ... TE KOOP VOOR DE LIEFHEBBERS: http://www.kapaza.be/Brommers_en_scooters/Honda/13803362/Honda_camino_dayang.html Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 13 januari 2009 Delen Geplaatst: 13 januari 2009 slaat nergens op.. net van die china toestanden Link naar reactie
Joene Geplaatst: 13 januari 2009 Delen Geplaatst: 13 januari 2009 Het lijkt me gevaarlijk om bij een frontale aanrijding eerst tegen het beenschild te gaan om nadien nog eens getrakteerd te worden met een chinese penetratie in uw edele delen onder de vorm van die goedgeplaatste haak (1ste foto)Farinelli-scoot. Ik denk dat die haak dient om een reservewiel op te hangen (zoals bij de oudere modellen ook het geval was)... Al zie ik niet direct op de foto's of het wel mogelijk is om het wiel eraf te krijgen... das voor uw aldi zakske aan te kunnen hangen Link naar reactie
Joene Geplaatst: 13 januari 2009 Delen Geplaatst: 13 januari 2009 ik vind dat die neig veel lijkt op de vespa van Vaspapostino en Sphinx ;-) graptje hé mannen Link naar reactie
kristofd Geplaatst: 13 januari 2009 Delen Geplaatst: 13 januari 2009 die kopie camino kende ik al,had zelfs ne kickstarter Link naar reactie
campingcosmos Geplaatst: 14 januari 2009 Delen Geplaatst: 14 januari 2009 Ik zou zo'n Adly wel zien zitten (schiet me niet dood, hé mannen). Als de kwaliteit een beetje deftig is en het niet te slecht rijdt...waarom niet (die pinkers vliegen er wel af, daar zet ik wel iets anders op...) Als het een beetje deftig is, kunt ge daar toch niet tegen zijn. De grootste kritiek op de nieuwe vespa's is dat ze te modern ogen (jaja, en dat ze van plastiek zijn - voor ge weer begint te zagen). Hier zie ik toch een mogelijkheid om met een klassieker model te rijden binnen de huidige Euronormen... Met een LML is dat niet zo : iedereen begint die toch aan te passen zo dat die niet langer Euro3 is... (of niet soms ?) Maar het moet hier nog eerst gehomologeerd geraken en zo... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.