Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Adly Modern Classic Vespa Lookalike


mr160

Aanbevolen berichten

VBBLFT.jpg

VBB.jpg

VBBRHT.jpg

Hey for all you Vintage lovers who want a twist and go, Adly Moto is going to release this new/old Vespa look-alike. It features a 150cc motor in a vintage Vespa look! They are in the quality control phase of testing. Don't know when this will hit the market or what the price will be. Top speed over 55 mph. Semi ABS disc brakes. Stay tuned for price. Uses the standard GY6 motor. 4 stroke, 4 valve Fuel injected. You might hate it, but this should bring some interest back to vintage scooters.

Via modernvespa:

http://www.modernvespa.com/forum/topic40147

Achtergrond van het verhaal vind je hier, waar een medewerker van Adly eerst een beetje geheimzinnig doet, maar dan losgaat:

http://www.dfwscooterist.com/forum/view ... a&start=20

Link naar reactie
ik vind het doodzonde ... binnenkort rijden er zoveel 'nieuwe classics' rond, dat je met je oldtimer even origineel bent als een camino in de jaren 90.

Ja, maar d'er waren wel geen namaak-Camino's é...

Link naar reactie

Ik zal me met m'n echte classic altijd origineel vinden.

Ik vind de "nieuwe classics" gewoon een goed alternatief voor mensen die de modellen mooi vinden, maar liever met een nieuwe rijden.

btw: hoe meer mensen een "nieuwe classic" kopen, hoe meer echte classics er overblijven voor ons.

Link naar reactie

Hij staat wat hoog op zijn wielen, en ik vind die luchthappers in de middenkolom 3 keer niks, maar als je de knipperlichten, rekje & kentekenplaat wegdoet, moet je echt wel 2 keer kijken om te zien dat het een modern ding is. Ik hoef em niet geloof ik, maar qua design best okee gedaan, voor een plastic scooter.

Ik denk dat er markt voor is, en dat het niet slim is dat Piaggio/LML niet zelf al zo'n ding heeft (al schijnt LML er wel mee bezig te zijn).

Link naar reactie

Op zich vind ik de strategie van Piaggio niet slecht. Ze vernieuwen zonder hun oorsprong te verloochenen.

Ik ben blij dat ze dit soort scooters niet op de markt brengen. Het getuigt van weinig creativiteit.

Iets waar Italianen toch voor gekend zijn, hun creativiteit, hun uitwerking daarentegen is soms... ;)

Ik snap ook de ombouw van een auto-lambretta niet goed...

Link naar reactie

mja precies of een vespa enkel de 'looks' betreft. Ik vind zo een moderne motor eronder eigenlijk maar niks, het is net de simpliciteit van de vespamotor dat dé grote charme is.

Ik had trouwens eerst in het topic gelezen 'ALDY' vespa :D

Link naar reactie
Ik zal me met m'n echte classic altijd origineel vinden.

Ik vind de "nieuwe classics" gewoon een goed alternatief voor mensen die de modellen mooi vinden, maar liever met een nieuwe rijden.

btw: hoe meer mensen een "nieuwe classic" kopen, hoe meer echte classics er overblijven voor ons.

of voor mensen die niet weten hoe een wiel te vervangen :)

Link naar reactie

Het lijkt me gevaarlijk om bij een frontale aanrijding eerst tegen het beenschild te gaan om nadien nog eens getrakteerd te worden met een chinese penetratie in uw edele delen onder de vorm van die goedgeplaatste haak (1ste foto)

Farinelli-scoot.

Link naar reactie
Het lijkt me gevaarlijk om bij een frontale aanrijding eerst tegen het beenschild te gaan om nadien nog eens getrakteerd te worden met een chinese penetratie in uw edele delen onder de vorm van die goedgeplaatste haak (1ste foto)

Farinelli-scoot.

Ik denk dat die haak dient om een reservewiel op te hangen (zoals bij de oudere modellen ook het geval was)... Al zie ik niet direct op de foto's of het wel mogelijk is om het wiel eraf te krijgen...

Link naar reactie
Het lijkt me gevaarlijk om bij een frontale aanrijding eerst tegen het beenschild te gaan om nadien nog eens getrakteerd te worden met een chinese penetratie in uw edele delen onder de vorm van die goedgeplaatste haak (1ste foto)

Farinelli-scoot.

Ik denk dat die haak dient om een reservewiel op te hangen (zoals bij de oudere modellen ook het geval was)... Al zie ik niet direct op de foto's of het wel mogelijk is om het wiel eraf te krijgen...

das voor uw aldi zakske aan te kunnen hangen

Link naar reactie

Ik zou zo'n Adly wel zien zitten (schiet me niet dood, hé mannen). Als de kwaliteit een beetje deftig is en het niet te slecht rijdt...waarom niet (die pinkers vliegen er wel af, daar zet ik wel iets anders op...)

Als het een beetje deftig is, kunt ge daar toch niet tegen zijn. De grootste kritiek op de nieuwe vespa's is dat ze te modern ogen (jaja, en dat ze van plastiek zijn - voor ge weer begint te zagen).

Hier zie ik toch een mogelijkheid om met een klassieker model te rijden binnen de huidige Euronormen...

Met een LML is dat niet zo : iedereen begint die toch aan te passen zo dat die niet langer Euro3 is... (of niet soms ?)

Maar het moet hier nog eerst gehomologeerd geraken en zo...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...