Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Adly Modern Classic Vespa Lookalike


mr160

Aanbevolen berichten

had vespa dit zelf op de markt gebracht was het waarschijnlijk al de hemel ingeprezen!

overschot van gelijk - niettegenstaande dat er steeds pro's en contra's voor alle nieuwe uitvindingen zullen zijn (cfr de voor en tegens van de LML) - (ook hier blijft het dus "goesting is koop")

grts frutsab

Link naar reactie

Voor mij trekt dit ook op niks maar ik denk bij mezelf... 'laat ze toch doen' aan mij zullen ze in ieder geval geen cent verdienen.

En als ik zo iemand op dit gare ding zou zien rijden zou ik er naast gaan rijden en eens goed lachen met't domme ding :)

MVG Felice

Link naar reactie

De merknaam Vespa wordt hier gewoon weer misbruikt om een 'klassieke scooter' mee te bedoelen. Deze Adly lookalike doet me evenveel aan een ISO denken, als aan een oldtimer Vespa. Vespa is het enige scootermerk dat vandaag nog steeds kan uitpakken met nieuwe modellen die kunnen refereren naar een ononderbroken eigen merkgeschiedenis. Adly zou beter spreken van een 'classic scooter lookalike'.

Link naar reactie
Voor mij trekt dit ook op niks maar ik denk bij mezelf... 'laat ze toch doen' aan mij zullen ze in ieder geval geen cent verdienen.

En als ik zo iemand op dit gare ding zou zien rijden zou ik er naast gaan rijden en eens goed lachen met't domme ding :)

MVG Felice

zou jij echt iemand uitlachen omdat deze een andere smaak heeft als jij?

Geef toe, het is eigenlijk een mooie scooter die kwalitatief waarschijnlijk heel goed is(de aziatische landen hebben eenmaal een sterke rep op motorisch vlak).

Ik begrijp wel dat je er niet hetzelfde in ziet als in een vespa. Bij vespa's gaat het em natuurlijk niet enkel om de looks, maar om de charme en de simpliciteit van het motorische (+ het geluid ervan).(hoewel simpliciteit..., hehe :)

Ik zou het zelf nooit overwegen om te kopen, maar ik zou wel begrijpen wat mensen er in zien.

In Nederland is die vroegere 'vespa lookalike'(mio?) trouwens razendpopulair, dat bewijst toch dat er een markt voor is.

Ik ben wel eens benieuwd naar de reacties als zo'n scooter opdaagt op een meeting...

Link naar reactie

groot gelijk Bart, laat iedereen kopen wat hij zelf mooi vindt en best bij zijn budget past. Ik denk dat mensen die zulk een scooter kopen eerder naar de praktische en financiële kant zullen kijken en dat hij er toevallig "retro" uitziet zullen ze er met plezier bijnemen.

Link naar reactie
groot gelijk Bart, laat iedereen kopen wat hij zelf mooi vindt en best bij zijn budget past. Ik denk dat mensen die zulk een scooter kopen eerder naar de praktische en financiële kant zullen kijken en dat hij er toevallig "retro" uitziet zullen ze er met plezier bijnemen.

inderdaad, als deze scooter volgende week in de carrefour voor 999 euro zou worden aangeboden is er ongetwijfeld markt voor.

Link naar reactie
dubbel gevoel, een lambrettaframe met automatik motor wordt meestal wel gesmaakt en dit niet, raar eigenlijk

Waarom eigenlijk? Het maken van is wel een leuk verhaal. Maar meestal vind ik het gedrochten. Veel onderdelen lijken niet op hun plaats te zitten... Het wiel lijkt vaak te ver naar achter te zitten... Not my cup of tea...

Link naar reactie
Voor mij trekt dit ook op niks maar ik denk bij mezelf... 'laat ze toch doen' aan mij zullen ze in ieder geval geen cent verdienen.

En als ik zo iemand op dit gare ding zou zien rijden zou ik er naast gaan rijden en eens goed lachen met't domme ding :)

MVG Felice

zou jij echt iemand uitlachen omdat deze een andere smaak heeft als jij?

Geef toe, het is eigenlijk een mooie scooter die kwalitatief waarschijnlijk heel goed is(de aziatische landen hebben eenmaal een sterke rep op motorisch vlak).

Ik begrijp wel dat je er niet hetzelfde in ziet als in een vespa. Bij vespa's gaat het em natuurlijk niet enkel om de looks, maar om de charme en de simpliciteit van het motorische (+ het geluid ervan).(hoewel simpliciteit..., hehe :)

Ik zou het zelf nooit overwegen om te kopen, maar ik zou wel begrijpen wat mensen er in zien.

In Nederland is die vroegere 'vespa lookalike'(mio?) trouwens razendpopulair, dat bewijst toch dat er een markt voor is.

Ik ben wel eens benieuwd naar de reacties als zo'n scooter opdaagt op een meeting...

Bwah Bart, respect zal ik er zeker voor kunne opdragen ! Smaak is smaak en daar valt niets over te betwisten ( en is ook strikt persoonlijk ) Maar wat ik meer wou zeggen is, zoals hier boven al aangehaald is dat het 'Vespa' label altijd zo misbruikt moet worden .

Ik ben er 100 % van overtuigd dat de fabricant hier de euro's al zag rollen omdat de Vespa momenteel zo populair is. Hij kon toch even goed een 'camino' look a like maken ??

MVG Felice

Link naar reactie

tjah dat het geldklopperij is daar zal iedereen het wel over eens zijn. En het had inderdaad misschien acceptabeler geweest moest piaggio er zelf mee uitgekomen zijn... Het is wel grappig, ik zat gisteren op café en een maat van me(vanuit de studie) vroeg me hoeveel zo'n scooter kostte. Ik vertelde hem over de classics en plastics(sorry voor de naam te gebruiken, niet negatief bedoeld). En hij zei bijna letterlijk dat dat voor hem niet uitmaakte, als er maar 'vespa' op stond... :P

Link naar reactie

bof, stel je eens in de plaats van een raad van bestuur. Kiezen om mee te gaan in wat momenteel al populair is en dat nog wel even zal bijven of iets volledig nieuws ontwikkelen wat meestal meer geld kost en succesonzekerder is. Ik betreur het maar ik kan het verstaan.

geef mij maar een echte gauwe ouwe ;-D

Link naar reactie

Ik ben 50 +er ;-))), en ik wordt ook nostalgisch bij het zien van een mooi gerestaureerde oldtimer, ik heb in de jaren 60 met Vespa en lambretta, Royal Nord, Itom etc. gereden, later met MG , Triumph enz.( sportwagens) en mijn hart komt vol als ik er zo één zie op een tentoonstelling, een meeting of zomaar in de " dardennen".

Dan bekruipt mij altijd de lust om er één aan te schaffen, doch... . dan denk ik met iets minder weemoed aan de verschillende keren dat ik met die ouwe kweddelen toen in panne gestaan heb, ernaast gelopen, in gang geduwd enz. Ach 't' was troch een mooie tijd...toen was ik nog goed te been ;-)))

Link naar reactie
Ik snap ook de ombouw van een auto-lambretta niet goed...

Je bent zeker nog niet vaak genoeg onderweg geweest met maatjes die op een Lambretta rijden: dan ben je blij als ze er een betrouwbare twist'n'go motor onder hangen!

Jammer dat een dergelijke motor niet onder een Vespa past...

http://www.hostingphpbb.com/forum/index ... =seriessix

Terug on-topic:

Q: "wat denk je van die Vespa-kopie van Adly??"

A: "40 minuten".

Deze Adly is gewoon puur jatwerk en ik had een emmer nodig toen ik de foto's voor het eerst zag. Gadverdamme, mijn mond smaakt nog naar de kots.

Zoals er gerenommeerde Vespa-reparateurs zijn die niet willen beginnen aan een Curry- Loempia- Hever- achtige scooter, zo zijn er winkels die niet willen sleutelen aan de chinese bagger-scooters die bij de bouwmarkt voor € 899,- worden verkocht.

En dat is niet omdat ze er zo goed aan kunnen verdienen, dat is omdat het gewoon hele slechte kwaliteit is en ook met de nodige arbeids-uren krijgt men het niet fatsoenlijk gemaakt (en ga de eigenaar maar vertellen dat er 5 uur arbeid betaald moet worden maar het probleem niet verholpen is...)

Als deze lelijke gejatte Adly kots-scooters net zo'n toekomst tegemoet gaan, wil ik wel weten wat jij denkt als mensen je aanspreken en zeggen dat ze ook zo'n kut-scooter als jij hebben (want die Adly lijkt excat op onze oldtimer Vespa's) en dat ze alleen maar stuk gaan en niet te repareren zijn...

Q: "wat denk je van die Vespa-kopie van Adly??"

A: "40 minuten".

Q: "40 minuten?"

A: "Ja, brandtijd, daarna is 'ie op."

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...