Jump to content
Vespaforum.be

Koosbaar

Members
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

19 Good

About Koosbaar

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Nvt
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa 125 Super 64'
    Piaggio Ape 1977
    Vespa PK XL50 1983
    Vespa PK Plurimatic 1986
    Vespa GTS 300 Super 2015

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    De Lier
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

451 profile views
  1. Koosbaar

    Px200e

    Heb alles vervangen, de gene had deze koppeling een tijd geleden tweedehands gekocht en zo direct gemonteerd... morgen even erin zetten als ik tijd heb! wat bedoel je precies met de dichtingsplaten?
  2. Koosbaar

    Px200e

    Nou nieuwe koppeling en frictieplaten was geen overbodige luxe. De vorige eigenaar wist ook niet dat je de platen even een nachtje moest laten staan in de olie, het blok is volgens zeggen ongeveer 10.000km terug gereviseerd. En kreeg een fles SAE90 erbij wat hij dacht dat er in moest. Het weekend maar even monteren en de goede olie(SAE30) er in gooien. De olie kwam via de koppelingshevel eruit. Dus ook even het ringetje vervangen! Bedankt voor de reacties!
  3. Koosbaar

    Px200e

    29.000km heb gisteren nieuwe gevoerde / stalen platen, veren en olie SAE30 besteld. Tevens ook een keerring want het olie liep via de trommel langs de band. Misschien dat dat er ook mee te maken kan hebben!
  4. Koosbaar

    Px200e

    Dat ga ik voor de zekerheid ook vervangen! maar dan denk ik dat de platen ook maar moet vernieuwen, die zijn doordrenkt met misschien de "verkeerde"olie! bedankt voor je reactie!
  5. Koosbaar

    Px200e

    Goedemiddag Ik heb een onlangs een PX200E overgenomen met een koppeling probleem. De kickstart kickt door en is alleen te starten via de elektrische start. ook gaat hij niet lekker in zijn 1. heb de koppelingskabel al vervangen en gesteld maar dit baatte niet. De vorige eigenaar heeft de complete koppeling vervangen door dit zelfde probleem maar is dus niet opgelost. kan dit probleem ook veroorzaakt worden door de plunjer? zoja hoe werkt dit precies? Gr koos
  6. Als de nummers echt oppervlakkig zijn doe het afnemen dan met afbijt / aceton en een doek. Voorzichtig boenen zodat je niet de verf oplost dat achter moet blijven. Succes!!
  7. Wat ik vaak doe is het nummer onvetten daarna overspuiten (bijv gele verf) en dan met een korrel 1000 overheen schuren. Hierbij schuur je het omliggende lak weer weg en blijft de verf achter in het de diepliggende nummer. Zoals op de afbeelding
  8. Ik zoek een oldtimer vespa motor (NL)kenteken met of zonder frame. Eventueel een P200 frame met kenteken te ruil. Mvg koos
×
×
  • Create New...