Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Cliffson

Leden
  • Items

    69
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    VC Tessenderlo
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa Rally 180 (1971)
    Vespa GTS 300 Supertech (2021)

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Mol-Rauw
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

1.222 profielweergaven

Cliffson's prestaties

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • Dedicated Zeldzaam
  • Conversation Starter
  • Reacting Well Zeldzaam
  • First Post
  • Collaborator

Recente badges

12

Reputatie

  1. Ik heb dit getest vandaag zelfs met een nieuwe komt er zo goed als niets uit kwa geluid. Sluit ik een kleine claxon zoals de meeste heb werkt deze wel. Volgens mij rest me enkel nog een omvormer te proberen van 12v dc naar 6v dc voor enkel de claxon.
  2. Hi all, heb eens een vraag voor jullie in mijn Vespa rally 180 zit deze claxon: 180-200 Rally (deutsch) with battery nu is deze standaard 6volt en is de vraag kan ik deze op 12v aansluiten via DC of AC ? Een model van deze grote op 12 volt krijg ik niet gevonden.
  3. Ik heb deze ochtend via YouTube deze video tegen gekomen. Post hem even hier zodat het voor iedereen ook duidelijker word. Shoke kabel installatie Speedracer bedankt voor je uitleg.
  4. Iemand een idee hoe je dit moet monteren? Een foto als het gemonteerd zit zou al helpen. Choke mechanism clip Deze dient voor de schokje op zijn plaats te houden bij uitgetrokken stand zodat de schokte op blijft staan. Voor bovenstaande ben ik benieuwd. Splint for choke lever clip
  5. Bijkomende vraag; volgens de technische gegevens van de rally stel je best de ontsteking in op 22° echter staat er op de documenten van pinasco vermeld dat de ideale waarde 24° is. Welke hebben jullie gehanteerd en wat verschil geeft dit in de praktijk?
  6. Inmiddels hebben we de Vespa al eens open gehaald en gezien dat de kabelboom aan vervanging toe is. De originele kabelboom werd besteld met enkele componenten om alles terug in originele staat te brengen weliswaar op 12 volt. Het enige wat ik nog zoek is een geschikte batterij die de de huidige batterij kan vervangen Battery -B49-6- 6V 10Ah - 165x83x93mm in de bestaande houder. Een gel batterij is prima en of een lithium batterij. Kan er iemand mij zeggen op wat eigenlijk die B49-6 slaat bij de originele 6v batterij?
  7. Ok bedankt voor je duidelijk antwoord en bevestiging.
  8. Heb nog enkele bijkomende vragen voor jullie gezien ik nergens de informatie kan vinden of deze wordt niet meegedeeld? Is de Pinasco ontsteking AC/DC of enkel AC ? Ik wil de rally volledig origineel houden in de zin een batterij te behouden op DC 12v weliswaar in plaats van de huidige 6v batterij. Heb ik nog een extra bekabeling nodig om de pinasco aan te sluiten op de bestaande kabelboom? Ik wens eigenlijk buiten de ontsteking volgende onderdelen te vervangen: Lampen set 12v, batterij 12v, lichtschakelaar, pinker schakelaar, pinkers led 12v + relay en de claxon blijft behouden want hier informeer mij dat deze zou blijven werken als hij niet op de batterij hangt. Persoonlijk vindt ik dit raar geen deze ook een 6 volt is. Alvast bedankt om me verder te willen helpen?
  9. Simon kan je me zeggen of deze zal passen onder mijn rally 180? Ontsteking SIP PERFORMANCE by VAPE 12V, DC Sport of deze Ontsteking SIP PERFORMANCE by VAPE 12V, DC Road
  10. Adrian, ik hoor toch veel zeken dat een elektronische ontsteking een must is om de betrouwbaarheid. De rally zal zeker gebruikt worden om ermee te rijden en te genieten van de mooie vakanties in het buitenland. bedankt alvast voor jullie antwoorden het word nog even googlen om een set te vinden die bij de rally past en wat de verschillen zijn 😀 welke shops raden jullie trouwens aan voor onderdelen voor een oldtimer?
  11. Hallo, morgen ik mijn rally gaan halen die volledig nog in originele staat is en dus een ontsteking heeft met plantinnekes. Om hem betrouwbaar te maken wens ik een elektronische ontsteking te plaatsen. Maar graag informeerde ik me welk merk en type het best te gebruiken is op de rally? En hoe zit het met de bestaande 6volt lampen? Zijn deze door een 12v veerdienst te vervangen of zijn er andere opties? graag jullie advies als kenners.
  12. Vandaag alles laten nakijken, de Vespa werd uitgelezen en er waren 2 melding geregistreerd tot betrekking van de temperatuursensor van het motorblok. Alles gereset en meer kon men niet doen op dit moment. Bijna thuis met 60km op de teller en daar was het lampje weer en dus het probleem niet opgelost. Opnieuw een afspraak maken echter zijn ze nu 3 weken zonder mekanieker want die ging op wel verdiende vakantie.
  13. Afspraak ter controle is gemaakt voor nu vrijdag. Ik laat jullie weten wat de oorzaak bleek te zijn.
  14. Pilaf ik heb me vergist het is de benzinepomp dat ik bedoelde. De loopt soms te warm waardoor ze uitzet en vastloopt hierdoor slaat de motor af. Na een tijd koelt het af en kan je weer verder rijden maar dit herhaald zich steeds.
  15. Ok bedankt voor je reactie. Had ik dus nog niet van gehoord dat er zoveel problemen zijn met de hpe modellen euro 5. Enkel het probleem met de waterpomp is me gekend uit de club.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...