Ga naar inhoud
Vespaforum.be

SAV

Leden
  • Items

    10
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    CVC Veldwezelt
  • Mijn Scooter(s)
    VN1T 125 1955

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Veldwezelt
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

235 profielweergaven

SAV's prestaties

Rookie

Rookie (2/14)

  • Collaborator
  • Dedicated Zeldzaam
  • Reacting Well Zeldzaam
  • First Post
  • Conversation Starter

Recente badges

0

Reputatie

  1. Heel fijn om hier eindelijk eens wat voorbeelden van te zien, ik had geen benul hoe of waar het precies kwam. Bedankt Michel en Frederik!
  2. Dank je wel voor de reactie Michel. Ik zag de Flytech inderdaad al enkele keren passeren, maar het was meestal over een ander model en dus ook een ander type dan dat ik nodig heb lijkt me (oa topic over een 180 SS als ik me goed herinner) Ik bekijk Soviero in ieder geval al eens. Wat het remlicht betreft heb ik er nog een onderdeeltje bij zitten wat hiervoor dient maar nooit aangesloten is geweest na de revisie. Daar ga ik inderdaad ook eens werk van maken.
  3. Dag iedereen! Ik heb onlangs een revisie gedaan van een Vespa Vn1t blok. Allemaal goed en wel, maar de ontsteking doet moeilijk (bobijnen zijn allemaal vervangen, 1 op 1 aangesloten zoals de oude, maar ik blijf sukkelen) Na rondvraag en wat opzoekwerk op dit forum ben ik er ondertussen uit dat een elektronische ontsteking veel betrouwbaarder is, en aangezien ik vaak ga rijden is dit misschien toch wel eens de aanschaf waard. Ik ben echter een leek als het op dit soort ontstekingen aankomt. Nu mijn vraag: wat vervang ik allemaal? Ik wou een Pinasco Flytech kopen (tegenvoorstellen mogen), maar wat dien ik nog allemaal te vervangen? 12 volt kabelboom? Lampjes naar 12 volt? Ik zie ook dat er veel verschillen zijn in de Flytech, waar let ik op? De cilinder is een standaard 125. Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden? Moest ik topics gemist hebben met dit specifieke onderwerp moogt ge me altijd doorverwijzen. Alvast bedankt 🙏🏼
  4. SAV

    Schakelklok vn

    Heeft iemand toevallig nog een schakelklok liggen voor een Vespa VN? (3-speed) Die van mij had er geen zin meer in
  5. Dank jullie voor de respons heren, het wordt gewaardeerd! @Pilaf klopt dat deze maar snel snel opnieuw zijn aangesloten, maar ook met de juiste aansluiting had ik hetzelfde effect. @Wilby Daar zit het probleem inderdaad, al is de hoogte wel identiek de hoogte als hoe hij oorspronkelijk stond. @nero de veertjes zijn vernieuwd en zitten erin. Ik heb de tandwielen van de versnellingen bij mij weten identiek teruggeplaatst zoals ik ze heb afgenomen (ik had ze meteen vastgebonden op volgorde) maar blijkbaar zit er toch iets verkeerd met de tandwielen aan de kant van de kickstarter, dus ik vrees dat er daar toch iets mis gegaan is. Ik heb ondertussen contact gehad met Joep van de vespagarage, en die had het over een mogelijk probleem met het centreren van de as dat vaak voorkomt. Ik heb dus op zijn voorstel het wiel en de rem afgenomen en zachtjes op de as proberen tikken, om het iets meer op zijn plaats te krijgen, tevergeefs. Zonet kreeg ik ook een reactie van Nagy en ik kan dus opnieuw beginnen… Er moet inderdaad iets verkeerd zitten aan de tandwielen bij de kickstarter. Ik laat hier even weten als het probleem opgelost is. Bedankt!
  6. Dag allemaal, 2 jaar geleden heb ik een vn1t uit 1955 gekocht als project. Vorig jaar heb ik alles vernieuwd, op het motorblok na, want dit werkte nog. Aangezien ik geen flauw benul had wanneer de laatste revisie was gedaan, besloot ik dit jaar de motorblok onder handen te nemen. Gezien het mijn eerste revisie was, heb ik alles op het gemak uitgezocht, en al bij al, viel het allemaal mee. Alleen zit ik nu al een tijdje met een vervelend geluid, waardoor ik nog steeds niet terug heb kunnen rijden. Is er iemand die weet wat dit kan zijn, en hoe ik het kan oplossen. Hopend dat de blok niet terug open moet, dank ik jullie alvast voor jullie meningen 😃🤞🏼 IMG_3053.mov
×
×
  • Nieuwe aanmaken...