Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Afgelopen uur
  2. Zoals MR160 hier verwoorde: roestige pisbakken. Groetjes, nero.
  3. Die van 2012 roesten sneller.
  4. Gisteren
  5. 250€? Was het maar waar. Tegenwoordig het dubbele en meer. zijn gouden billen geworden.
  6. klopt, heb er vorig jaar eentje aan het zoeken geweest en prijzen begonnen bij € 250,- en tot € 400+....
  7. Ik heb een aluminium. Maar er is al aan gelast. Ondertussen is er eentje van Italië onderweg. Komt van een vm. En die is nog in zeer goede staat. Ik ga ze naast elkaar leggen. Kijken of er een verschil is. Moet voor mijn v30 dienen. Maar die aluminium onderdelen gaan veel geld. Tjonge toch. Koplamp wordt uiteraard vervangen door een diameter 95
  8. Ontluchting gaatje benzinedop dat verstopt is kan dit probleem al veroorzaken heb ik ondervonden. Want daardoor vloeit de benzine niet vlot naar de carburateur. mvg Arno
  9. in aftermarket (ijzer) lijken ze allemaal hetzelfde : https://www.motoricambisoviero.it/catalogo/Parafango-Anteriore-Vespa-125-V30T-V31T-V32T-V33T-VM1T-VM2T-VN1T-VN2T-Faro-Basso https://www.sip-scootershop.com/nl/product/spatbord_75204100?usrc=Stuurkolom Mocht je overwegen om een aftermarket te kopen (ijzer), dan heb ik er nog eentje vers gespoten in de juiste kleur liggen.
  10. succes met de verkoop. Zet er anders een prijs op, dan ga je sneller reactie krijgen. Denk persoonlijk dat hij vlotter gaat verkopen met een origineel zadel ipv zo een zweefzadel.
  11. josse

    Faro basso - projectje

    misschien even nog antwoorden op deze opmerking : ik heb verschillende mensen gecontacteerd om te zoeken in hun reserveonderdelen en die ring na te maten (met koperen bus), en kreeg telkens de reactie dat die ook 75mm waren. Als je vervolgens bij SIP gaat zoeken, zijn er 2 ringen repro gemaakt, maar de versie met kogellager= 74mm de versie met koperen bus = 75mm. Dat was dus ook geen oplossing.
  12. josse

    Faro basso - projectje

    misschien even een update voor mocht iemand in de toekomst op dit topic stuiten : - Het blokje blijft een mysterie. Ik ben er nog steeds niet uit welk type het is en Peter Maskes opperde dat het misschien wel een Spaans Motovespa-blok zou kunnen zijn. - Hoe dan ook was de achteras passend voor het recentere type ring met koperen bus, doch hoorde er dan in de carter ook een extra gaatje te zitten voor de smering van die koperen bus. En die zat er niet.... Volgende stappen ondernomen : 1) Peter Maskes heeft de ring afgedraaid totdat die wel mooi paste. 2) ik heb zelf een kanaaltje geboord en gefreesd voor smering van de koperen bus. Hier een foto van hoe zo'n originele carter met oliesmering er uit ziet.
  13. Afgelopen week
  14. vespa 150s 1964 met 200dn motor met ducati ontsteking motor geen200km gelopen na revisie nieuwe zadel. 125 cc papieren momenteel ingeschreven . vraagprijs 4750euro .
  15. Ik ben er maar 1 dagje geweest de rest van de vakantie was in Pisa en Lucca, maar wat fotos!
  16. Is er een verschil tussen een aluminium spatbord van een v30 en een vn? Beide aluminium. Vorm,bevestigingsgaten…? De koplamp verschilt in diameter. Dat weet ik.
  17. Gewoon zeggen dat hij mis is. 🙂 En desgevallend een andere Vespa ter illistratie meebrengen.
  18. bedankt voor jullie reacties. ik heb meerdere vespa's in mijn vriendengroep en allemaal maken ze hetzelfde geluid door het naaldlager. hoe ga ik dit nu weer overbrengen aan de keurder?
  19. Ik denk dat je te maken hebt met een overijverige RDW-medewerker. Geen enkel Vespa-voorwiel draait geruisloos.
  20. Kan er maar aan 1 kant uit, de tandjes mag je niet door het gietstuk persen https://www.sip-scootershop.com/en/product/axle-front-wheel-fa-20mm_22940000 misschien efficient om gelijk de hele schommelarm met lager in de voorvork te vervangen https://www.sip-scootershop.com/en/product/suspension-arm-cif-10-front_17805100?usrc=Steering Column
  21. Ik zou denken aan een te beperkte benzinetoevoer
  22. Bij deze bied ik mijn origineel Nederlandse Vespa P200e te koop aan. Ik verkoop hem omdat ik het geld goed kan gebruiken voor mijn VL3 Struzzo project waar ik mee bezig ben en ik helaas niet alles zelf kan houden. Deze scooter is origineel Nederlands en is compleet uit elkaar geweest en opnieuw opgebouwd. Hierbij is alles gespoten, gereviseerd, voorzien van nieuwe onderdelen en voorzien van nieuwe lak, er is nergens op bezuinigd. Dit geldt ook voor het blok van de scooter, maar dat is allemaal op de foto's terug te zien natuurlijk. Echt alles is aangepakt en vernieuwd. Hij rijdt, remt, stuurt en schakelt top en alles werkt naar behoren. Gewoon een scooter waarmee je direct van het mooie weer kunt gaan genieten en die garant staat voor jarenlang rijplezier. Ik zou het fijn vinden als de scooter naar een liefhebber gaat die hem net zo waardeert als ikzelf! Bij vragen stuur me gerust een berichtje!
  23. Adrian

    Uitlaat wrappen

    Iemand dit al gedaan ? Er zijn hier veel meningen over > mij gaat het vooral om de boel wat stiller te maken gr
  24. Pilaf

    Vespa gtv 250

    Bij dit soort km standen is het moeilijk te zeggen of het het waard is om de Vespa te laten maken. Er zijn zoveel verschillende factoren die de afschrijving bepalen. Kijk naar de oldies, die zijn 60 jaar oud en tuffen vrolijk rond…leeftijd en kmers zeggen niet alles. In jouw geval klinkt het als een sensor probleem. Dit is makkelijk uit te sluiten door de Vespa aan de diagnose te hangen. Dat sluit al een boel uit, het kan bijvoorbeeld de lambda sensor zijn die de ecu verkeerd aanstuurt. Dat is een goedkope reparatie en zeker de moeite waard. Is het echter mechanisch dan gaat het meer in de papieren lopen maar nog steeds niet uitzichtloos. Zoek een werkplaats met diagose gereedschap en lees de ecu uit, daarna is het een kwestie van verder speuren wat de oorzaak kan zijn.
  25. Ik volg want zit met hetzelfde probleem
  26. sus

    Vespa gtv 250

    Hallo allemaal lang geleden dat ik hier nog iets gepost heb maar heb nu een vraag over mijn gtv 250 uit 2010 met 66500 km op de teller. vorige week na tanken begon deze steeds stil te vallen bij dichtdraaien gashendel en heel moeilijk te starten nadien. ook brandt steeds het lampje dat uitlaatgassen controleert. iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn .De scooter is steeds goed onderhouden en heeft me nooit in de steek gelaten. zou graag weten of het nog de moeite is om hem te laten herstellen . groetjes Sus
  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...