Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Afgelopen uur
  2. Ben nu zelf een paar dagen terug van een Schotland trip en wederom weer spannend momentje gehad ivm tanken. We zaten met een strak tijdsschema en dus de eerste melding en mogelijkheid van tanken overgeslagen wetende dat er 8 mijl van onze voorlaatste bestemming een pomp was. Die zouden we dus na ons bezoek wel aandoen. Die pomp bleek dus leeg te zijn of buiten dienst (het was zondag en er was die dagen een whiskyfestival aan de gang dus veel drukker dan anders). Verder doorrijden naar een grotere stad was ook krap qua timing en naar mij goesting ook al te ver met de toch wel lege tank. Dus dan maar de andere richting uit naar een kleine benzinestation die ik nog ergens in een bocht wist liggen en dichterbij was an sich en meer in de richting dat we moesten zijn dus beter qua timing. Bleek die dus op zondag dicht te zijn en geen betaalmogelijkheden buiten aan de pomp. Wetende dat ik echt niet tot aan een grotere stad zou geraken bij het huis naast de winkel dan maar aangebeld en de vriendelijke dame die haar zondagmiddag dutje aan het doen was op de zetel heeft haar winkeltje / benzinestation geopend en me met veel plezier mijn tank laten vullen. Op mr Google stond die trouwens als open op zondag....
  3. Vandaag
  4. Toch een leuke scooter hoor, zeker met die haakjes langs buiten bij de billen, kleine teller en sleutel op stuur. Als ik me niet vergis, is dit nog ontsteking met platines ? Zelf geen interesse, maar hoop dat hij een liefhebber vindt.
  5. ale, geinteresserden, graag een bod... dank u
  6. Speedracer

    Vering px200

    Idd, gatenpatroon onderaan is iets anders maar de YSS-vering is hierop voorzien
  7. Bedankt Frederic, maar 't is eentje met hetzelfde probleem als het mijne, zie "parkeervijsjes" rechts. Heb het mijne kunnen lijmen, voorlopig kan ik verder. Maar als er eentje in betere staat te koop is, hoor ik het graag. Groetjes, nero.
  8. Op iebeej staat er eentje dat al ferm geleefd heeft: linkje
  9. Iemand een handschoenbak of het deksel van een handschoenbak te koop voor een ETS (metalen scharnieren op de zijkant). Mag in het rood of in een andere kleur.
  10. Vespa ts 125 cc 1976. kleur Rosso Katmandu pia875. perfecte staat alle papieren aanwezig nog ingeschreven prijs 7250 euro
  11. Rob Overbeek

    Vering px200

    @Speedracer aan de voorkant? ik wil mijn PX ook verlagen.
  12. Volgens mij zijn die compatibel. Verschillen zijn oa de carburator, de overbrenging van de achteras naar het wiel (4 bouten voor VS3) naar 5 bouten om het achterwiel te bevestigen. Door het stuk met de 4 bouten weg te laten past een VS5- wiel zonder problemen. Een mogelijk verschil zou ook de achterrem zijn die verschilt (vertrekkend van 1 as ipv op 2 assen, maar daar ben ik niet zeker van. Dit maakt ook niet veel uit als je de VS5- arm gebruikt. Groetjes, nero.
  13. Hello Weet er iemand of een VS3 carter compatibel is met de inhoud van een VS5 carter? Merkelijke verschillen of identiek? En euh, long shot: iemand nog een goede VS5 carter op het schap liggen? Veel dank Nic
  14. Gisteren
  15. Nero, Warm loper denk ik niet. Heb gewoon nog goede compressie en zoals ik schreef, na de carburateur eraf hebben gehad en weer op rijd ie weer normaal. Misschien toch een klein vuiltje. Laten we het hopen.
  16. De choke geeft meer benzine. Waarschijnlijk toch een vuiltje ergens in de carbu of een "massief" luchtlek. Een andere ogelijkheid bij fors inhouden is een warmloper. Maar om dat te kunnen controleren moet de motor er best vanonder. Groetjes, nero.
  17. Forum leden. Hier even een probleempje wat vandaag voorviel. Heb hier een PK50XL met een 65cc DR cilinder en een 16.12 carburateur met een 58 sproeier. Met deze setting rijd ik nu inmiddels al een kleine 500km zonder problemen. Vandaag hield de Vespa in 1x heel erg in. Reageerde zeer slecht op het gas. Stationair bleef ie netjes lopen. Maar bij gas geven heel slecht op toeren komen. Rustig steeds meer gas geven gaat ie wel hoog in toeren. Op de choke rijd ie prima, maar niet stationair. Iemand dit ook al eens meegemaakt? En welke oplossing is ervoor gevonden? Carburateur heb ik eraf gehad en was netjes schoon, sproeiers gewoon open en filters waren schoon. Alles er weer onder gezet en liep weer als een zonnetje. Toch vreemd vind ik. Hoe werkt de choke eigenlijk? Zorgt ie voor meer of minder lucht of juist meer benzine?? Gr. Dennis
  18. En dan nog ne Cycle Jeep dealersticker uit Deurne!! Alleen daar al voor!!
  19. Early 80ies keerringen en kabelbomen zijn vandaag (ver) voorbij hun gemiddelde houdbaarheidsdatum (al zullen er uiteraard outliers te vinden zijn). Wie maagdelijke P's van deze generatie in overweging neemt, houdt dus rekening met een nakende motorrevisie- (minimaal de slijtagedelen & krukas, desgevallend cilinder, koppeling,...) en andere onkosten (vering, banden, gainen, kabelboom,...). De onderdelenfactuur alleen kan alles tussen €500 en 1500 zijn (+ werkuren). Gezien het geabimeerde beenschild en handschoenkastje zou ik hiervoor persoonlijk nooit meer dan €1700~1800 bieden. Alles daar boven komt in de buurt van een budget voor een ready to ride modernere PX disc. (P125X heeft overigens de vroegste en ruimste intake-timing. 18-19pk is bereikbaar met plug & play upgrades 🙂)
  20. Ik kan alleen voor de Nederlandse markt spreken, maar die prijs is niet idioot. Gezien de schade en algemene wat belabberde staat zou 2250 realistischer zijn.
  21. ale vertelt mij dan even wat die mens voor zijne PX moet vragen??
  22. nee valt mee, zo'n beetje hetzelfde.
  23. Afgelopen week
  24. Beste leden en lezers, ben een 50+ woonachtig te Koksijde en rij sinds 2004 met een Vespa PX 125 aangekocht in 2004 en ondertussen + 40.000 km. De dealer bij wie ik de aankoop gedaan heb is reeds met pensioen en andere dealers in onze regio hebben een lucratievere bezigheid, de elektrische fiets. “Kom eens terug in de winter”. Deze woorden en enkele tegenvallers in Zuid Frankrijk hebben mij er enkele jaren terug toe aangezet zelf het onderhoud te doen. Graag zou ik allen onder jullie willen bedanken voor de vele bijdragen die er toe leiden dat vrouw en man zonder mechanieker skills toch hun Vespa lopende kunnen houden. In het bijzonder Frederik9111, Bowyer, Speedracer, Josse, Nero en zoveel méér … Thanks!!
  25. Even terug komen ivm met mijn setup , Origineel cilinder , carburateur fhbb 16.14, sito plus , rolletjes elk 3gr . Trekveren 1000 . 52 km/u Ook tevreden , bij berg op of brug , voert ze de snelheid op , met wat extra kroketten en mayonaise 😉 Zie filmpje 20240509_111532.mp4
  26. Ik heb hetzelfde probleem ( gts 300 bouwjaar 2015 met 20.000km) Ik doe het onderhoud altijd zelf maar heb hem nu binnengebracht voor software-update . Op het duitse forum werd dit probleem vaak besproken. Met nieuwe software zou de vlinderklep juist afgesteld worden. Eens benieuwd...
  27. yag

    Vespa pk50xl

    Vespa pk50xl recent gerestaureerd, nieuwe carbu. Start en rijdt perfect. Papieren 50cc ingeschreven
  28. 2750eu?? dat zijn hier vespa-liefhebbers hé . Geen zotten!
  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...