Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Andy72

Leden
  • Items

    167
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Plataanse wespen (clubke van de straat)
  • Mijn Scooter(s)
    VNB1 T2 Augsburg
    PX200E
    GTS 250
    GTV 300 via della monda
    Ape Calessino 200

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Lommel
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Andy72's prestaties

Collaborator

Collaborator (7/14)

  • Dedicated Zeldzaam
  • Conversation Starter
  • Reacting Well Zeldzaam
  • First Post
  • Collaborator

Recente badges

59

Reputatie

  1. Als je het over keuren hebt, ga ik er even van uit dat het een +125cc is... Keuring zal pas gaan wanneer je iets (alles) van papieren hebt. Als de scooter ooit in België is ingeschreven, zullen deze inschrijvingsbewijzen opgevraagd moeten worden. (als dat al gaat??) Wanneer dat niet geval is, moet je over douanepapieren beschikken, ook niet eenvoudig omdat meestal dan een verkoper uit het buitenland bekend moet zijn... Verwacht je niet aan een eenvoudige oplossing.
  2. is anders de beste manier om uwe blok beter te leren kennen. 😂
  3. Misschien toch maar overwegen om met een jerrycan te reizen... een gewaarschuwd man is er twee waard... en ik ben hier nu al twee keer gewaarschuwd 🤔 Het rijd waarschijnlijk ook wat meer ontspannen als de meter in het rood zou gaan en ge nog een buske reserve hebt.
  4. Mb benzinestations, ik lees inderdaad op verschillende forums dat je hier wel rekening mee moet houden... anderzijds zijn er ook veel die hier geen graten in zien. Aangezien dat wij toch vooral kiezen voor de kleinste wegen kan dat natuurlijk wel een issue zijn... TomTom gaat ons de weg wijzen, ik ga ervan uit dat deze ons ook naar een benzinestation wijst wanneer dat nodig wordt. Die geeft de benzinestations op de route al vrij ver van te voren aan en indien nodig wat omrijden hé.
  5. zoals de meeste meerdaagse trips met de moderne 😉 GTS250 en de medereiziger met GTS300. Voor afstanden rekening ik altijd met een 50km/h gemiddeld... wanneer we dat niet halen is het meestal een prachtige route geweest.
  6. @ Vloebi, dus als we tussen onderstaande routes moeten kiezen, wordt dat resoluut "SCOTL_3_ALTERNATIEF", ook bij mogelijks minder weer?
  7. Het is de eerste keer Schotland, de route zodanig opgebouwd om een mooie lus te maken met beperkte tijd. Kamperen is wat te veel van het goede... bij minder weer niet zo plezant 😉
  8. 8 goed gevulde dagen - 7 korte overnachtingen waarvan 2 op de ferry 😄
  9. Het stond reeds lang op de to-do lijst... eind mei gaan we ervoor, een trip door Schotland. Overzet heen en terug via IJmuiden. Tips and tricks steeds welkom...
  10. als uw tank vacuum trekt, krijgt ge meer problemen dan het losdraaien... Denk dat ge de dop toch iets te vast er terug opzet.
  11. Andy72

    Startprobleem px150

    In de startkring zit er enkel het relais en de startmotor... contact 87 - 30 overbruggen zou de startmotor moeten doen draaien. Je kan ook over deze contacten de spanning meten. Wanneer niet aangetrokken zou je op batterij niveau moeten zitten (+12V) en deze zou bij het aantrekken minstens onder de 1V moeten zijn. Dan kan je nog meten op de startmotor, of deze zijn spanning krijgt. Startmotor kan natuurlijk ook stuk gaan é (check weerstandsmeting anker)
  12. je kan geen nieuwe (nooit ingeschreven) motor inschrijven wanneer deze niet aan de euro 5 norm voldoet. Dankzij de euro norm is Vespa trouwens gestopt met productie van de PX - LML is nog even verder gegaan met een 4T motor... Wellicht zijn er mogelijkheden... op de normale manier gaat het niet lukken.
  13. Hallo Hervé, je hebt geen weergave van de temperatuur, je hebt wel een alarm-lampje.
  14. wanneer ge uw contact op zet, verwacht ik dat dit lampje oplicht en uitgaat wanneer de motor gestart is.
  15. Inderdaad, wanneer je de sleutel draait gaat de pomp onmiddellijk even in werking. Een zoemend geluidje. 😉
×
×
  • Nieuwe aanmaken...