Jump to content
Vespaforum.be

Andy72

Members
  • Posts

    104
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Plataanse wespen (clubke van de straat)
  • Mijn Scooter(s)
    VNB1 T2 Augsburg
    P125X (sold)
    GTV125
    GTS125SS (sold)
    PX200E
    GTS 250
    Kawasaki EN500

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Lommel
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Andy72's Achievements

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • One Year In
  • Conversation Starter
  • First Post
  • Collaborator
  • Reacting Well Rare

Recent Badges

32

Reputation

  1. misschien ene niet-over-nadenken prijs verkregen... het zou mij ook kunnen overkomen 😀
  2. De gain en kabel inderdaad een 10cm kunnen inkorten... alles lijkt nu terug te functioneren. Dit zou zo maar eens de reden kunnen zijn dat ik mijn eerste koppeling naar de vaantjes heb gekregen. Straks eens een ritje maken ... fingers crossed. Als alles goed gaat, hebben we weer een en ander geleerd.
  3. Inderdaad heel geslaagd!!
  4. ook nieuwe gain... zal de lengte etc al eens checken... heb deze in ieder geval niet ingekort.
  5. Ben er in ieder geval aan het achter komen dat zo'n koppeling gevoelige materie is... 😜
  6. Heb op you tube gevonden dat dit wel een issue kan zijn.
  7. Wanneer de koppeling uitgebouwd is en ik pits deze samen waardoor ze vrij moet draaien, vind ik dat ze al redelijk weerstand geeft... misschien is dat normaal? Heb wel aan het koppelingsdeksel gezien dat er contact van de platen tegen het deksel is geweest. Misschien moet ik hier wat meer ruimte creëren.
  8. die kant van de kabel heb ik nog bekeken. Recent zijn wel alle kabels vervangen. Ik ga het toch in gedachten houden.
  9. ondertussen een andere krukas geplaatst... de nieuwe koppeling is ondertussen ook vast komen zitten. Doe ik iets verkeerd of kan er nog een oorzaak zijn. De plastiek geleider waarover eerder sprake was, zat nog mooi op zijn plaats. Kunnen plakkende platen hier een oorzaak van zijn? Heb nu een 3e koppeling geplaatst, met nieuwe kurk en wanneer ik de blok in vitesse plaats en de remtrommel draai met geknepen koppeling, vind ik dat de koppeling op zich toch wel veel weerstand geeft. Is dit een normaal verschijnsel omwille van nieuwe kurkplaten? De koppelingsarm kan niet verder ingedrukt worden...
  10. Ik heb een carter opgekocht met prefix 73M (Vespa Iris PX200), dit zou een "identiek" moeten zijn aan een normaal PX200 VSE1M carter... heeft er iemand ervaring met zulk carter en waar deze misschien niet zo identiek zijn? Past een normale onsteking? Hier zat een femsa stator bij... Bedoeling is dat dit carter als donor gaat dienen voor een VSE1M carter...
  11. Op de SIP website kan je steeds checken of het onderdeel op jouw model past... Racing Uitlaat REMUS voor Vespa GTS/GTS Super 125… (sip-scootershop.com)
  12. Hallo Murrie, van alle 125 GTS-en in ons groepje is die van mijn vrouw de oudste en de snelste... dit is een GTV carburator versie van 2009... hoe dat komt? geen idee. Afhankelijk van de overbrenging, rollen vario etc kan je wat spelen en kiezen tussen topsnelheid of acceleratie. Als je een hogere topsnelheid wil hebben en deze ook rijden bv autostrade zou ik dadelijk voor een 300cc of 250cc model gaan. Tegen 90 km/h rijden die veel comfortabeler een 125cc ben je dan al goed aan het belasten...
  13. Een groot stuk van de "ring of Kerry" zit er bij onze geplande route wel in, enkel het stuk binnenland slaan we over. Slaan we hier een prachtige route over?
  14. Hoi EriX, bedankt voor de tip, lijkt me echter meer van toepassing op de oudere modellen, die het voorwiel van de grond hebben wanneer ze op de middenbok staan. Aangezien we met de nieuwere modellen onderweg zijn, denk ikk toch aan twee spanbandjes vanachter aan de beugel rond het zadel, deze zit toch redelijk stevig bevestigd.
  15. we hebben pas een sena 20s aangekocht. Deze keuze omwille van de mogelijkheid tot 8 gebruikers aan te sluiten en de afstand die de toestellen kunnen overbruggen. Vooral om in groep te rijden is het handig dat je toch een redelijke afstand kan overbruggen. De 10 meter die piaggio opgeeft is niet voldoende, wat dit toestel enkel geschikt maakt om GPS, GSM en bijrijder te connecteren. Het is maar wat je ermee wil doen... sena 20s is wel een stuk duurder, maar bied dan ook wel mee mogelijkheden.
×
×
  • Create New...