Jump to content
Vespaforum.be

Andy72

Members
  • Posts

    88
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Plataanse wespen (clubke van de straat)
  • Mijn Scooter(s)
    VNB1 T2 Augsburg
    P125X (sold)
    GTV125
    GTS125SS (for sale)
    PX200E
    GTS 250

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Lommel
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Andy72's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Reacting Well Rare
  • Dedicated Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Conversation Starter Rare

Recent Badges

22

Reputation

  1. gebruik zelf een tomtom rider. Voordeel van via tomtom platform routes voor te bereiden en in te lezen. Verschillende niveau's van "kronkelwegen". In ons groepke zitten zowel GPS gebrukers als smartphone gebruikers. Voor de smartphone zou ik wel een waterdichte hoes voorzien... vroeg of laat beland je in een regenbui... wat dan toch weer een aantal €'s kost...
  2. algemene staat is belangrijker dan km's. Let op mogelijke roestvorming van de bodemplaat en achter het voorwiel, overgangsnaad beenschild-bodemplaat. Indien veelvuldig gebruik in regenweer (woon werk) kan daar al wat rapper roest zijn tov vrije tijdsgebruik... Krassen en gebruiksschade en de opties bepalen dan een beetje de prijs. Deze is al flink uitgerust (scherm - koffer - valbaren - spoiler voorspatbord) Als je dan bedenkt dat een 125 voor een heel breed publiek interessant is lijkt me dit een correcte vraagprijs, het is aan jou om te onderhandelen. (al zie ik precies wat krassen, dat is moeilijk op foto's te beoordelen) Je kan niet vergelijken met een nieuwe... de prijs met deze uitrusting zal dan ook x2 zijn.
  3. Eerst vespa via douane invoeren. (E705) Om de vespa via douane in te voeren moet er ook een verkoopsovereenkomst bijgevoegd worden. Zat dit bij de aanvraag? Met het E705 formulier kan je een "validatieattest van een gelijkvormigheidsattest" aanvragen bij de DIV. Wanneer je dat allemaal hebt, kan je hem inschrijven... Dat was mijn procedure, wel met een nieuw formulier met zo'n plastic kaartje...
  4. P forum... als je daar de LML's ook bijzet, heb je een overlapping van 40 jaar... wat natuurlijk de vele jongere vespa's verklaart. Welkom op het forum. 😉
  5. 2 sei giorni's en 1 GTS 250... denk dat het op zich al avontuurlijk genoeg is 😉
  6. We mikken op juli 2022 en denken toch 16 dagen nodig te hebben... dat ligt nog niet volledig vast.
  7. We hebben met een drietal het idee om volgend jaar rond Ierland te rijden. Vertrek richting Frankrijk om daar via Roscoff over te steken, rondje Ierland, oversteken Via Dublin, door VK en terug naar huis... totaal tripje van een 3500 km en 3 overzetten. Om niet alles zelf uit te zoeken, zijn er al opgedane ervaringen? Wat met ferry's, vastmaken van de vespa's en andere do's en don't do's?
  8. allé vooruit... probleem opgelost en op naar het volgende. Ene keer gestart vliegt mijn spie aan de andere kant erdoor...🥵 Denk dat ik nu aan een gehele revisie zit... dat zat nog nie in de planning, helaas weinig andere keus... als ge toch de krukas moet vervangen. Spiebaan is te veel beschadigd...
  9. er vertrekt trouwens een barst vanuit de spiebaan. Ik vermoed dat het lager hierdoor toch wat heter is geworden dan het de bedoeling is.
  10. deze 2 delen moeten wellicht soepel ten op zicht van mekaar draaien, niet dus... je kan ook zien dat er iets van aanslag te zien is, wat volgens mij wil zeggen dat er toch wat hitte geweest is op de verkeerde plaats. Ik heb maar een volledig nieuwe koppeling besteld... het zal dan wel opgelost zijn 😉 De 2 platen zijn overigens niet van mekaar te krijgen...
  11. zijn een paar goeie tips... speling naar de bronzen duwpen lijkt me in orde, dat heb ik nog gecheckt... vermoed dat ik het euvel in de koppeling zelf moet gaan zoeken. Koppelingstool heb ik niet, maar een draadstang kan wellicht ook dienen... als het naaldlager is vastgelopen heb je misschien deze symptomen? De bak zelf functioneert goed volgens mij, ben gisteren door alle versnellingen gelopen met de poot op een houten blok.
  12. achterwiel kan niet gedraaid worden, wanneer in versnelling met koppeling in... alles nog eens loshalen en de koppeling zelf nog eens checken dus.
  13. set volledig vernieuwd, nieuwe kurk en tussenplaten... platen waren reeds voorgeweekt en heb ze nog even wat extra laten weken in wat olie. Nu lukt het schakelen, maar wanneer hij in versnelling staat met de koppeling in, valt hij stil wanneer je het wiel blokkeert... wanneer ik de koppelingskabel wat verder aanspan, pakt de kickstarter niet. Is dit een normaal verschijnsel bij nieuwe platen of zit er toch nog iets anders scheef??
  14. koppeling los gehaald, ik zie hier niet direct iets verkeerd... misschien de dat de platen aan vervanging toe zijn... maar dat verklaart het moeilijk schakelen toch niet? Zou denken dat hij dan gaat doorslippen... Denk dat ik toch het kruis ook eens moet gaan checken...
  15. Thanks... was ook in de richting van die duwpen aan het denken... we zullen eens openhalen en hopelijk niet meer rommel maken 😉
×
×
  • Create New...