Jump to content
Vespaforum.be

Andy72

Members
  • Content Count

    59
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

16 Good

About Andy72

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Plataanse wespen (clubke van de straat)
  • Mijn Scooter(s)
    VNB1 T2 Augsburg
    P125X (sold)
    GTV125
    GTS125SS
    PX200E - projectje

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Lommel
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. plausibel, ik ben niet helemaal mee dat de inlet het mengsel gaat veranderen... misschien wel wanneer het een auto-menger betreft, als ge in de tank mengt denk ik dat je na de carburator enkel de luchthoeveelheid kan beïnvloeden. In ieder geval interressant topic...
  2. aha... die cosa heb ik ook te koop zien staan... zeer leuke opvallende verschijning.
  3. Het blok waar ik het over heb, heeft een nieuwe cilinder en zuigerringen, je noemt ook een beschadigde inlet. Aangezien er vooral tijdens het starten toch wat back spit te zien is, vermoed ik wel dat de inlet iets te veel beschadigd is. Hoe kan dit rook veroorzaken?? Ik was ook meer richting de olie aan het denken, omdat de bougie het ook al eens begeven heeft. Ik wil daar nu een kouder type in zetten. Ik heb eens gelezen dat de "racing" olie meer warmte nodig heeft om tot een goede verbranding te komen.
  4. de oliekeerring verdenk ik niet... deze heb ik vervangen en dat ziet er goed uit. Carterhelften sloten wellicht niet meer zo goed aan, wegens lassen... heb daar extra pakking aangebracht. Olieniveau moeten we nu gaan opvolgen. Dat nakijken van de olie zou ik in @Niels_1977 zijn geval ook beginnen te doen, hier kan ik me natuurlij kniet uitspreken...
  5. Dit topic wil ik wel volgen... pas een 200 carter met olielekkage hersteld wegens enorm veel rook. Deze lijkt nu in orde, maar rookt nog vooral tijden rallenti draaien... er wordt een synthetische olie gebruikt voor de mengsmering welke "smokeless" zou zijn... of het lek is nog steeds niet volledig dicht.
  6. in het verbindingsstuk... tekening is wat mij betreft niet helemaal duidelijk... kan natuurlijk ook ergens een scheurtje in de uitlaat zijn
  7. (467) 2018 INJECTIE VESPA SPRINT OPVOEREN - VOL GAS MET JOEY - YouTube (467) VESPA SPRINT E5 OPVOEREN? - YouTube
  8. vermoed dat de begrenzing enkel elektronisch via de CDI verloopt.
  9. Inderdaad, was er ondertussen op gekomen 😄
  10. toch nog eens terug een poging gedaan om het zaakje dicht te krijgen. Extra aandacht aan het ontvetten gegeven, meer dan voldoende vloeibare pakking gebruikt en ditmaal zeker lang genoeg laten drogen. Heb de pakking ditmaal aangebracht op de zijde van de kickstarter. Dit lijkt ook gemakkelijker om de vloeibare pakking aan te brengen... fingers crossed...
  11. Hoe oud is je accu? Bij lopende motor zou de spanning tussen 13.5 en 14.5 volt moeten zitten. Stilstaand minstens 12.5 volt... Km stand?
  12. Andy72

    Zadels oa PX

    nieuw model PX licht bruin 60€ oud model, volledig op te maken, ne goeie babbel en een duveltje. "ander model" - zwarte met piaggio op, heeft geen pinsluiting, weet niet welk model. - gezien de staat toch wel 3 duveltjes.
  13. onderdelen komende van een GTS 250 van 2015 accident... benzinetank met pomp ook nog aanwezig. Doe maar een bod wanneer je ergens interesse in hebt. Motor (15000km) is eventueel ook beschikbaar. (is rijdend ergens tegenaan gegaan...)
  14. het is dus niet mijn eigen motor... heb aangegeven dat een nieuw carter de beste optie is. Had ik trouwens van begin gezegd, toen toch besloten een poging tot herstel te ondernemen. Denk niet dat ik zulke poging nog ga ondernemen, het resultaat is niet echt bevredigend. 😉 Denk wel dat vlakken nog zou lukken, je zou dan de sluiting kunnen controleren. Er zijn van die producten (soort verf) die je kan aanbrengen op 1 helft en die moeten bij sluiten dan een afdruk geven aan de andere helft. Ik kan niet onmiddellijk op de naam komen en een korte zoektocht op het net levert me nog niet veel op.
×
×
  • Create New...