Jump to content
Vespaforum.be

scrambler

Members
  • Content Count

    29
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

12 Good

About scrambler

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    gts 300

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Overpelt
  • Land
    Belgiƫ

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Er zijn weinig manuals te vinden in het Nederlands. Op de site Carl Salter.com of Manualslib.com kan je de Engelstalige versies downloaden.
  2. Normaal voor (koud) 1,8 en achter 2,00. Met passagier achter 2,2
  3. Met welk gps-toestel rij je? TomTom heeft toestellen waarbij je de lengte of duur van de rit kan kiezen : werkt heel goed. Bij mijn Garmin laat ik mij verrassen via de Onroute- motokaart. Altijd mooie ritten over kleine wegen. Beste gps- investering die er is.Voordeel is ook nog dat ik thuis geen uren moet zoeken en routes moet bewerken (converteren naar juiste kaartversie etc).gewoon ergens naartoe rijden, adresje intikken om toch een richting te hebben en het lot beslist wel. Ik heb nog nooit een saaie route gereden.
  4. Oliewissel om de 10 000km vind ik persoonlijk erg weinig, wat de fabrikant ook zelf mag voorschreven.Goede olie is het lange leven van de motor. Trouwens zou zeker 1x per jaar de olie en filter moeten gewisseld worden ook al rij je misschien geen 1000km .Zeg zelf: voor 35 euro voor een top-olie en een nieuwe filter elk jaar voorkom ik graag voortijdige of onnodige slijtage.
  5. Super beurs! Tot volgend jaar!
  6. In de meeste helmen is plaats voorzien om de spelertjes te plakken.
  7. Ik gebruik de sena smh5 : niet duur en voor scootergebruik goed genoeg. Ik denk tot een onderlinge afstand van 100m goed verstaanbaar. De accu-duur is ook meer dan voldoende om een lange dag te rijden. Als je met echte motorfietsen rijdt (en de onderlinge afstand groter is) zou ik gaan voor zwaardere (en duurdere) modellen.
  8. Deze vespa is helaas niet van mij.De man weet nog niet wat hij er mee gaat doen (had totaal geen idee van de waarde). Persoonlijk zou ik hem 'dans son jus' laten en hem rijdend krijgen. Deze winter neem ik hem enkele weken mee naar de avondschool en proberen we het blokje aan de praat krijgen met zo weinig mogelijk kosten. (alles los maken, carburateurrevisie,....) Daarna doet de eigenaar er maar mee wat hij wil. Als hij hem wil verkopen zal het via dit forum verlopen. Ook eens horen hoe het zit met de verloren papieren. Iemand tips om de lak 'proper' te krijgen? Ik las al iets van Owatrol en toestanden..
  9. Ik kom net van een schuurvondst. De man heeft deze nieuw zijnde gekocht in de jaren 60 en een 20 jaar geleden weggezet in zijn schuur. De vespa reed toen nog.Er is veel oppervlakkige roest maar geen deuken of gaten. De voorrem werkt nog, de achterrem zit vast. Motor : afgebleven maar zit denkelijk los. De papieren zijn niet meer te vinden, chassisnummer vond ik ik niet. Nu enkele vraagjes : Welk type is dit? Hoeveel is deze Vespa in deze nog waard: in deze toestand, hoeveel rijdend?
  10. Ik zou wel opletten met die WD40 .Deze tast rubber en plastic aan. Dus wel te gebruiken om iets los te krijgen (incl lijm) maar zet er de handvatten niet mee vast. Haarlak is een alternatief om de handvatten te plaatsen en vast te zetten.
  11. Veel plezier met de aankoop!
  12. Al eens geprobeerd om het slot te smeren met wd40 of siliconenspray?
  13. Welke bedoel je? Er zijn hele lichte van 399,00 en (super)dure van meer dan 2000,00. Kwaliteit en afwerking lijken redelijk ok. Soms kan je goede koopjes doen op de 2dehandsmarkt. Kijk en vergelijk maar eens
×
×
  • Create New...