Jump to content
Vespaforum.be

scrambler

Members
  • Content Count

    39
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

16 Good

1 Follower

About scrambler

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    gts 300

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Overpelt
  • Land
    Belgiƫ

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. 12,5 volt is normaal voldoende om te starten. Als hij stilvalt als je door een putje rijdt is er waarschijnlijk iets los : massa-contact, aansluiting met accu (zit die wel goed vast?), contact van de killswitch,... Even zoeken dus.
  2. Lijkt op de diagnosestekker.
  3. Zoals Loe zegt : schaf een degelijke druppellader aan. Hiermee houd je de accu in conditie. Gebruik best geen gewone accu-lader voor auto's maar een specifiek voor motorfietsen.
  4. Je gewone remsysteem blijft werken ook als de ABS niet meer functioneert. Heeft dus geen verdere gevolgen...
  5. Bedankt voor het antwoord Han!
  6. Ik wil een dezer de remvloeistof van mijn gts 300 (abs) vervangen. Aangezien het de eerste keer is dat ik dat doe bij een abs heb ik enkele vraagjes. Is het goed zelf te doen ? In de manual staan geen bijzonderheden. In heb ook een vacuĆ¼mpompje. Heeft iemand nog tips?
  7. Bij een ongeval zou de verzekering zich wel eens kunnen terugtrekken in geval van een niet-conforme helm...
  8. IK heb een custom 500. Ik gebruik die enkel bij mooi weer. Voorlopig heel tevreden over. Ook positief: inbouw van Sena communicatiesysteem is heel simpel.
  9. Op de foto zitten de straks vast aan de handbeugel ,dus normaal gezien kan dat zonder de lak te beschadigen. Je kan de straps ook vastmaken aan een bagagedrager als je die hebt. Nog een mogelijkheid is om het achterwiel vast te zetten.Dit wordt vaker gedaan bij motorfietsen .
  10. Best schaf je een inrijwielklem aan (kost rond de 90 euro denk ik).Deze zit vast aan de odem van je aanhangwagen. Je vespa 'klikt 'meteen vast en staat dan al redelijk stabiel zodat je de scooter dan zonder hulp kan vastsjorren met bv een stuurharnas. Zelf zorg ik ervoor dat alles voldoende gezekerd is, dus ook achteraan vast met sjorbanden. Er bestaan genoeg afbeeldingen en filmpjes over.
  11. Er zijn weinig manuals te vinden in het Nederlands. Op de site Carl Salter.com of Manualslib.com kan je de Engelstalige versies downloaden.
  12. Normaal voor (koud) 1,8 en achter 2,00. Met passagier achter 2,2
  13. Met welk gps-toestel rij je? TomTom heeft toestellen waarbij je de lengte of duur van de rit kan kiezen : werkt heel goed. Bij mijn Garmin laat ik mij verrassen via de Onroute- motokaart. Altijd mooie ritten over kleine wegen. Beste gps- investering die er is.Voordeel is ook nog dat ik thuis geen uren moet zoeken en routes moet bewerken (converteren naar juiste kaartversie etc).gewoon ergens naartoe rijden, adresje intikken om toch een richting te hebben en het lot beslist wel. Ik heb nog nooit een saaie route gereden.
  14. Oliewissel om de 10 000km vind ik persoonlijk erg weinig, wat de fabrikant ook zelf mag voorschreven.Goede olie is het lange leven van de motor. Trouwens zou zeker 1x per jaar de olie en filter moeten gewisseld worden ook al rij je misschien geen 1000km .Zeg zelf: voor 35 euro voor een top-olie en een nieuwe filter elk jaar voorkom ik graag voortijdige of onnodige slijtage.
  15. Super beurs! Tot volgend jaar!
×
×
  • Create New...