Jump to content
Vespaforum.be

scrambler

Members
  • Content Count

    49
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

18 Good

1 Follower

About scrambler

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    gts 300

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Overpelt
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Voorbeelden genoeg van adapters.
  2. De velgen van de gts passen niet op dit apparaat..Als je iemand kent die kan frezen kan je een adapter laten maken.
  3. Ik neem aan dat enkel de knipperlichten niet werken en de rest wel...? Als de accu dood is werkt niets meer. Als bv de motor nog vlot start is de accu zeker nog goed. Ik zou eerst eens de zekering checken (nr 8 volgens de manual). Mogelijk kan de knipperlichtschakelaar ook gecorrodeerd zijn (contactspray )Ook volgens de manual alle lampjes na kijken. Indien dit alles ok is , kan de fout in de connector zitten. Dit uitmeten is moeilijker..
  4. Op het net vind je voldoende informatie hierover. Algemeen komt het erop neer dat een volsynthetische olie MET esters nog stabieler is en een betere smering garandeert bij zowel hoge als lage temperaturen. Ik gebruik deze olieën vooral omdat ik tijdens de winter bijna niet rijd en toch een goede smering wil bij de eerste starts.
  5. Ik zou mij houden aan de voorgeschreven olie qua viscositeit. Wat wel goed is , is een olie op basis van esters. Deze olie blijft ook wat beter hechten aan metaal na bv lange stilstand en komt de koudstart dus ten goede. Dit soort olie wordt ook in de racerij gebruikt.
  6. De uitlaat zit toch rechts,het deksel met controleglas zit links. Het aflezen kan nu eenvoudiger. Het vullen kan met een dikke injectiespuit +slangetje of een oliepompje.
  7. Kijk eens op www.buchsenfuchs.com/shop/vespa/ Met foto's. Wel in het Duits. Op de eerste foto's staat het model voor de Gts (2003-2018) MET vuldop maar op de laatste foto staat ook het model voor de Hpe zonder vuldop. Bij 'tips und tricks' staat de duidelijke montagehandleiding' en is ook te zien hoe het carter is opgebouwd.Prijs bij deze aanbieder is 99,00. Zij gebruiken nieuwe originele Piaggio carterpannen . Voor meer info op het Duitse forum :google 'Hoher ölverbrauch bei der HPE' En ook : ölwanne mit Schauglas für Vespa Gts und Gts Hpe Op de foto's is ook duideli
  8. Bij Sip te koop voor een 120 euro dacht ik.Ontwikkeld door een HPE eigenaar die de oliecontrole ook te omslachtig vond.
  9. Op het duitse forum is er een uitgebreid topic over het overmatige olieverbruik bij de HPE.Men raadt aan om zeker elke 400km het oliepeil te controleren. Sommigen zeggen geen probleem te hebben, velen klagen over het overmatige olieverbruik.
  10. 12,5 volt is normaal voldoende om te starten. Als hij stilvalt als je door een putje rijdt is er waarschijnlijk iets los : massa-contact, aansluiting met accu (zit die wel goed vast?), contact van de killswitch,... Even zoeken dus.
  11. Lijkt op de diagnosestekker.
  12. Zoals Loe zegt : schaf een degelijke druppellader aan. Hiermee houd je de accu in conditie. Gebruik best geen gewone accu-lader voor auto's maar een specifiek voor motorfietsen.
  13. Je gewone remsysteem blijft werken ook als de ABS niet meer functioneert. Heeft dus geen verdere gevolgen...
  14. Bedankt voor het antwoord Han!
×
×
  • Create New...