Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vloebi

Leden
  • Items

    49
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    GS 150 VS3, 1957
    GL 150 VGLB, 1961

    Zundapp Combinette 50, 1957
    Honda Dax ST70, 1979
    Opel Kapitän 2600, 1960

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Baal, Tremelo
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

1.016 profielweergaven

Vloebi's prestaties

Explorer

Explorer (4/14)

  • Dedicated Zeldzaam
  • Reacting Well Zeldzaam
  • First Post
  • Collaborator
  • Conversation Starter

Recente badges

6

Reputatie

  1. Bepaalde routes heb je er idd voldoende maar als je weet dat je op dampen bij een volgende gaat toekomen, ze zeker even bellen zodat je dan nog kan beslissen wat je doet. Soms zijn ze er nog maar ook niet altijd operationeel...
  2. Ge gaat de 50 ni halen...🙂
  3. Hou er rekening mee dat je daar (met de auto) een gemiddelde hebt van 70km/h zelfs als je denkt dat je stevig doortrapt. Dus qua dagtrips mee rekening houden. En dat de vrachtwagens daar met aanhanger vol bomen daar ook overal die 70 per uur ook willen blijven halen en mij ook al met mijn buske als tegenligger de kant wilden induwen omdat ze via binnenkant bocht toch wel die topsnelheid wilden aanhouden. Dus op je 10 inchkes rekening mee houden dat je maar een klein ding bent en ze wel eens over de lijn durven komen. De benzinestations groeien daar niet aan de bomen dus zeker goed de route bekijken en tanken voor je aan bepaalde trips begint ook al is de tank nog voldoende, zeker als je naar afgelegen zones gaat. Ik zou zeker extra benzine op de scooter vastsnoeren. Heb met mijn diesel met 5-600km range toch ook al een paar keer met de billen dichtgeknepen rondgereden naar de pomp waar ik dacht vlot toe te komen. En niet alle pompen hebben buiten bancontact en zijn ook niet alle uren open. Bij twijfel kan je ze altijd even bellen op voorhand moest het spannend worden, ook al gedaan. En eigenlijk zijn de Schotten altijd hulpvaardig dus dat loopt wel los.
  4. Zeker voor dat alternatief gaan door de Cairngorms, dat is echt remote en fijn om echt te "rijden" (bochten, bulten, over de toppen gaan en opnieuw een adembenemend landschap, even met de veren volledig uitgerokken over een bult gaan, in de remmen voor een schaap, veel roadkill wat je tegenkomt van de voorbije nacht, echt beginnen tussen de wouden en dan hogerop richting desolaat landschap met geweldige views en nadien terug afdalen richting bossen, rivieren en wouden. Cairngorms is bij mijn weten "het" nationale park van Schotland. Ofwel rij je langs links naar boven via een hoofdbaan en heb je mooie landschappen op "saaie wegen" ofwel ga je langs die alternatieve route en maak je het echt mee. Ik rij daar als ik tijd heb altijd voor rond omwille van de route. Op de hoogste punten rij je daar trouwens langs Schotse skipistes. Hou zeker rekening met het 4 seizoenen in 1 dag verhaal. Dit gaat echt op voor Schotland, ongeacht het moment op het jaar. Zeker als je dan hogerop door de Cairngorms gaat rekening mee houden dat het kouder kan worden en als het dan nog eens regent ga je misschien eens vloeken maar dat hoort gewoon bij Schotland. 's Avonds ne goeie whisky en je bent dat rap vergeten....
  5. Opgepast voor de pot holes! Ze hebben dat daar voldoende... Ben je gekend met Schotland? Seizoen zit al goed ivm de midges, hier kan je er meer info over vinden (als je het mag geloven) https://www.smidgeup.com/midge-forecast/ Ga je kamperen? Vooral het stuk door de Cairngorms zal het mooiste zijn denk ik. Ik rij zelf ook liefst langs daar naar boven als we wat tijd hebben, duurt wat langer maar is echt de moeite. https://cairngorms.co.uk/ Vorig jaar in de zomer nog Belgen van de Vespa club Oostende tegengekomen in Durness die de NC500 aan het doen waren met Britse kameraden. Heb ze nog wat biertjes gegeven als ondersteuning voor de trip https://www.google.com/maps/place/Durness+Beach/@58.5674171,-4.7479873,15.75z/data=!4m15!1m8!3m7!1s0x4861e2c403f2a19f:0xe7c1fad809c30714!2sSchotland,+Verenigd+Koninkrijk!3b1!8m2!3d56.4906712!4d-4.2026458!16zL20vMDZxMXI!3m5!1s0x4890394d2c656633:0x47efcbcfcfb83ae!8m2!3d58.5687871!4d-4.7389412!16s%2Fg%2F11t5x29l64?entry=ttu Bepaalde interesses wat je daar nog wil zien of doen? Of enkel mijlen afleggen en genieten van de scenery?
  6. Heb ze gisteren opgehaald en wat biertjes achtergelaten, mag slotje op.
  7. Ik wil ze nog steeds ophalen. Zal eens een PM sturen.
  8. Frederik 9111 was eerst, als hij past voor het aanbod wil ik ze in Turnhout wel komen ophalen.
  9. Beste, Graag wat meer info. Zijn de documenten in orde? Vraagprijs? Etc..
  10. Toch terug een scooter Domi? 😄
  11. In Oostenrijk weet ik een witte SS50 staan, ze vragen er 7000 euro voor. Weet niet of dat de prijs is voor dit model....
  12. Jef, Die 2 boekjes mag je voor mij aan de kant houden. Bedankt.
  13. Haha, bedankt Domi! Welke heb je nu het liefst, de Ballechin of de Glen Moray?
  14. ok! Qua budget en whisky's kan je inderdaad ver gaan, zeker als de trend die "de markt" (enkele pipo's in Schotland en andere belanghebbenden) wil pushen zich zou doorzetten waarbij men eigenlijk per jaar leeftijd £10 wil vragen. Dus een 10jarige whisky zou volgens hen £100 moeten kosten maw momenteel 112 euro! De Mobster hierboven zou zogezegd dan £230 moeten kosten zijnde 257 euro. Vandaar dat ik liever de minder commerciële whisky paden bewandel en liever iets van een kleinere onafhankelijke bottelaar koop die nog zijn eigen goesting kan doen en wel kwaliteit moet leveren of hij bestaat overmorgen niet meer. Die kleine onafhankelijke werken ook meer volgens het principe van liefhebbers voor liefhebbers. Ik zal mij ne keer ne Glencairn gaan zoeken se om iets in te doen!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...