Ga naar inhoud
davyd

Vespa pk50xl

Recommended Posts

Hey allemaal, het is er eindelijk van gekomen, ik heb gisteren een pk50 opgepikt in nederland. Een rijdend project. Start loopt remt schakelt, elek werkt.

Alleen heeft deze van 93 in een garage gestaan en heb ik geen papieren alleen het motorplaatje van vroeger, dus geen kenteken.

Wat is de gemakkelijkste manier om hem ingeschreven te krijgen. Dan kan ik er eerst wat aan wennen voor dat ik hem uiteen haal.

Had al gelezen, politie of bfov of dealer.

Mvg Davy

IMG_20170822_201713.jpg

IMG_20170822_205845.jpg

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

dat motorplaatje heb je niets aan, dat was puur een verzekeringsplaatje wat je ieder jaar een ander kreeg toen ter tijd. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Daar ging ik idd al vanuit, heb juist de aanvraag gedaan bij het bfov. Hopelijk gaat dat wat vooruit. 

Mvg Davy

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Even een vraag waarom ga je deze uit elkaar halen ? 

Grtz sidvespa

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Om er langer geniet van te hebben, veel roest aan bodem, onderdelen die vervanging nodig hebben, beter ineens tegoei denk ik dan?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Ondertss de papieren van bfov gekregen en via verzekering oldtimer plaat aangevraagd. Krijg ik vandaag alles terug in de bus, inschrijfform van post en papier van bfov met nog een blad van de fodmobiliteit dat het niet compleet is, ik mis een europees gelijkvormigheidsattest.

En waarom heb ik dan da papier bij de bfov aangevraagd. Wa een miserie toch altijd. Iemand een idee wat nu juist de volgende stappen zijn?

 

 

IMG_20170927_141809.jpg

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Bfov piste is de manier als er geen gva bestaat voor dat model. Dus als de  tweeIeler nooit is verkocht in belgie. Hoogstwaarschijnlijk bestaat dat wel voor jouw pk xl , en moet je er gewoon eentje aanvragen bij een dealer.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Die pk ziet en nog verrekte goed uit. Ik zou er nu nog weinig aan doen, is eigenlijk nog te goed voor een volledige restauratie. Kan natuurlijk wel als je er leuk vindt maar op de foto beoordeeld zou ik gewoon ermee rijden.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens site hier eerder aangegevn is via bfov de procedure dus moeten ze ook niet onnozel doen :)

Vandaag beetje onverwacht (als in redelijk snel na het terugsturen) de platen ontvangen.

Nu f wachten want heb hem binnengedaan voor is te zien ik welke staat hij nu echt is.

Mvg

IMG_20171009_104635.jpg

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Ok top, 

Ik zou persoonlijk nooit O plaat voor een 50 cc aanvragen. 

gr

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 9-10-2017 om 10:58, Adrian zei:

Ok top, 

Ik zou persoonlijk nooit O plaat voor een 50 cc aanvragen. 

gr

 

Waarom niet? Mvg

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Geen voordelen...alleen nadelen vooralsnog.

Vooral verboden woon werk verkeer, en school verkeer.

Dat legt dus serieuze hypotheek op een eventuele herverkoop, aan bv studenten > toch doelgroep dacht ik..

Gr 

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, Adrian zei:

Geen voordelen...alleen nadelen vooralsnog.

Vooral verboden woon werk verkeer, en school verkeer.

Dat legt dus serieuze hypotheek op een eventuele herverkoop, aan bv studenten > toch doelgroep dacht ik..

Gr 

 

Bij doorverkoop vraag je toch nieuwe platen aan? Zelf werk ik naast de deur, en naar school ga ik al even niet meer.

Heb hem vooral gekocht om is naar de bakker te rijden of een toertje in het dorp te doen op een zondag. Dus geen probleem met een O. Geen gebruiksvoorwerp dus, en verkopen dat zit niet in de planning :p. Eerder iets zwaarder bijkopen op termijn.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij doorverkoop is inderdaad een nieuwe plaat nodig, maar waar Adrian wellicht op wijst is dat, eenmaal een voertuig als oldtimer ingeschreven, je dit niet kan "ondoen"

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, Thomassker zei:

Bij doorverkoop is inderdaad een nieuwe plaat nodig, maar waar Adrian wellicht op wijst is dat, eenmaal een voertuig als oldtimer ingeschreven, je dit niet kan "ondoen"

How zot, das nieuw voor mij, bij een wagen kan dit toch wel, waarom bij brommers niet?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
2 hours ago, Thomassker said:

Bij doorverkoop is inderdaad een nieuwe plaat nodig, maar waar Adrian wellicht op wijst is dat, eenmaal een voertuig als oldtimer ingeschreven, je dit niet kan "ondoen"

dat is ook het eerste dat ik hier van hoor.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Dus...

Een vespa van voor 74' krijg je nooit meer op een normale plaat , als die eenmaal  is ingeschreven als oldtimer. Dat klopt.

Na '74 wel , maar heb je het bekende gva nodig.  

Mijn punt /mening was > oldtimer plaat voor 50 cc s heeft echt nog geen voordelen alleen nadelen. 

En nu zit (  als hij ooit verkocht wordt tenminste ) de volgende eigenaar met het gedoe. ) . En wie weet mogen 2 takten binnenkort zelfs niet meer ingeschreven worden onder normale plaat , zou me niks verbazen. 

Zoals eerder gezegd bfov piste is er vooral als voor je model geen gva te krijgen is ( dus voor 74 , of nooit gehomologeerd

Dat wast, :)

Maar desalniettemin, veel plezier met uw wesp 

Gr

 

 

 

 

aangepast door Adrian

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Ok thx voor de info, maken dat ik ook een gva aanvraag dan, gewoon omdat het kan, verkopen is niet het plan (al weet je nooit).

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen


×