Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gs 160 '62


mr160

Aanbevolen berichten

Ik heb een GS 160 mk1 uit eind '62 op de kop getikt!

O-lak, Originele Nederlandse scooter, de dealerbadge zegt dat hij in Groningen verkocht werd :)

DSC_0727b.jpg

DSC_0729b.jpg

DSC_0730b.jpg

DSC_0721a.jpg

DSC_0722a.jpg

DSC_0695a.jpg

Alles ziet er nog behoorlijk goed uit; wel vliegroest, de rubbers zijn vergaan, maar de electriek en de kabels hebben het overleeft, er zijn een paar plekjes met iets meer roest, zoals je ziet - maar niets schokkends.

DSC_0713a.jpg

Tijgerprint handvaten :)

DSC_0699a.jpg

DSC_0736a.jpg

De piston zit muurvast in de cilinder vanwege 8 jaar stilstaan, maar verder wilde ik em zo gaan rijden; volgens mij kan ie nog wel een tijdje mee :)

Anyhoe - ik dacht; ik introduceer hem even, voor als ik zometeen (vast wel) nog ergens tegenaanloop bij de revisie/conservatie. Wat denken jullie dervan?

Link naar reactie

You are one very lucky man! Hopelijk niet teveel betaald?

het is waarschijnlijk origineel een in de MISA-fabrieken in België gemonteerde scooter geweest, dat 'Vespa GS' logo'tje is uniek aan de Belgische modellen...

Link naar reactie

heel fragiele logokes, bij mijn gl zat er ook zo een bij maar dat is in duizend stukken gebroken. op het fox forum, bij de MISA mannen waren ze bezig die opnieuw te laten maken.

Link naar reactie

@speedracer; dacht niet te veel nee, maar dat vertel ik je misschien live nog wel eens

Dank voor die info; Als et een MISA GS is zal ik mij toch maar eens op het illustere Fox forum moeten gaan begeven :)

Link naar reactie

Gheghe - 'Lesp' zelfs :s

Gister gepoetst; wat een verschil - van dof lichtgrijs, naar wit!

Iemand een tip voor het wegkrijgen van de vliegroest? (daar ik me niet aan een schuursponsje ga wagen...)

Link naar reactie

vliegroest vind ik het makkelijkst te verwijderen chrome-polisch. Dit bevat een anti-oxidans waardoor je het als het ware wegpoliert. Gebruik geen antiroest gel/pasta voor carrosserie want deze fixeert de roest en geeft ze een zwarte schijn.

Link naar reactie

Of ik heb er de hoofdprijs voor betaald, of ik had geluk en betaalde niet zo veel als dat. Naar mijn bescheiden mening zal die info u niet wijzer, noch gelukkiger maken :)

Link naar reactie

ik heb mijn V32 laatst behandeld met een product van het merk" commandant 4"

hij was na al zijn jaren in een schuur en mijn garage dof

na het polieren met dit product zou je het resultaat eens moeten zien

gewoon schitterend

grtz sidvespa

Link naar reactie

Wassen, poetsen en Commandant 4 helpt!

DSC_0744a.jpg

en ik heb zowaar de vastzittende piston los (zonder het blok te demonteren) - wat een k#tklus is dat zeg :S drie avonden mee bezig geweest! :(

DSC_0756a.jpg

Link naar reactie

altijd opletten met het kloppen op de zuiger.

De kans dat je krukas door het kloppen stuk gat is zeer groot.

Mooie vespa trouwens.

Link naar reactie

Ligt schoongemaakt op de werkbank :) Naast de vliegwielkap en de kickstart ;)

Op de afdekkap reservewiel, logootje piaggio en de beenschildrand na, is de scoot compleet.

Heb er ook de beugels nog bij, maar twijfel of ik die er terug op moet/wil zetten.

Als iemand nog zo'n afdekkap weet (oud of New Old Stock, maar geen repro), houd ik me aanbevolen!

Link naar reactie
altijd opletten met het kloppen op de zuiger.

De kans dat je krukas door het kloppen stuk gat is zeer groot.

Mooie vespa trouwens.

Dank coor de waarschuwing; ik heb steeds op gelet dat vrije uitslag mogelijk was, dus maar hopen dat het goed is gegaan dan.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...