mr160 Geplaatst: 20 mei 2008 Delen Geplaatst: 20 mei 2008 Ik heb een GS 160 mk1 uit eind '62 op de kop getikt! O-lak, Originele Nederlandse scooter, de dealerbadge zegt dat hij in Groningen verkocht werd Alles ziet er nog behoorlijk goed uit; wel vliegroest, de rubbers zijn vergaan, maar de electriek en de kabels hebben het overleeft, er zijn een paar plekjes met iets meer roest, zoals je ziet - maar niets schokkends. Tijgerprint handvaten De piston zit muurvast in de cilinder vanwege 8 jaar stilstaan, maar verder wilde ik em zo gaan rijden; volgens mij kan ie nog wel een tijdje mee Anyhoe - ik dacht; ik introduceer hem even, voor als ik zometeen (vast wel) nog ergens tegenaanloop bij de revisie/conservatie. Wat denken jullie dervan? Link naar reactie
gio695 Geplaatst: 20 mei 2008 Delen Geplaatst: 20 mei 2008 Ziet er zeer netjes uit...zeker zo houden! Link naar reactie
supervespa Geplaatst: 20 mei 2008 Delen Geplaatst: 20 mei 2008 Verdomme da's mooi. Veel succes met de revisie, en wat mij betreft: zéker zo laten. Link naar reactie
fajes Geplaatst: 20 mei 2008 Delen Geplaatst: 20 mei 2008 zeker zo laten! je vind ze dus nog hé... Link naar reactie
Laurus Geplaatst: 20 mei 2008 Delen Geplaatst: 20 mei 2008 Damn, hoe kom je daar aan...? Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 20 mei 2008 Delen Geplaatst: 20 mei 2008 You are one very lucky man! Hopelijk niet teveel betaald? het is waarschijnlijk origineel een in de MISA-fabrieken in België gemonteerde scooter geweest, dat 'Vespa GS' logo'tje is uniek aan de Belgische modellen... Link naar reactie
fajes Geplaatst: 20 mei 2008 Delen Geplaatst: 20 mei 2008 heel fragiele logokes, bij mijn gl zat er ook zo een bij maar dat is in duizend stukken gebroken. op het fox forum, bij de MISA mannen waren ze bezig die opnieuw te laten maken. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 20 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 mei 2008 @speedracer; dacht niet te veel nee, maar dat vertel ik je misschien live nog wel eens Dank voor die info; Als et een MISA GS is zal ik mij toch maar eens op het illustere Fox forum moeten gaan begeven Link naar reactie
stanman Geplaatst: 21 mei 2008 Delen Geplaatst: 21 mei 2008 Dat logo is idd misa, net als mijn gs150, maar spijtig genoeg was mijn logo zo sprok dat de s er vanaf is gekomen, maar op fox forum is er iemand ze aan het namaken shitterende scooter man Link naar reactie
mjerome90 Geplaatst: 21 mei 2008 Delen Geplaatst: 21 mei 2008 Veel plezier met je 'vesp' Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 21 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 21 mei 2008 Gheghe - 'Lesp' zelfs :s Gister gepoetst; wat een verschil - van dof lichtgrijs, naar wit! Iemand een tip voor het wegkrijgen van de vliegroest? (daar ik me niet aan een schuursponsje ga wagen...) Link naar reactie
xanax Geplaatst: 21 mei 2008 Delen Geplaatst: 21 mei 2008 vliegroest vind ik het makkelijkst te verwijderen chrome-polisch. Dit bevat een anti-oxidans waardoor je het als het ware wegpoliert. Gebruik geen antiroest gel/pasta voor carrosserie want deze fixeert de roest en geeft ze een zwarte schijn. Link naar reactie
greenbull Geplaatst: 21 mei 2008 Delen Geplaatst: 21 mei 2008 Wat heb je betaald als ik vragen mag? Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 21 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 21 mei 2008 Of ik heb er de hoofdprijs voor betaald, of ik had geluk en betaalde niet zo veel als dat. Naar mijn bescheiden mening zal die info u niet wijzer, noch gelukkiger maken Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 21 mei 2008 Delen Geplaatst: 21 mei 2008 ik heb mijn V32 laatst behandeld met een product van het merk" commandant 4" hij was na al zijn jaren in een schuur en mijn garage dof na het polieren met dit product zou je het resultaat eens moeten zien gewoon schitterend grtz sidvespa Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 21 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 21 mei 2008 Wassen, poetsen en Commandant 4 helpt! en ik heb zowaar de vastzittende piston los (zonder het blok te demonteren) - wat een k#tklus is dat zeg :S drie avonden mee bezig geweest! Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 21 mei 2008 Delen Geplaatst: 21 mei 2008 altijd opletten met het kloppen op de zuiger. De kans dat je krukas door het kloppen stuk gat is zeer groot. Mooie vespa trouwens. Link naar reactie
Marnix_Vespito Geplaatst: 22 mei 2008 Delen Geplaatst: 22 mei 2008 Prachtstuk. Waar is de carbu naartoe? Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 22 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2008 Ligt schoongemaakt op de werkbank Naast de vliegwielkap en de kickstart Op de afdekkap reservewiel, logootje piaggio en de beenschildrand na, is de scoot compleet. Heb er ook de beugels nog bij, maar twijfel of ik die er terug op moet/wil zetten. Als iemand nog zo'n afdekkap weet (oud of New Old Stock, maar geen repro), houd ik me aanbevolen! Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 22 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2008 altijd opletten met het kloppen op de zuiger.De kans dat je krukas door het kloppen stuk gat is zeer groot. Mooie vespa trouwens. Dank coor de waarschuwing; ik heb steeds op gelet dat vrije uitslag mogelijk was, dus maar hopen dat het goed is gegaan dan. Link naar reactie
fajes Geplaatst: 22 mei 2008 Delen Geplaatst: 22 mei 2008 seg, die commandant 4, waar is die te vinden? ben al op een paar plaatsen geweest en nergens te vinden... Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 22 mei 2008 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2008 Ik dacht zelfs gewoon bij Halfords (in NL dan)? De site maakt je niet veel wijzer iig. http://www.commandant.nl/ Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 22 mei 2008 Delen Geplaatst: 22 mei 2008 MR10, proficiat met de 160GS, mooie scooter! houden zo. commandant 4 kan je hier bestellen: http://www.carclean.nl/product/Commanda ... 00198.aspx Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.