fajes Geplaatst: 22 mei 2008 Delen Geplaatst: 22 mei 2008 MR10, proficiat met de 160GS, mooie scooter! houden zo.commandant 4 kan je hier bestellen: http://www.carclean.nl/product/Commanda ... 00198.aspx maar dan wordt het toch een duur potje! 20 euro extra kost... weet er niemand waar je die in belgie kan krijgen? sid? Link naar reactie
Bulldog Geplaatst: 22 mei 2008 Delen Geplaatst: 22 mei 2008 Porbeer 's in de betere auto-onderdelenwinkel. Ik weet dat in Leuven de Auto-Stop het heeft, maar da's natuurlijk een beetje ver van Ekeren. Link naar reactie
Il Postino Geplaatst: 22 mei 2008 Delen Geplaatst: 22 mei 2008 seg, die commandant 4, waar is die te vinden? ben al op een paar plaatsen geweest en nergens te vinden... Makro heeft dat ook wel in huis hoor :-) Proficiat met de GS, knap machien ! Link naar reactie
mgent Geplaatst: 22 mei 2008 Delen Geplaatst: 22 mei 2008 In de makro, rond de 5 euro. Verleden week nog meegebracht. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 23 mei 2008 Delen Geplaatst: 23 mei 2008 Op de afdekkap reservewielAls iemand nog zo'n afdekkap weet (oud of New Old Stock, maar geen repro), houd ik me aanbevolen! http://www.kapaza.be/Brommers_en_scooters/Vespa/9351599/Kap_voor_reservewiel_vespa_sprint.html Link naar reactie
Tleilax Geplaatst: 23 mei 2008 Delen Geplaatst: 23 mei 2008 Ik dacht die gezien te hebben bij Auto5 ook... Maar sla me niet dood als ze da nu niet meer hebben, he ;-) Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 14 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2009 Ik ben sinds een maandje weer aardig bezig met de scoot; de voorvork zit weer in elkaar; de lagers zijn vervangen e.d., maar ik heb het asje van de voorveer nog niet los kunnen krijgen, dus ik hoop dat de veer nog een beetje okee is. De motor heb ik gereviseerd en weer in elkaar gezet; mn handen jeuken om die zo onder het frame te schroeven, maar ik houd me in: ik streef ernaar elk onderdeel onder handen te nemen of desnoods te vervangen, en elke cm2 van het frame schoon te krijgen (en waar nodig tegen roest behandeld). Ben dus nog wel even zoet . Ik heb me een vrijheid veroorloofd door het de afscherming die aan de koppelingskant vast zit te zwart te spuiten. Op de scooters die ik tot nu toe gezien heb was deze altijd roest-'kleur', de originele kleur kon ik zo even niet uitvogelen. De cilinderkoelkap en luchtbox zijn de originele structuurverf. Op het (crunchy!) handschoenvakklepje na heb ik nog geen rotte plekken gevonden; wel erg veel puntjes oppervlakte roest die door de lak heenkomen - heb ze nu behandeld met owatrol olie, die ik er later weer af hoop te kunnen polijsten. De scoot is ooit achteruit ergens tegenaan gezet, wat een aantal deuken heeft opgeleverd, ook zit er in 1 bil een heel net deukje; ik laat het voorlopig zo. Op het een klein deel van beenschild en op de achterkant zit wat later aangebrachte verf. Je leert je scooter goed kennen zo Het klepje op de achterkant is ook wat uit zijn vorm, wellicht door het open te laten schieten ipv met beleid open doen? De roest zat aan de binnenkant waar het rubber zit; hele vlokken heb ik wegkunnen schrapen, omdat het niet in het zicht zit met Fertan behandeld. Ik heb geen ruimte om binnen te klussen- arme scooter. Nu probeer ik nog uit te vogelen wat de verschillen tussen een 'normale' GS160 en een MISA GS160 zijn. Tot nu toe heb ik: - logo beenschild: gegoten logo dat geplakt is ipv genageld - donkerblauw/zwart zadel van 'Donza Continentale' ipv het licht grijze zadel van de MK1 (zadel ook op een andere GS gespot) - voorvork, swingarm en beschermkap voorrem zijn wit meegeverft ipv alu kleur Mis ik dan nog iets? Is het Piaggio logo ook anders voor een MISA, of gelijk aan de Italiaanse versie? Het Donza zadel heb ik niets over te vinden, naar mijn idee is het er ook niet zo goed aan toe; als ik daar iets aan zou willen doen ben ik denk ik aangewezen op vervanging naar Italiaans model, of het na laten maken van het Donza design bij een bekleder. Zo'n lichtgrijs zadel vind ik op zich wel mooi, maar doet af aan 1 van die kenmerken van een MISA MK1 (heb je een bijzondere scoot, zijn bepaalde onderdelen nog niet eens standaard ook :S). Edit: met plaatjes is beter Link naar reactie
nero Geplaatst: 14 mei 2009 Delen Geplaatst: 14 mei 2009 heb je een bijzondere scoot, zijn bepaalde onderdelen nog niet eens standaard ook :S dit maakt juist dat het een speciale vespa is:)Het is niet alleen een MISA MK1, maar ook 1 van de eerste. De latere MK1's hadden een rechthoekig spatbord achteraan (maar dit wist je waarschijnlijk wel:) ) Heel mooi werk, ben benieuwd naar het eindresultaat! Groetjes, nero. Link naar reactie
fajes Geplaatst: 14 mei 2009 Delen Geplaatst: 14 mei 2009 en ik heb een paar jaar geleden zo'n Donza zadel weggegooid... :S Link naar reactie
Laurus Geplaatst: 14 mei 2009 Delen Geplaatst: 14 mei 2009 Ziet er al toppie uit! Echt een gaaf ding. Ik heb trouwens mijn gs160 ingeruild voor een gs 150 vs5... Ik heb met mn studentenbudgetje helaas niet het geld om de 160 te restaureren... De gs150 die ik nu heb vind ik erg vet om zo te laten en behoeft geen volledige restauratie. Trouwens, ik vind dat je wel voor een heel goed blauw replica zadel moet gaan;) En je kan ook is kijken voor originele banden:P Ciao Link naar reactie
thQS Geplaatst: 14 mei 2009 Delen Geplaatst: 14 mei 2009 op de mijne staan de originele banden ook nog. En 'n originele (wss goedkopere) in belgie geproduceerde reserve band. Ga die wss wel vervangen ;-) ps: onder je achterlicht zal er wss ook wel zo'n mysterieuze 5 staan :-) (wss onder de lak) Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 14 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2009 De GS had in Italie de bijnaam Gran Suicido vamwege de snelheid vam het ding, daar wil je toch bandjes met een beetje zekerheid onder hebben liggen?! Heb de 5 inderdaad al gespot Link naar reactie
nero Geplaatst: 14 mei 2009 Delen Geplaatst: 14 mei 2009 Juist uit nieuwgierigheid, staat er bij je vespa ook een letter V in de natte lak "getrokken"? (links achter terhoogte van het reservewiel) Bij alle Italiaanse vespa is dit zeker het geval (met dank aan Renoretro voor de info). Ik vroeg me af of dit bij de MISA-vespa's ook gedaan werd. Groetjes, nero. Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 14 mei 2009 Delen Geplaatst: 14 mei 2009 Hallo MR160, Mooie aankoop! Ik woon naast Groningen en kan je in iedergeval nog mededelen dat de dealer niet meer bestaat. Mocht je ooit nog eens wat info nodig zijn over de toenmalige dealer dan kun je me mailen. "Groninger Archieven" is namelijk een klant van mij met enorm veel informatie over Groningen. Succes! Link naar reactie
josse Geplaatst: 15 mei 2009 Delen Geplaatst: 15 mei 2009 Fajes : den autoshop aan het spoor op de Kapelsesteenweg in Kapellen. Van Hauwaert, dacht ik. Of kom even met een lege pot confituur langs en dan krijg je wat van mij ;-) Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 15 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 mei 2009 @fajes: balen van dat zadel, had het vast goed gedaan op ebay.be! @laurus: hebben we die GS150 van je al op de gevoelige plaat gezien? Plaatje? Rij je er mee, of ben je er nog mee bezig? @vespappa: volgens mij woon je dichter bij mij in de buurt dan je vermoed - ik woon aan de dijk tussen Kuinre en Blokzijl. Als ik nog iets weet te bedenken over de dealer hoor je het! @nero: ik heb even gechecked en kan geen Vtje vinden: Grote versie: http://gallery.vespresso.nl/37559-1/gs_nummer_vespa-003.jpg Grote versie: http://gallery.vespresso.nl/37556-1/gs_nummer_vespa-001.jpg Link naar reactie
Laurus Geplaatst: 15 mei 2009 Delen Geplaatst: 15 mei 2009 Ik zal binnenkort eens een topic openen;) Link naar reactie
frutsab Geplaatst: 15 mei 2009 Delen Geplaatst: 15 mei 2009 @mr160 ziet er mooi uit - succes met de restauratie ('k vermoed als leek dat je schoon gerief hebt - de scoot bedoel ik dus wel) off topic : in verband met die bewuste "V" in de lak - is er ondertussen al meer klaarheid gekomen waarom die "5" in bepaalde modellen in het achterspatbord werd geperst ? grts frutsab Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 15 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 mei 2009 @offtopic: Ik heb net alle nummertjes en lettertjes op het frame (de 5, de L op de rechter bil haak, de V en de SBxxxxx nummers) eens naar naar iemand van het Piaggio Archief gemaild; kijken wat die kunnen vertellen. Als ik een reactie krijgt horen jullie het. Link naar reactie
thQS Geplaatst: 15 mei 2009 Delen Geplaatst: 15 mei 2009 Geen V gezien, niet op gelet alleszins Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 17 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2009 Nog een stempeltje gevonden op de kraag van het balhoofd: Die veeg zit er even om em zichtbaarder te maken Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 23 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 23 mei 2009 Nog een stempeltje gevonden: P60 staat er geloof ik. En als we dan toch bezig zijn - heb ook giet merktekentjes gevonden: 5C en 2 het begint al ergens op te lijken - goed klusweertje vandaag! Met van links naar rechts mijn grote vrienden: Fertan, een heel klein stukje van de Bertolli fles met Owatrol Olie erin (blikje ging niet lang goed), Ice Tea, 5 liter Terpentine, Vet en WD40 Link naar reactie
snorfiets Geplaatst: 26 mei 2009 Delen Geplaatst: 26 mei 2009 ja hij ziet er super uit . maar hoe zit het met die km teller die gaan toch tot 100 bij een gs 160 Link naar reactie
nero Geplaatst: 26 mei 2009 Delen Geplaatst: 26 mei 2009 Alle GS- modellen hebben een km-teller tot 120km/u. De GL en andere modellen eentje tot 100km/u. @Maarten: heb je al nieuws van Piaggio ivm met de inscripties? De GS ziet er al heel goed uit! Groetjes, nero. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 27 mei 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 mei 2009 @Nero: Nog geen nieuws; ik ga maar eens 1 van de andere email adressen van het archief daar proberen. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.