Ga naar inhoud
Vespaforum.be

de motovespa rat


fajes

Aanbevolen berichten

Wel, een P-motor heeft bovenaan de schokdemper een verlengstuk van +/-7cm, maar bij een Sprint was dat 'tussenstuk' maar +/-5cm (waarden zijn fictief, ik bedoel maar dat ze van een PX langer zijn), waardoor de motor dieper in het frameligt, of er net verder onderuitzit, en dat bepaald of je staander lang genoeg zal zijn of niet. Als de staander te kort blijkt te zijn (en de vespa dus op één kant van de staander leunt) kan je eventueel een korter tussenstuk op de achterveer steken zodat beide zijden van de centrale staander weer contact maakt met moeder aarde als de scooter op de staander word gezet.

Link naar reactie

ja lap... het stuurslot dat ik heb besteld bij rollerladen past niet juist. blijkbaar zijn die spaanse toch anders! dan wordt het een origineel bestellen (30 euro!!) in spanje. moest iemand nog een stuurslotje zoeken voor een sprint of dergelijke, ik heb er dus nog een op overschot. :(

Link naar reactie
Ondertussen heb ik vorige week mijn rat-GS ook weer in mekaar gestoken om naar Kroatië te vertrekken zaterdag...

http://scoot.net/gallery/bbs/RatGS.jpg

hey echt mooie rat ziet er leuk uit zeg waar heb je die zadel vandaan? wat voor ne motor staat in dat beestje?

Motor is een Rally 200-blok met een Mzauchelli langeslag racekrukas en een Polini 208 cilinder uitgeboord naar 210 met een Malossi piston, de zogenaamde 'Polossi'. De cilinderkop komt van Worb 5 en werd aangepast voor een Malossi-piston

Uitlaat en carbu zijn standaard Piaggio PX200...

Link naar reactie

even terug on topic...

vandaag de fourche gestoken, nu begint hij er terug een beetje uit te zien als een scooter!

sprintrat7bis.jpg

sprintrat8bis.jpg

sprintrat9bis.jpg

de chrome 'versiering' op de neus had ik niet dus heb ik mij een nieuwe, belachelijk hard blinkende, nieuwe gekocht en die zelf maar wat extra patine gegeven...

sprintrat10bis.jpg

morgen doen we weer wat verder!

Link naar reactie

vandaag de kabels in het stuur allemaal gestoken en het stuur gemonteerd. de zijkap en het zadel heb ik er eens opgezet om al wat een idee te krijgen wat het eindresultaat ongeveer zal zijn. van het zadel ben ik niet zo tevreden...

sprintrat11bis.jpg

sprintrat13bis.jpg

Link naar reactie
vandaag de kabels in het stuur allemaal gestoken en het stuur gemonteerd. de zijkap en het zadel heb ik er eens opgezet om al wat een idee te krijgen wat het eindresultaat ongeveer zal zijn. van het zadel ben ik niet zo tevreden...

http://i244.photobucket.com/albums/gg21/fajes/sprintrat11bis.jpg

http://i244.photobucket.com/albums/gg21/fajes/sprintrat13bis.jpg

waarom ben je niet tevreden in die zadel ? is toch fun met de gele band ..ni?

als je hem niet meer wil laat iets weten ; )

Link naar reactie

@sidvespa: vandaar dat het zadel ni goe is. origineel is da een wit bieseke!!

@brussels-scooterboy: het zadel bevalt me gewoon niet en het vloekt verschrikkelijk met die rode rubbers. heb je interesse stuur me maar een mailtje.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

ik ben em daarstraks gaan halen. pfffew, toch terug een heel aanpassing als je een px gewoon was... twas lang geleden dat ik nog eens met nen oldie had gereden.

de koppeling heeft nog wa afstelling nodig, anders ga ik ene gespierden arm krijgen want het is verdomme labeur om te schakelen momenteel!

morgen zal ik er eens een paar foto's op zwieren.

en nu maar wachten op mijn ander zadel...

Link naar reactie

dat achtertreetje(?) is niet meer in goede staat en eigenlijk te breed voor een belgische nrplaat.

het zadel wordt normaal een gewone duozit, dit is tijdelijk. maar ja, nu kan er al eens afgewisseld worden hé.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...