Ga naar inhoud
Vespaforum.be

de motovespa rat


fajes

Aanbevolen berichten

we zijn er aan begonnen mijne ratbike. originele lak, alle blutsen en builen blijven aanwezig. wat echt kapot was wordt vervangen. het is een motovespa sprint, uit alicante volgens de nrplaat. dat zachte weer is echt wel een zaligheid voor het gevoelige vespastaal, nergens zijn er doorroestingen, gaten of ander zulks kwaad! een perfecte basis dus voor een rat (de enige context waarin ik dit woord graag uitspreek...)! ik zal er dadelijk nog wa fotokes bijvoegen (blij cultje?)

sprintvoorkantbis.jpg

sprintstuur1bis.jpg

sprintzijkaporiglakbis.jpg

sprintpaulbis.jpg

sprintoriginelelakbis.jpg

sprintachterkantbis.jpg

sprintrempedaalbis.jpg

sprintmotorkapbevestigingbis.jpg

Link naar reactie

die rubbers zaten er origineel blijkbaar op, helemaal opgekuist en eens met vaseline ingevet. ziet er echt wel cool uit vind ik.

awel domi, if it's paella it's quality! echt wel bijzonder goed geconserveerd.

jimmy frey ging zelfs naar zarragoza!

Link naar reactie

ik zoek dus ook nog de rubber voor rond het handschoenkastje, alles voor de rempedaal (buiten de pedaal, die heb ik), het achterremcontact,...

Link naar reactie

alles voor uw remdinges heb ik liggen.

Vgr nico

Link naar reactie

Mooi, mooi , weer eentje extra op de baan. Oh neen weeral wat fijn stof extra. LOL

En gaat die 'Rat' ook deftig vlammen, wat ga je eronder steken? Bij zo'n machientje past toch wel op zijn minst een knaller van een uitlaat hé. ;-)

Tip: ik heb nog een verroeste Sito+ die lekker veel lawaai maakt. Iedereen kijkt je constant na als je daar ergens mee rondrijdt (en ja, ik spreek uit ondervinding) ;-)

Link naar reactie
  • 3 weken later...

eindelijk is het moeilijkst te vinden onderdeel opgedoken!! de chokehendel en bijhorend stukje!! het systeem is hetzelfde als bij een pk50s maar ongeveer 1/4 groter. a pain in the arse om te vinden dus. maar dankzij juan jimenez, een spaanse scooterist en scootering magazine is het vermiste onderdeel opgedoken!!!

we zijn weer een stap verder dus! aan iedereen die van zin is ooit misschien dit model van motovespa aan te schaffen, zorg ervoor dat de choke er volledig bij is of ge zijt gepo*pt...

Link naar reactie
  • 3 weken later...

weet er iemand of dat bij een TX200 (normaal bij ons gekend al GS200) achteraan aan de aansluiting van de achterem deze hetzelfde is als bij een gewone PX of dat het is zoals bij een T5?

Link naar reactie

voila de choke en kabel steken erin! het moeilijkst te vinden onderdeel tot nu toe! trekt heel hard op dat van een pk maar het is zeker niet hetzelfde!!

chokenew.jpg

Link naar reactie

Ik 'denk' dat het doorvoerrubber voor de benzineleiding met de verkeerde kant naar binnen in't frame zit... als het dat is dat je kan zien op de foto tenminste. Die zitten met het langste stuk naar buiten, langs de cilinder.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...