Gast apj Geplaatst: 2 mei 2007 Delen Geplaatst: 2 mei 2007 vespa gs 150 (1955) restauratie project waar ik enkele jaren mee zal bezig zijn eer hij "af" is... wordt eerst rijdende gemaakt in de originele lak, later zien we wel om hem te herspuiten. mvg Link naar reactie
The Sarge Geplaatst: 2 mei 2007 Delen Geplaatst: 2 mei 2007 Ziet er hééél mooi uit. Groot gelijk dat je besloten hebt om hem bij te houden. Een vs1 in die originele staat kom je waarschijnlijk nooit meer tegen. Veel succes met de restauratie en als je vragen hebt, stel ze gerust en ik zal ze met plezier laten beantwoorden door mensen die er iets van kennen Grt, Kurt Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 2 mei 2007 Delen Geplaatst: 2 mei 2007 wijze beslissing om deze niet te laten spuiten spijtig genoeg zien we niet te veel O lak vespa's meer rond rijden dezer dagen en zijn ze in de loop der jaren allen wel eens overspoten of totaal opgeroest ik zelf heb die beslissing jaren geleden ook gemaakt met mijn V32 in O lak en op de meeste meeting waar ik met deze scoot kom heb ik meestal veel bekijks grtz sidvespa Link naar reactie
PK50 Geplaatst: 2 mei 2007 Delen Geplaatst: 2 mei 2007 Echt een superknap machien. Zijn die kickstart en koppelingsdeksel nieuw? Of krijg je die zo proper met Brasso ? Groeten en veel succes ermee ! Dennis Link naar reactie
nero Geplaatst: 2 mei 2007 Delen Geplaatst: 2 mei 2007 Prachtig machien! Ik verschiet nog elke keer je nieuwe foto's post. Veel succes met de restauratie (zeker niet aan de lak komen, mooier als hij nu is in origenele lak ga je hem niet meer krijgen). groetjes, pieter. Link naar reactie
Gast apj Geplaatst: 2 mei 2007 Delen Geplaatst: 2 mei 2007 wow, zoveel reacties al , hehe die aluminium deeltjes blinken zo als je er enkele uurtjes aan poliert .. maar het resultaat mag er wel zijn hé.. ik doe dat met 2 polierborsteltjes,een polierpasta,( een harde blok.. pasta) en een krachtige boormachine mvg Link naar reactie
Gast apj Geplaatst: 6 mei 2007 Delen Geplaatst: 6 mei 2007 weet er iemand hoe ik die tijger/ leeuw sticker en racevlag sticker kan verwijderen zonder dat verf mee komt? mvg Pieter-Jan Link naar reactie
The Sarge Geplaatst: 6 mei 2007 Delen Geplaatst: 6 mei 2007 Proberen lichtjes te verwarmen met een haardroger en dan voorzichtig lostrekken. Lijmresten verwijderen met speciaal product of iets dat zeker niet je lak aantast. Géén thinner gebruiken!! White spirit kan waarschijnlijk wel, of denk iemand dat dat de cellulloselak van zo'n oud machien kan beschadigen? grt, Kurt Link naar reactie
nero Geplaatst: 6 mei 2007 Delen Geplaatst: 6 mei 2007 Ik zou de klevers er laten ophangen, je gaat altijd een kleurverschil hebben met de rest van het verfwerk als je ze eraf haalt. Trouwens, die tijger vind ik zeker niet mis staan op een gs (als 't genen aziatischen is). Groetjes, pieter. Link naar reactie
mjerome90 Geplaatst: 6 mei 2007 Delen Geplaatst: 6 mei 2007 Super.. Een GS is toch één van mijn favo's! Link naar reactie
CarlosVespino Geplaatst: 6 mei 2007 Delen Geplaatst: 6 mei 2007 Eigelijk ben ik echt jaloers op uw ongelooflijk mooie Vespa Pieterjan :-) veel succes en maak er iets van om trots op te zijn (kan je nu ookal hoor!)! Link naar reactie
josse Geplaatst: 6 mei 2007 Delen Geplaatst: 6 mei 2007 sticker met haardroger proberen zoals gezegd (of laten hangen) en lijmresten met WD40. Link naar reactie
Gast apj Geplaatst: 6 mei 2007 Delen Geplaatst: 6 mei 2007 we hebben de vespa toch al enkele tientallen jaren alleen wist wisten we dit niet meer m'n pa herrinerd zich dat er vroeger 'n zadeltje met tijgervelletje op stond vandaar de tijger stickers op billekes :-) zal eens proberen met te verwarmen en voorzichtjes aftrekken, kleurverschil kan ik wrs wel uitsymonizeren mvg Link naar reactie
VNB7 Geplaatst: 6 mei 2007 Delen Geplaatst: 6 mei 2007 gewoonweg fantastisch!!! Véél plezier ermee!!! P.S.: als je het mij vraagt: stickers laten hangen, maakt deel uit van de geschiedenis!!! Link naar reactie
gio695 Geplaatst: 6 mei 2007 Delen Geplaatst: 6 mei 2007 Schitterende Vespa...ziet er heel goed uit! Veel plezier ermee! Link naar reactie
bolderik Geplaatst: 6 mei 2007 Delen Geplaatst: 6 mei 2007 Pietertje, Pietertje, Pietertje, Handen af van deze originele lak, ik daag je voor de rechter als je dat wel doet !!! Ik vind het zelfs jammer dat je al onderdelen hebt gepolijst. Een vespa in die staat kun je heilig verklaren. Zie hem als de laatst beschikbare fles wijn op aarde die ST Petrus heet. Je durft hem niet te openen omdat zijn levende legende dan veranderd in "voor altijd verloren". Mam, man, man. ik krijg hier kippevel van. Elk denkbare facelift op deze vespa is een groot verlies !!! Groeten, Paul. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 6 mei 2007 Delen Geplaatst: 6 mei 2007 You my friend, are one very lucky man! Link naar reactie
vicious Geplaatst: 6 mei 2007 Delen Geplaatst: 6 mei 2007 hou de stickers, zoals gezegd zal er een kleurverschil zijn en wie weet vind je binnekort nog dat zadel met tijgervelletje... Link naar reactie
CarlosVespino Geplaatst: 6 mei 2007 Delen Geplaatst: 6 mei 2007 The world is yours, PJ Link naar reactie
DJ Blackdisque Geplaatst: 6 mei 2007 Delen Geplaatst: 6 mei 2007 En waarom mag 'm zijne GS nie even oppoetsen ziet er toch veel beter uit... Link naar reactie
schelmke Geplaatst: 6 mei 2007 Delen Geplaatst: 6 mei 2007 mooi,mooi mooi zeg nero...klopt het dat de stervelgen enkel voor de gs vs5 en de t3 waren of vergis is me..let wel op 'standaard' en 'optie' hé Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 6 mei 2007 Delen Geplaatst: 6 mei 2007 hallo, mag van mijn part blijven zoals hij is, waarom de geschiedenis van zo een legendarisch wespje uitvagen? hou de laatste tijd niet zo meer van al die gelikte restoraties, neem nu deze vespa: http://www.vespaforum.be/forum/viewtopic.php?id=90430 mooie vespa! daar niets van, maar niets is nog echt, een blinkend frame met een hoop aftermarket onderdelen erop, volgens mij gaat de ziel, het originele verloren! waarom kan bv. een chromering van "siem" die wat roest heeft, met het bijhorend glazen glas niet meer dienen? omdat een plastiek namaak onderdeel "made in china" mooier blinkt? afblijven en genieten is de boodschap! janneman Link naar reactie
josse Geplaatst: 6 mei 2007 Delen Geplaatst: 6 mei 2007 zeg mannekes, nu niet gaan overdrijven hé. Als ik jullie hier bezig hoor, moet hem het slijk en het vet van de jaren 60 ook laten zitten zeker ? Link naar reactie
nero Geplaatst: 6 mei 2007 Delen Geplaatst: 6 mei 2007 mooi,mooi mooizeg nero...klopt het dat de stervelgen enkel voor de gs vs5 en de t3 waren of vergis is me..let wel op 'standaard' en 'optie' hé De Italiaanse gs'en hadden stervelgen van de vs1 tot de vs4, de duitse gs'en weet ik het zo niet, maar het is simpel om te weten: als het een velg is met 4 bouten komen er stervelgen op anders open velgen met 6 bouten. Stervelgen zijn naar mijn weten nooit een optie geweest, dit was standaard. Volgens mij zijn ze zelf niet compatibel of je moet de hele voorvork vervangen en achteraan de motorarm? Ik heb me zelf laten wijsmaken dat de 4 bouten waarmee de wielen zijn bevestigd bij een gs altijd stervormig werden "gepolierd" in tegenstelling tot dezelfde bouten die voor een ander model diende. Of dit waar is weet ik niet maar ik me wel voorstellen dat de ontwerpers wilden benadrukken dat de gs een echte "star" was en dit is nog altijd zo. @pieterjan: je bent bezig aan een zeer mooie restauratie, belangrijker nog is dat je er veel plezier en genoegen aan beleeft, dat zie je aan het resultaat (niet overdrijven hé, leeftijd kan ook mooi zijn en soms boeiender, zeker bij vespa's). Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.