Ga naar inhoud
Vespaforum.be

restauratie project


Gast apj

Aanbevolen berichten

vespa gs 150 (1955) restauratie project waar ik enkele jaren mee zal bezig zijn eer hij "af" is... wordt eerst rijdende gemaakt in de originele lak, later zien we wel om hem te herspuiten.

481580703_02eab49cb3.jpg

481580699_8b9c0d7633.jpg

481580695_91d6ea6e81.jpg

481580687_eb8c494901.jpg

481580677_e9274dc04c.jpg

481580651_1fb81d64d0.jpg

mvg

Link naar reactie

Ziet er hééél mooi uit. Groot gelijk dat je besloten hebt om hem bij te houden. Een vs1 in die originele staat kom je waarschijnlijk nooit meer tegen.

Veel succes met de restauratie en als je vragen hebt, stel ze gerust en ik zal ze met plezier laten beantwoorden door mensen die er iets van kennen :)

Grt,

Kurt

Link naar reactie

wijze beslissing om deze niet te laten spuiten spijtig genoeg zien we niet te veel

O lak vespa's meer rond rijden dezer dagen en zijn ze in de loop der jaren allen wel eens overspoten of totaal opgeroest

ik zelf heb die beslissing jaren geleden ook gemaakt met mijn V32 in O lak en op de meeste meeting waar ik met deze scoot kom heb ik meestal veel bekijks

grtz sidvespa

Link naar reactie

wow, zoveel reacties al , hehe

die aluminium deeltjes blinken zo als je er enkele uurtjes aan poliert :D.. maar het resultaat mag er wel zijn hé..

ik doe dat met 2 polierborsteltjes,een polierpasta,( een harde blok.. pasta) en een krachtige boormachine

mvg

Link naar reactie

Proberen lichtjes te verwarmen met een haardroger en dan voorzichtig lostrekken. Lijmresten verwijderen met speciaal product of iets dat zeker niet je lak aantast.

Géén thinner gebruiken!! White spirit kan waarschijnlijk wel, of denk iemand dat dat de cellulloselak van zo'n oud machien kan beschadigen?

grt,

Kurt

Link naar reactie

Ik zou de klevers er laten ophangen, je gaat altijd een kleurverschil hebben met de rest van het verfwerk als je ze eraf haalt. Trouwens, die tijger vind ik zeker niet mis staan op een gs (als 't genen aziatischen is). Groetjes, pieter.

Link naar reactie

we hebben de vespa toch al enkele tientallen jaren alleen wist wisten we dit niet meer :P

m'n pa herrinerd zich dat er vroeger 'n zadeltje met tijgervelletje op stond vandaar de tijger stickers op billekes :-)

zal eens proberen met te verwarmen en voorzichtjes aftrekken, kleurverschil kan ik wrs wel uitsymonizeren

mvg

Link naar reactie

gewoonweg fantastisch!!! Véél plezier ermee!!!

P.S.: als je het mij vraagt: stickers laten hangen, maakt deel uit van de geschiedenis!!!

Link naar reactie

Pietertje, Pietertje, Pietertje,

Handen af van deze originele lak, ik daag je voor de rechter als je dat wel doet !!!

Ik vind het zelfs jammer dat je al onderdelen hebt gepolijst. Een vespa in die staat

kun je heilig verklaren. Zie hem als de laatst beschikbare fles wijn op aarde die ST Petrus heet. Je durft hem niet te openen omdat zijn levende legende dan veranderd in "voor altijd verloren".

Mam, man, man. ik krijg hier kippevel van. Elk denkbare facelift op deze vespa is een groot verlies !!!

Groeten,

Paul.

Link naar reactie

hallo, mag van mijn part blijven zoals hij is, waarom de geschiedenis van zo een legendarisch wespje uitvagen? hou de laatste tijd niet zo meer van al die gelikte restoraties, neem nu deze vespa:

http://www.vespaforum.be/forum/viewtopic.php?id=90430

mooie vespa! daar niets van, maar niets is nog echt, een blinkend frame met een hoop aftermarket onderdelen erop, volgens mij gaat de ziel, het originele verloren! waarom kan bv. een chromering van "siem" die wat roest heeft, met het bijhorend glazen glas niet meer dienen? omdat een plastiek namaak onderdeel "made in china" mooier blinkt? afblijven en genieten is de boodschap! janneman

Link naar reactie
mooi,mooi mooi

zeg nero...klopt het dat de stervelgen enkel voor de gs vs5 en de t3 waren of vergis is me..let wel op 'standaard' en 'optie' hé

De Italiaanse gs'en hadden stervelgen van de vs1 tot de vs4, de duitse gs'en weet ik het zo niet, maar het is simpel om te weten: als het een velg is met 4 bouten komen er stervelgen op anders open velgen met 6 bouten. Stervelgen zijn naar mijn weten nooit een optie geweest, dit was standaard. Volgens mij zijn ze zelf niet compatibel of je moet de hele voorvork vervangen en achteraan de motorarm?

Ik heb me zelf laten wijsmaken dat de 4 bouten waarmee de wielen zijn bevestigd bij een gs altijd stervormig werden "gepolierd" in tegenstelling tot dezelfde bouten die voor een ander model diende. Of dit waar is weet ik niet maar ik me wel voorstellen dat de ontwerpers wilden benadrukken dat de gs een echte "star" was en dit is nog altijd zo.

@pieterjan: je bent bezig aan een zeer mooie restauratie, belangrijker nog is dat je er veel plezier en genoegen aan beleeft, dat zie je aan het resultaat (niet overdrijven hé, leeftijd kan ook mooi zijn en soms boeiender, zeker bij vespa's).

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...