Jump to content
Vespaforum.be

Px200 cylinder opties


Recommended Posts

Een motor kuisen met hogedrukreiniger + carbu deksel vergeten = roulementen naar de knoppen en cylinder geblokkeerd. (deze mag in mn persoonlijke top 5 vespa verkloten)

Nu t spel open moet, ben ik ineens wat aan t rondkijken naar een betere cylinder, krukas en 4e vitesse.

Iemand tips/recepten? De grote duitse shops zetten hun al dan niet goeiekopere huismerk in de spotlight (bgm, sip,...) maar wat met een klassieke malossi/pinasco? T geld nog waard?

Ik rij meestal met de misses achterop en de TX is voor toerkes mee te doen (Charleroi, hellingen, autostrade), niet zozeer om mee in t stad mee te racen.

Link to comment

Allowkes... leven we nog in de 20ste eeuw? Aluminium off cource! Polini 210cc racing cilinder, Polini dedicated racing krukas, versterkte koppeling met Honda CR80 frictieplaten BGM 24/65 primaire vertanding, variabele Pinasco Flytech ontsteking, Pinasco SI 26-26 ER carburator, Pinasco Touring Box,... een 100 grammekes dremelgewijze gewichtsbesparing gepoort, geshimed, gematched, gesquised, geoptimaliseerd, getest op bank en op straat => 21PK en 25Nm en +/- 95km/u in 3de versnelling aan 70~80% geopende gasschuif (uiteraard meer na een paar heat cycles bij volgas). Erg aangename powerband met veel koppel en vermogen bij de vleet.

Productfoto van Vespa PX 210cc Polini Pinasco BGM Lusso E-start sportblokProductfoto van Vespa PX 210cc Polini Pinasco BGM Lusso E-start sportblok

 

  • Like 2
  • Wow 1
Link to comment
3 uren geleden, Frederik9111 zei:

Allowkes... leven we nog in de 20ste eeuw? 

 

Als ge in de 21ste eeuw leeft koopt ge u beter ne GTS. :) 

Mijn ervaring is dat, als je regelmatig lange afstanden rijdt, je beter bent met standaardstukken.De vespa gaat misschien niet zo snel maar is véél betrouwbaarder en minder sleetgevoelig. 

Groetjes, nero. 

  • Like 3
Link to comment
Posted (edited)
15 uren geleden, nero zei:

Als ge in de 21ste eeuw leeft koopt ge u beter ne GTS. :) 

Eikes. Zulke 21ste eeuwse dinges zijn vur jan...

Dat van die betrouwbaarheid is m.i. voor 95% verklaarbaar door de rechterpols van de berijder. 😉

 

Edited by Frederik9111
  • Haha 2
Link to comment

Ik heb vroeger een 221 cc motor gehad met de “oude” Malossi 210 cilinder. Vele duizenden kilometers mee gereden zonder probleem, was met een SI24. Sinds 2016 is er een nieuwe Malossi 210 cilinder in twee versies, de Sport als toercilinder en de MHR als race cilinder. Ik zou dan wel een gesmede krukas kopen.

Link to comment

Bestaan er niet-gesmede krukassen?

Link to comment
Posted (edited)

Piaggio, BGM, Polini, Jasil, Mazzucchelli, Pinasco, RMS… allemaal gesmeed/gehamerd.

Edited by Frederik9111
Link to comment

ok t gaat van t vakantiebudget afhangen, ik vul t hier aan eens daar zicht op is 😉

set roulementen:
set dichtingen:
set pakkingen:
cylinder + kop:
krukas:
koppeling: net vervangen

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...