Gio Geplaatst: 3 juli 2023 Delen Geplaatst: 3 juli 2023 5 uren geleden, Gio zei: Heb er 2 die ook het zelfde geluid hebben, hoort erbij denk ik ! 'K rij er jaren mee rond ! Sinds de revisie. Heb er geen last van bij schakelen of Bij het nogmaals naar je filmpje te kijken, bij mij is er geen sissende slang geluid te horen, ook geen kalkoen 😝 Nog iets anders, maar geen dieren altans 🤣 Link naar reactie
nero Geplaatst: 3 juli 2023 Delen Geplaatst: 3 juli 2023 4 uren geleden, Frederik9111 zei: Naaldlagers in de koppeling? Bij PX zit daar toch een volle koperen sleepbus? Of bedoel je de naaldjes in kerstboom? Idd, my mistake. Groetjes, nero. Link naar reactie
Mivar Geplaatst: 3 juli 2023 Auteur Delen Geplaatst: 3 juli 2023 Dus beste gok blijft naaldlagers van de kerstboom? En kan dat nog minder worden in verloop van tijd? Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 3 juli 2023 Delen Geplaatst: 3 juli 2023 Kan bijna niet. Wellicht gewoon wat speling op je krukaslagers; maar in alle eerlijkheid is de geluidskwaliteit te slecht om er iets deftigs over te kunnen zeggen (zonder bijbedoelingen; gsm geluid via PC-speakertjes is nooit optimaal). Link naar reactie
Mivar Geplaatst: 3 juli 2023 Auteur Delen Geplaatst: 3 juli 2023 Ik kom wel een keertje af, dan kun je t live beluisteren 😉 Link naar reactie
Mivar Geplaatst: 14 juli 2023 Auteur Delen Geplaatst: 14 juli 2023 Al een paar goeie toertjes gedaan. Ze rijdt vooral goed op hoge toeren in zn 4. Al dicht bij de 90 km/u gezeten 😁 Lage toeren stottert t nogal. Ik had de luchtschroef op 3/4 slag open staan, en de bougie was nogal zwart. Nu een kwartslag verder opengedraaid, maar nog geen grote verbetering. Heb nu eindelijk vakantie dus een goeie gelegenheid om de boel progressief te testen en bij te stellen. Any tips? Ps: wil nu mijn PK50XL van een 75 blokje voorzien, maar dat ga ik in de andere post gooien Link naar reactie
Mivar Geplaatst: 18 juli 2023 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2023 Uit een service manual voor de P125X haal ik dat de hoofdsproeier origineel 95 zou moeten zijn. Kan iemand mij zeggen of dit klopt, en wat de ralentisproeier origineel zou moeten zijn? Bij aankoop stak er een 102 in als hoofdsproeier. Ik heb er 2 maten groter (107 of 108) ingezet vanwege een big box touring uitlaat, maar zou wel verklaren waarom mn bougie zwart is. Op hoge toeren loopt de motor echter lekker, op lage toeren veel gestotter en verre van lineair. Dit zou eerder duiden op een verkeerde maat ralentisproeier? Ik ga ook de ontsteking eens checken. Die staat nu perfect op I.T. maar ik heb t vermoeden dat dat deel van het probleem is. De motor start echter altijd meteen en valt altijd mooi terug in ralenti. Link naar reactie
Mivar Geplaatst: 18 juli 2023 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2023 Thx William! Grappig dat de waarden tussen verschillende boekjes kunnen afwijken 😅 Link naar reactie
Mivar Geplaatst: 20 juli 2023 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2023 De hoofdsproeier was dus toch de boosdoener! Ik had er vanwege de big box uitlaat een grotere sproeier ingestoken, namelijk een 108 in plaats van de 102 die erin stak (op zich dus al 2 maten groter). Nu eerst eens de originele maat geïnstalleerd, een 98 en... ze loopt perfect! Zowel op hoge als lage toeren. Bougie heeft nu de juiste kleur. Vreemd genoeg steekt ernaast een 45/140. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 20 juli 2023 Delen Geplaatst: 20 juli 2023 36 minuten geleden, Mivar zei: Nu eerst eens de originele maat geïnstalleerd, een 98 en... ze loopt perfect! Zowel op hoge als lage toeren. Bougie heeft nu de juiste kleur. Vreemd genoeg steekt ernaast een 45/140. Vastloper gegarandeerd. 😬 1 Link naar reactie
Mivar Geplaatst: 20 juli 2023 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2023 Hoezo? Bougie oogt zoals t hoort... Wat is je advies dan Frederik? Toch terug de 102 erin? En ook een grotere ralentisproeier (van welke maat dan)? Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 20 juli 2023 Delen Geplaatst: 20 juli 2023 38 minuten geleden, Mivar zei: Hoezo? Bougie oogt zoals t hoort... Wat is je advies dan Frederik? Toch terug de 102 erin? En ook een grotere ralentisproeier (van welke maat dan)? Testbank met lambda-sonde! Allebei moeten absoluut rijker. Dat hij “goed rijdt” betekent niks. Te arm rijdt altijd krachtiger (maar meestal niet lang). Plug chops en bougie-lezen is gevaarlijk als ze niet volgens de regels van de kunst uitvoert (en dan nog…). Link naar reactie
Mivar Geplaatst: 20 juli 2023 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2023 Ok. Heb al contact opgenomen met Robyn Racing, maar die hadden pas tijd na t verlof Voorlopig steek ik de 102 wel terug dan 1 Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 20 juli 2023 Delen Geplaatst: 20 juli 2023 (aangepast) Beter 14 dagen te rijk dan 1 rit te arm! ☝😙 20 juli 2023 aangepast door Frederik9111 Link naar reactie
Mivar Geplaatst: 22 juli 2023 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2023 Op 20/7/2023 om 20:51, Frederik9111 zei: Beter 14 dagen te rijk dan 1 rit te arm! ☝😙 Mooi gezegd! Maar eerlijk gezegd: liever alle dagen rijk!!! 🥸 1 Link naar reactie
Mivar Geplaatst: 6 augustus 2023 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2023 Welke ralenti sproeier steek ik er het beste in? Origineel of iets groter? Ik moet bekennen dat ik niks afweet van de maatvoering. 160/100, 45/140... Allemaal Chinees voor mij 😅 Link naar reactie
Mivar Geplaatst: 6 augustus 2023 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2023 In Haines zie ik twee maten: zonder 'idle air hole' : 48/100, mét 160/100. Hoe check ik dat? Een 160/100 kom ik op Scooter center trouwens sowieso al niet tegen Link naar reactie
Mivar Geplaatst: 14 augustus 2023 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2023 Gisteren de rally in Charleroi gedaan en het beestje gedraagt zich keurig: start meteen, rijdt soepel en lineair in alle versnellingen. Lage snelheid en hoge snelheid in principe allemaal ok. Ik heb een echter een nieuw probleem: als ik langere tijd op hoge toeren rijd (tot nu toe vooral langer dan 10 minuten boven de 70) dan lijkt de Vespa steeds voor een fractie van een seconde uit de versnelling te schieten, alsof ze heel kort ontkoppelt dus. Da's nieuw, want voorheen gebeurde dat niet. Het lijkt me echter niet mogelijk dat het een mechanisch probleem is. Kan het met de ontsteking te maken hebben? Of iets anders? Toch de koppeling of de versnellingen? PS op de terugweg van Charleroi naar Brussel volgden die 'momentjes' zich steeds sneller op... Enkel bij constante snelheid. Zolang ik accelereer lijkt het zich niet voor te doen.. Link naar reactie
nero Geplaatst: 14 augustus 2023 Delen Geplaatst: 14 augustus 2023 Lijkt op warmlopers. Hoofdsproeier te klein? Groetjes, nero. Link naar reactie
Mivar Geplaatst: 14 augustus 2023 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2023 Wat zijn dat, warmlopers? Er zit nu een 102 in. Ik kan naar een maatje groter, dat wordt dan 105 denk ik? 108 heb ik er al in gehad, maar dat was echt te groot Link naar reactie
nero Geplaatst: 14 augustus 2023 Delen Geplaatst: 14 augustus 2023 5 uren geleden, Mivar zei: Wat zijn dat, warmlopers? Er zit nu een 102 in. Ik kan naar een maatje groter, dat wordt dan 105 denk ik? 108 heb ik er al in gehad, maar dat was echt te groot Een warmloper is wanneer de piston (even) vastloopt in de cilinder door te weinig smering of oververhitting. Dit kan komen door een te kleine hoofdsproeier bij topsnelheid of een verkeerd ingedelde voorontstekig. Het makkelijkts is de hoofdsproeier vervangen en wat km's op volle snelheid te rijden. Dan de kleur van de bougie nakijken. Groetjes, nero. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 14 augustus 2023 Delen Geplaatst: 14 augustus 2023 Testbank!!!!!! Link naar reactie
Spaniard Geplaatst: 14 augustus 2023 Delen Geplaatst: 14 augustus 2023 Op de plaatsen waar je cilinderstuds zitten kan je cilinder minder uitzetten , daar begint het te knellen als je je cilinder te heet gestookt hebt , snel maar een maatje hoger , en dan naar de testbank is voor jou het beste , en maak er een gewoonte van om enkele van je vingers over je koppelingshendel te leggen , of ge kunt er wel eens over gaan , als dat eens dichtslaat 😄😉 Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 14 augustus 2023 Delen Geplaatst: 14 augustus 2023 Eerst je cilinder checken en (!!) afschrijven indien nodig. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen