Andy72 Geplaatst: 30 december 2020 Delen Geplaatst: 30 december 2020 Heb in de zomer een motor aangekocht, maar weet niet zeker wat het is. De verkoper dacht dat een 150 was, volgens de serienummer zou het een VNB 3M zijn, al ziet deze nummer er al redelijk verdacht uit. Vandaag eens van het schap gehaald en deze heeft 4 vitessen en gaat daar ook in... dus zeker geen VNB 3M. 1 Link naar reactie
Gio Geplaatst: 30 december 2020 Delen Geplaatst: 30 december 2020 (aangepast) Lijkt erop dat ze volledig zelf ( doe het zelf )hebben in geklopt. Die sterren zijn niet wat het moet zijn van fabriek uit ! 30 december 2020 aangepast door Gio 1 Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 30 december 2020 Delen Geplaatst: 30 december 2020 Laatste generatie VNB had 4 versnellingen. Link naar reactie
propliner Geplaatst: 31 december 2020 Delen Geplaatst: 31 december 2020 16 hours ago, Gio said: Lijkt erop dat ze volledig zelf ( doe het zelf )hebben in geklopt. Die sterren zijn niet wat het moet zijn van fabriek uit ! inderdaad die sterren zijn zelf gedaan 🙂 1 Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 31 december 2020 Delen Geplaatst: 31 december 2020 1 hour ago, propliner said: inderdaad die sterren zijn zelf gedaan 🙂 Ik denk dat ‘t veilig is om aan te nemen dat ‘alle’ nummers/letters zelf ingestaan werden... Link naar reactie
Andy72 Geplaatst: 31 december 2020 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2020 1 hour ago, propliner said: inderdaad die sterren zijn zelf gedaan 🙂 daarom dat ik al "vreemd" vermelde ;-), het is in ieder geval volgens de piston ene 150, maat 57mm. Dus al zeker gene VNB... Verschillende onderdelen van het merk "ramp"... Link naar reactie
Andy72 Geplaatst: 31 december 2020 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2020 Het is een cilinder met drie poorten, wanneer ik de mogelijkheden bekijk zou het gaan over een sprint veloce, of ene baja. Moest ik deze motor na revisie onder mijne VNB leggen, heeft die wat meer pit vermoed ik, of ben ik al onmiddellijk wat pit kwijt omwille van 8" ipv de 10" originele wielen voor deze motor? Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 31 december 2020 Delen Geplaatst: 31 december 2020 Heeft het blok ook drie poorten? verder ligt het aan de verhouding van de tandwielen. Gewoon eens kijken hoeveel tandwielen de koppeling, primair en de versnellingsbak hebben. Met 8 inch zou je nog sneller optrekken alleen de top snelheid zal lager liggen. 1 Link naar reactie
Andy72 Geplaatst: 1 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 2021 23 hours ago, koeno83 said: Heeft het blok ook drie poorten? verder ligt het aan de verhouding van de tandwielen. Gewoon eens kijken hoeveel tandwielen de koppeling, primair en de versnellingsbak hebben. Met 8 inch zou je nog sneller optrekken alleen de top snelheid zal lager liggen. Het blok heeft ook 3 poorten... verder heeft het vliegwiel M26x1 draad ipv M28x1 en zat er een zachte cilinderpakking ipv een metalen. Ik vermoed dat het hier om een bajaj motorblok gaat. Vorige eigenaar had het onder zijne VNB laten halen omwille niet meer starten wanneer warm. Een nieuwe bougie zou dat dan oplossen. Wanneer ik de cilinder los haalde, zat die niet echt vast en zag je dat de pakkingen lekte. De piston was ook redelijk aangeslagen achter de zuigerveren, deze moeten zeker vervangen worden. Zijn er onderdelen die je ze zeker best onmiddellijk vervangt in een bajaj blok? Typische issues? Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 1 januari 2021 Delen Geplaatst: 1 januari 2021 😬 Bij een bajaj blok, iig als eerst checken of de inlet nog goed is. (tweetakt olie test) Maar eigenlijk het slimst om het blok uit elkaar te halen, en dan te bepalen of het economisch zin heeft, het blok te reviseren. De carters kunnen theoretisch een goede basis zijn voor revisie, maar dan moet bv de inlet 100% zijn, de draadeinden allemaal goed vast zitten, en alle lager zittingen niet beschadigd. (en natuurlijk nergens scheuren) Maar zeker aan te bevelen, als alles er zeer oud uit ziet, om het blok te reviseren. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 2 januari 2021 Delen Geplaatst: 2 januari 2021 11 hours ago, Niels_1977 said: 😬 Bij een bajaj blok, iig als eerst checken of de inlet nog goed is. (tweetakt olie test) Maar eigenlijk het slimst om het blok uit elkaar te halen, en dan te bepalen of het economisch zin heeft, het blok te reviseren. De carters kunnen theoretisch een goede basis zijn voor revisie, maar dan moet bv de inlet 100% zijn, de draadeinden allemaal goed vast zitten, en alle lager zittingen niet beschadigd. (en natuurlijk nergens scheuren) Maar zeker aan te bevelen, als alles er zeer oud uit ziet, om het blok te reviseren. Welk verschil maakt t uit of het een Bajaj-blok is of niet? Een origineel Piaggio-blok heeft dezelfde checks nodig en zal dezelfde mankementen vertonen (ik heb het hier voor alle duidelijkheid niet over Indo/Viet/... blokken). 1 Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 3 januari 2021 Delen Geplaatst: 3 januari 2021 23 hours ago, Speedracer said: Welk verschil maakt t uit of het een Bajaj-blok is of niet? Een origineel Piaggio-blok heeft dezelfde checks nodig en zal dezelfde mankementen vertonen (ik heb het hier voor alle duidelijkheid niet over Indo/Viet/... blokken). Ik zeg het dan ook omdat er aan bajaj en indo blokken nogal eens gerommeld wordt tov origineel Piaggio. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen