911gt2 Geplaatst: 30 juli 2020 Geplaatst: 30 juli 2020 Hey, Gisteren een V50 opgehaald bij Maskes. Ding is supernetjes en rijdt perfect. Alleen hij maakt toch nog best wel veel geluid tov mijn vorige Vespa's. Volgens masker omdat het blok en de uitlaat pas net gereviseerd zijn en dus nog nieuw zijn. Maar met twee verschillende (standaard) uitlaten (gebruikt en nieuw) blijft hij nog best luid. Zijn er uitlaten die de boel stiller maken dan standaard? Ik ben niet uit op performance, maar stiller zou wel fijn zijn. Thanks
larscobbaut Geplaatst: 3 augustus 2020 Geplaatst: 3 augustus 2020 bedoelt waarschijnlijk foto van de uitlaat. :-) Maar mooie scooter alleszins.
911gt2 Geplaatst: 5 augustus 2020 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2020 Ah, ok. Bij deze. Zoals gezegd het is volgens mij 'gewoon' de standaard uitlaat.
nero Geplaatst: 5 augustus 2020 Geplaatst: 5 augustus 2020 Sluit de dichting tussen carter en uitlaat volledig af? Hebben ze bij revisie de originele cilinder terug gestoken of een (DR, polini,....) kitje. Groetjes, nero.
Frissenappel Geplaatst: 5 augustus 2020 Geplaatst: 5 augustus 2020 Dat is de sito versie van een standaard uitlaat
911gt2 Geplaatst: 5 augustus 2020 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2020 Hi nero, Ik heb even gekeken, het ziet er zeker niet uit als een standaard cilinder. (zou foto's) Ik heb alleen weinig referentie. Ik heb even de aansluitingen bekeken, en die lijken dicht. al zit het stuk tussen het spruitstuk en de uitlaat, niet heel mooi (zie foto's)
Adrian Geplaatst: 5 augustus 2020 Geplaatst: 5 augustus 2020 Ziet er DR/Olympia uit. En aansluiting van uitlaat kan beter precies. Een standaard smallframe is op zijn stilst met standaard cilinder en uitlaat. Meestal kun je horen waar het lawaai vandaan komt , .... Gr
Frissenappel Geplaatst: 6 augustus 2020 Geplaatst: 6 augustus 2020 17 uur geleden, Adrian zei: En aansluiting van uitlaat kan beter precies. Lijkt me ook een dr75. dat elleboogje aan de cillinder is dat trouwens geen pk type, Adrian? Gewoonlijk steek ik daar een ijzeren pakking tussen 2 kartonnen pakkingen tussen. Zelfde systeem als de koppakking van een auto, dan ben je zeker dat het toe is. Ook bij montage eerst het elleboogje aan de cillinder bevestigen, dan aan het elleboogje en dan pas de uitlaat aan de swingarm vastzetten.
911gt2 Geplaatst: 6 augustus 2020 Auteur Geplaatst: 6 augustus 2020 Ik heb alles opnieuw vastgezet zodat het elleboogje recht op de uitlaat zat. Gevolg was dat de uitlaat niet meer aan de swing arm paste, maar ook dat het wiel tegen de uitlaat aan liep. Dus ik heb alles weer los gehaald en de gulden middenweg gekozen. Blijkbaar is hij gewoon niet stiller te krijgen met deze cilinder.
Daan Geplaatst: 7 augustus 2020 Geplaatst: 7 augustus 2020 Hey Naud, Oogt duidelijk alsof het blok een revisie gehad heeft. Het kan zijn dat er een snelle 50 op zit icm Sito pijp. Een oude uitlaat klinkt icm een standaard 50cc het zachtst. Kom anders een keertje langs, dan kan ik voor je inschatten of het zo hoort. Gr, Daan
911gt2 Geplaatst: 7 augustus 2020 Auteur Geplaatst: 7 augustus 2020 Hi Daan, lijkt me leuk! Stuur me andere even een berichtje om wat af te spreken. :)
Erikje Geplaatst: 27 augustus 2020 Geplaatst: 27 augustus 2020 Wat gebeurd er als je je vinger in de uitlaat steekt als de motor loopt? (beste met koude motor natuurlijk ;))
Vespaciao Geplaatst: 27 augustus 2020 Geplaatst: 27 augustus 2020 4 minuten geleden, Erikje zei: Wat gebeurd er als je je vinger in de uitlaat steekt als de motor loopt? (beste met koude motor natuurlijk ;)) Waarom is het nodig... je vinger in "een uitlaat" te steken ?
Erikje Geplaatst: 27 augustus 2020 Geplaatst: 27 augustus 2020 Zojuist, Vespaciao zei: Waarom is het nodig... je vinger in "een uitlaat" te steken ? probeer het eens Zojuist, Erikje zei: probeer het eens Dan heb je vrij snel door of de uitlaat lekt bij de pakkingen... en bij welke pakking dan.
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.