Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Koppeling px : raar euvel


Monster1100

Aanbevolen berichten

Mijn px schakelde niet goed (soms tussen 2 versnellingen) dus kabel paar weken geleden aangespannen en terug ok. Nu ongeveer 400 km verder opnieuw zelfde probleem: als ik gas geef met koppeling in werkt ze niet goed en reageert de wesp op de gas... gerokken kabel of iets erger?

iemand in de buurt van Denderhoutem/Ninove/ Aalst of dergelijke die er eens wil/kan naar kijken of me raad kan geven?

2 problemen dus:

1. Schakelt stroef (draaihendel)

2. koppeling zelf slipt of werkt niet goed

De olie werd nog niet lang geleden vervangen iig.

 

Bedankt alvast

 

 

 

 

Link naar reactie

Heb je de juiste olie gebruikt ? SAE30 ? En de nieuwe kabels zijn deze op de juiste spanning gezet ? Mogen niet te hard gespannen staan ( er moet een klein beetje speling op uw schakelstuk aan het stuur zitten ) . Als deze te hard gespannen zijn trekken de as van  het schakelmechanisme schuin ! 

Grtz sidvespa

Link naar reactie

Smeren smeren en nog eens smeren... een goede dot vet doet wonderen op het schakelmechanisme... wd40 in de kabels spuiten en de koppeling beweegt ook een stuk soepeler als de veer die de hendel bij het blok bediend een wd40 douche heeft gehad. 

Link naar reactie

Dit is de koppelingskorf:

6gnk22w.jpg

En die zit achter dat ronde ding tussen wiel en carburateur (waar ook je koppelingskabel aan vast zit) (fotocredit gaat naar Frederik ;) )

vEl6zJj.jpg

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...