Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Klein gaatje in carter helft


Solvato

Aanbevolen berichten

Gisteren aan het reinigen van het P200E motorblok begonnen.

Valt me plots een gaatje op in één van de carter helften. Te diep gefreesd bij het aanpassen van de poorten vermoed ik.

Kent iemand een aluminium lasser in de buurt van Hasselt (of verder, maakt eigenlijk niet uit)? Denk dat dit goed te herstellen is.

14589955_854709964664768_444893024850215

Link naar reactie

Inderdaad een toplasser, Frank. Maar om voor zo'n gaatje nu van hasselt naar daar te rijden? 

In de buurt van Hasselt kan ik je ook niet helpen. Een andere zeer goeie lasser iets dichterbij dan Streug is Niels Hattas (Nelsonwelding.be)

Zeer eerlijke prijzen, erg professioneel werk en werkt 's avonds (wat voor ons hobbyisten al eens van pas komt)

Link naar reactie

Thx. En al zijn deze misschien wat ver voor deze kleine schade, het is altijd goed om wat goede adressen te hebben. Trouwens, in België is niets echt ver :-)

Ter zijde, ik vraag me eigenlijk af hoe ik afgelopen zomer zo heb kunnen rondcrossen zonder teveel hinder

Link naar reactie
1 uur geleden, vespolia zei:

www.durafixeasyweld.nl

Heb je dan het gevaar niet dat je het blok lokaal te heet maakt?

Link naar reactie

Nee,kan geen kwaad,bij deze methode smelt de laselektrode bij ongeveer 700 graden.

Gaat ook goed met een klein creme brulé brandertje,of hoe noemt dat.

Het blok na het lassen gewoon aan de lucht laten afkoelen,niet forceren met met perslucht of zo.

Het is zelfs perfect mogelijk om zeer dun aluminium te lassen,zonder er door te branden.

Eddy.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...