Jump to content
Vespaforum.be

Vespa-sander

Members
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4 Neutral

About Vespa-sander

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa PK50XL

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Zou het geheel graag laten spuiten dus vandaar de vraag. Heb ondertussen ook een bedrijfje gevonden die het blok gaat glasparelen. Waarschijnlijk gaat er daarna nog blanke lak over het blokje heen. Wordt vervolgd!
  2. Weet iemand waar ik de RAL kleur van de grijze vespa velgen kan vinden?
  3. Hier spreekt een gelukkig man! 0,25 mm ouderwets gemeten.
  4. Met 2 voelermaten aan de linker en rechterkant van het tandwiel tegelijk bedoel je dan denk ik?
  5. Neem aan te meten door alle tandwielen naar 1 zijde te drukken en dan met een voelermaat de speling meten?
  6. Net het schakelkruis vervangen. Hoeveel speling mag er axiaal op de tandwielen zitten? Ter indiciatie heb ik een filmpje meegestuurd. IMG_4107.MOV
  7. Bedankt voor de super uitleg! Gelukkig zijn de lagerpassingen goed en is het gaat van de schakelarm nog mooi rond. Ik ben blij. Heb intussen een prijsje voor glasparelen. Tussen de 45-65 euro. Valt mij mee. Wat is een DR75 kitje als ik vragen mag? Het blok heeft 15.000 km gelopen en de krukas moest ik met lager flink verhitten en uit het carter slaan. Het lager kwam met krukas en al er uit en zit nu nog op de krukas geklemd. Hoeveel horizontale speling is binnen de marge of is dit iets om even door een specialist te laten bekijken?
  8. Bedankt voor de duidelijke uitleg. Het draadeind heb ik intussen los gekregen en ga ik vervangen. bedankt voor de tip van de lagerpassing en de schakelarm opening. Als die goed zijn zou ik graag nieuwe onderdelen willen bestellen. Ik ben er achter gekomen dat de cilinder en zuiger beschadigd zijn en dat de krukas klingelt. Wat duidt op een versleten laten. Kan ik hier zomaar een Polini 50 cc zuiger en cilinder voor kopen met een krukas van een ander merk of is dit geen optie? ik hou jullie op de hoogte!
  9. https://m.youtube.com/watch?v=tYB7pvLnBu8 dit doet wonderen!
  10. Zowel de binnenkant als de buitenkant van het blok?
  11. Ziet er goed uit! Hoe heb je de carterdelen zo mooi schoon gekregen?
  12. Hallo allemaal, Ik heb mij eerder voorgesteld in het inkom topic maar ben nu begonnen met de restauratie van mijn Vespa. Momenteel sta ik op het punt om de krukas te verwijderen uit het lager samen met de as met de kleine tandwielen. Beide krijg ik echter met geen mogelijkheid los. Heeft er iemand tips om deze twee zaken te verwijderen? De krukas heb ik met een rubberen hamer forse klappen gegeven en geeft geen krimp. Tevens heeft verhitten tot op heden nog geen resultaat. Tevens nog de vraag of het onderdeel van het schakelkruis zo verbogen hoort te zijn. Het ene deel is iets naar links verbogen en het andere deel iets naar rechts. Lijkt zo gemaakt te zijn maar beter even checken. Hoor graag van jullie. Alvast bedankt. Groet Sander
  13. Weet iemand of dit onderdeel van het schakelkruis zo verbogen hoort te zijn? Het ene deel lijkt meer naar rechts gebogen te zijn en het ander naar links. Hoor het graag als iemand dit weet. Bedankt! Tevens nog de vraag of er mensen zijn die ervaring hebben met het glasparelstralen van de carterdelen? Is dit aan te raden?
  14. Hallo allemaal, Ik ben gestart met de revisie van het motorblok. Nu is bij 1 bout welke in de carter steekt de draad defect geraakt bij het losdraaien. Waarschijnlijk was deze al slecht maargoed. kun je dit draadeind vervangen? Of is er een slimmere oplossing? Hoor het graag.
×
×
  • Create New...