Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa-sander

Leden
  • Items

    30
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa PK50XL

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    Nederland

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Vespa-sander's prestaties

Explorer

Explorer (4/14)

  • Conversation Starter
  • First Post
  • Collaborator
  • Week One Done
  • One Month Later

Recente badges

6

Reputatie

  1. Goedenavond, Ik sta op het punt om een nieuwe carburateur aan te schaffen voor mijn Vespa PK50XL. De origineel gemonteerde is een SHB16.10F. Nu zoek ik op de SIP site naar een nieuwe cabarateur voor dit type brommer en dan kom ik terecht bij de SHB16.16F. Kan iemand mij advies geven wat ik het beste kan kopen? En met welke sproeier maat? Cilinder is nieuw DR50 en heb een Site plus uitlaat. Ik hoor het graag. Groet Sander
  2. Hallo, kunt u wellicht de gespoten kleur nog achterhalen van deze brommer? Ik hoor het graag van u. Groet Sander
  3. Goed inklemmen tussen twee balken van hout zodat het carter vlak ligt. Dan inderdaad met een forse hamer een paar goede klappen geven en dan moet hij er uit vallen. Je kunt je agressie er goed op kwijt als hij goed vast zit inderdaad.
  4. Updateje, heb het carter samengebouwd, krukas loopt goed... tot dat ik de bouten aandraai om het carter te verbinden. De krukas lijkt dan te klemmen en er komt geen beweging meer in. Heb zonder resultaat al geprobeerd de krukas een tik te geven maar helaas. Iemand tips? Krukas schuurt nergens aan en als de bouten los zitten loopt hij dus mooi. Ben benieuwd of iemand mij het verlossende antwoord kan gevens
  5. Heb zojuist ook deze krukas geplaatst in het carter aan de vliegwielzijde lijkt de keerring te strak te zitten waardoor de krukas niet mooi draait. Iemand ervaring hoe dit op te lossen?
  6. Vraagje, ik ben ook op het punt om de nieuwe krukas te monteren maar het lijkt er op dat de keerring te ondiep zit. Moet deze gelijk liggen met het oppervlak of net er onder?
  7. Even nieuw leven er in blazen. Ben momenteel bezig met het reviseren van het motorblok. Het lijkt dat de keerring van de krukas niet diep genoeg in het huis valt. Als ik de oude krukas pak loopt deze stroef op de keerring. Iemand tips?
  8. Hallo allen, Het is een tijdje stilgeweest rond dit project. Nu ga ik binnenkort verder met het motorblok reviseren. Heeft er iemand tips waar ik het beste materialen kan gaan halen? Gaat o.a. om: krukas, cilinder 50cc, kerstboom en nog veel klein materiaal. Ik hoor het graag. Tevens ben ik mij aan het oriƫnteren waar ik mijn frame/deksels/stuur etc het beste kan laten stralen/spuiten in Nederland. Heeft er iemand tips?
  9. Heb je voor de DR ook een nieuwe kop gemonteerd of de oude laten stralen en gemonteerd? 50 cc of 75 cc?
  10. Waar halen jullie de nieuwe onderdelen voor de motoren weg? Ben zelf aan het kijken op sip-scootershop. Zit er nog veel kwaliteit:prijsverschil in? Ben op zoek naar een nieuwe krukas-cilinder-zuiger Bedankt! Ik ga op zoek!
  11. Zou het geheel graag laten spuiten dus vandaar de vraag. Heb ondertussen ook een bedrijfje gevonden die het blok gaat glasparelen. Waarschijnlijk gaat er daarna nog blanke lak over het blokje heen. Wordt vervolgd!
  12. Weet iemand waar ik de RAL kleur van de grijze vespa velgen kan vinden?
  13. Hier spreekt een gelukkig man! 0,25 mm ouderwets gemeten.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...