Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Mijn Eerste Oldie: Rally 200


tyro13

Aanbevolen berichten

volgens mij ga je met een sip road of bgm big box nooit dezelfde resultaten halen dan met die scorpion.

De tuning die je hebt is best wel extreem te noemen en vraagt om een race uitlaat en dan vress ik dat de "potjes" te kort komen

tuners als worb5 ed in Duitsland zweren ook bij raceuitlaten

Link naar reactie

persoonlijk vind ik het een beetje zonde om van een iconische scooter zoals the Rally een race maschien te willen maken, maar dat is mijn bescheide mening. 

Link naar reactie

Sip road 2,0 heb ik ook aangeschaft. Geeft een originele look en geluid is iets harder (ik ben natuulijk geen largeframes gewend) maar heb het idee dat hij veel sneller is.

Link naar reactie

Wel in feite was het niet de bedoeling om een racemonster te maken van mijn rally. Ik ben tevreden over de performance van de standaard blok. (Wel met een sip road 2.0 en een polini luchtfilter)

Maar het was of the blok reviseren door olielek of een px200 motor zoeken.

Op het moment dat ik begon te zoeken bood dit vrij extreem(in mijn ogen. Cilinder is wel NIET bewerkt) blok zich aan.

Tja dan is de keuze snel gemaakt...met alle gevolgen vandien dat de rally niet meer standaard is.

Bij de vorige eigenaar met px kon deze wel de middenstaander gebruiken. Dus ik moet het eens nameten. Het is ofwel het frame die net iets anders is, of het is de middenstandaard.

Ivm de uitlaat zijn er op Duitse fora toch redelijk wat mensen met een bgm bigbox pro of een pep 3.0 die met bewerkte motors type malossi etc rondrijden.

Ze geven dit ook op dat zo een "origineel" ogende pot niet altijd moet onderdoen.

Pipedesign heeft zelfs 3 versies van hun silent box(torque,speed en original)

En geluid van een expansie uitlaat is leuk of kan leuk zijn maar of je daar de hele dag mee wil rondrijden is iets anders...

Maar stel dat een middenstandaard onmogelijk is overweeg ik toch een bigbox sport.

Ik heb een klant die een testbank heeft en gewend is met 2t racerij...dus kan ik eens vergelijken de scorpion en de bgm bigbox sport.

Verder zit er nu ook een bitubo achterveer op met een afstandsmoer om wat te verhogen tov de standaard veer omdat de mikuni carb tegen de binnenkant van het frame kwam.

Link naar reactie

Nu nog een vraag ivm de oude originele motor.

Weet niet of ik deze hier moet stellen of in een ander topic...maar lijkt me een interessante vraag.

Wat met het oude standaard rally 200 blok?

Het blok lekt, laat ik dit eerst maken of berg ik het zo op en laten reviseren indien ooit nodig?

Hoe berg je best een blok weg dat wss jaren zal onaangeroerd blijven? Wegbergen op een manier dat je t minste kans krijgt dat het vast komt te zitten?

MAAR!!!!

Opiniepeiling!

Er is nog een optie waar ik,graag jullie advies en mening zou willen over weten alvoor een "verkeerde beslissing" te nemen

Ik kan het standaard blok:

Wegbergen!

OF

in vrouw haar px 125cc( op papier )steken en haar blok te koop aan bieden in de zin van indien ooit een blok nodig vind je sneller een 125 blok als een 200 blok.

Hierbij wetende dat haar blok een 177cc pinasco zit met si24 carb en spoelpoorten bewerkt en inlaat vergroot. En expansie uitlaat van pipedesign.

Dit is allemaal heel recent gebeurd max 1500km.

De vespa rijd zeer goed en gaat echt vrij hard. Alleen is er een kleine kanttekening, in de lagere toeren is het wat futloos maar zodra in toeren gaat ie als een speer.

Nu zij rijd er meestal mee en gebruikt eigenlijk weinig de hoge toeren.

Daarmee zat ik te denken ipv de rally blok weg te bergen hij misschien beter dienst kan doen in haar px. Heeft zei een aangenamer blok met meer koppel wat voor haar relaxer zal rijden en het rally blok rijd af en toe...(lijkt me beter als jaren op een zolder te liggen)

Voor haar px moet het blok wel naar 12v want is nog een 6v blok (eerste serie rally200 1974)

Graag jullie mening dus: blok wegbergen of in vrouw haar px steken na revisie en ombouw naar 12v

Link naar reactie

Hier weer een andere SIP Road: http://www.sip-scootershop.com/en/products/racing+exhaust+sip+road+xl+_24162000

 

Standaard: ik meen dat de PX standaard breder is, maar je zult even op SIP moeten zoeken. Je kunt ook je eigenstandaard een beetje bijbuigen (al forceer je daarmee denk ik wel metaalmoeheid op den duur) - zijstandaard is ook een optie.

Had de uitlaat ook al ontdekt...

Ivm standaard, vanavond of morgen meet ik de standaard eens na van een px en kan dan vergelijken met mijn rally.

Link naar reactie

En ik ben fan van optie 4: Sprint/GLx frame kopen, daar de 225 onder zwieren en dagelijks mee rijden/customisen

 

En ik ben helemaal geen fan van 200cc in een 125 drukken en daar iemand anders (zonder geschikt rijbewijs) mee laten rijden.

Link naar reactie

En ik ben fan van optie 4: Sprint/GLx frame kopen, daar de 225 onder zwieren en dagelijks mee rijden/customisen

 

En ik ben helemaal geen fan van 200cc in een 125 drukken en daar iemand anders (zonder geschikt rijbewijs) mee laten rijden.

Ik zou die geen eten willen geven die met een 125ccke rijden waar een 150 of 177 etc onderhangt.

Maar ik begrijp uw mening. Maar heiliger zijn als de paus hoeft niet hoor.

Link naar reactie

Het geld dat dit alles heeft gekost had ge toch gemakkelijk u origineel blok kunnen reviseren en vele km met rijden?

Vindt het een nogal omslachtige oplossing voor een rally te hebben die in mijn ogen veel in waarde is gedaald.

De rallyblok onder die px hangen zou ik zeker niet doen. Stel je verkoopt die px of je wil toch de rally wegdoen (ik weet dat je zult zeggen dat je dat nooit gaat doen but you never know) hebt ge terug miserie.

Idd andere Vespa kopen en daar getuned px blok onder.

Link naar reactie

Ik denk dat je best voor de simpelste oplossing kiest, zonder de dingen hopeloos ingewikkeld te maken.

 

Ge laat uw vrouwke blijven rijden met haren opgefokten 125cc (ze s daar best tevreden mee denk ik), ge kijkt dat olielek na (mogelijk is het alleen de oliekeering in het achterwiel dat moet vervangen worden (5€ + een kwartier werk), en ge verkoopt dienen pc200 motor. 

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Het geld dat dit alles heeft gekost had ge toch gemakkelijk u origineel blok kunnen reviseren en vele km met rijden?

Vindt het een nogal omslachtige oplossing voor een rally te hebben die in mijn ogen veel in waarde is gedaald.

De rallyblok onder die px hangen zou ik zeker niet doen. Stel je verkoopt die px of je wil toch de rally wegdoen (ik weet dat je zult zeggen dat je dat nooit gaat doen but you never know) hebt ge terug miserie.

Idd andere Vespa kopen en daar getuned px blok onder.

Zou niet weten waarom de rally in waarde is gedaald!

Tenslotte is alles terugzetbaar aangezien het alleen maar vijswerk is die veranderd is. Motor, uitlaat,bitubo achter... Als het echt moet kan alles gewoon teruggezet worden.

Maar alleszins hebben jullie gelijk dat ik beter de rallyblok reviseer en terugplaats in de rally. Ondertussen kan ik rijden...

De px blijft zoals hij is.

En op een later moment als de kans zich voordoet eens een sprint sprint veloce ofzoiets... Met wat werk aan of znder motor etc...kan ik eens een leuk "snel" projectje maken.

Dus nogmaals bedankt om mij eens te bezinnen, het heeft gewerkt!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...