Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Piaggio Mp3 250 Cc Te Koop


Aanbevolen berichten

wegens te weinig gebruik verkoop ik mijn mp3 250 cc met maar 5000 km op de teller , ik ben eerste eigenaar , motor is in nieuwstaat , kleur zwart , let op voor deze mp3 heb je een motorrijbewijs nodig en mag je mee op de autosnelweg , bouwjaar 2009 

prijs 3750 euro vast , motor uiterst rechts op de foto 

info 0477246314

post-1406-0-67981500-1419163325_thumb.jp

Link naar reactie

ja je bent mis ice man , de zwaardere versies zijn gehomologeerd als quad , daarvoor zijn ze iets breder gemaakt en ook de knipperlichten staan op een andere positie , ook wielbasis is iets breder , met deze zwaardere versies mag je niet op de autosnelweg , met deze versie van mij mag je dat wel , maar je moet wel in het bezit zijn van een rijbewijs voor de motor , want het is een 250cc 

 

Verbeter mij als ik nog iets vergeten ben  of over het hoofd gezien heb 

Link naar reactie

klopt deze mp3 heeft er ook 3 , maar deze staat nog gehomologeerd als moto ,daarna hebben ze een truc toegepast (typisch voor belgie ) als ze de wielbasis iets groter maken en de pinkers op een andere plaats zetten en hem homologeren als quad , dan hoefde een motorrijbewijs niet meer , maar een gewoon autorijbewijs was voldoende , zelfs voor de 400cc , enig nadeel van de homologatie als quad was dat je er dan niet meer mee op de autosnelweg mocht  .  en al de andere die later gekomen zijn waren  door deze ingreep gehomologeerd  als quad , een heel groot verschil .

Link naar reactie

Er zijn sinds de invoering van het Europees rijbewijs d.d. 19 januari 2013 toch enkele zaken veranderd:

 

Rijbewijs voor Motorfietsen - aanpassing vanaf 19.01.2013

De omzetting van de nieuwe Europese Richtlijn (2006/126/EG) over het motorrijbewijs is nu uiteindelijk in de Belgische wetgeving overgenomen en op 4 mei in het Belgisch Staatsblad verschenen. De nieuwe wetgeving treedt in werking vanaf 19 januari 2013.

Dit zijn de belangrijkste wijzigingen, die mogelijk een invloed op de markt kunnen hebben:

De huidige categorie “A3” (bromfietsen tot 45 km/u) wordt voortaan de categorie “AM” genoemd. De minimum leeftijd blijft 16 jaar.

  • Categorie A1 = max. 125cc en 11kW en een vermogens/gewichtsverhouding van minder dan 0,1kW per kg en driewielers tot max. 15kW.
  • Categorie A2 = max. 35kW en een vermogens/gewichtsverhouding van minder dan 0,2kW per kg (mogen niet afgeleid zijn van voertuigen met meer dan het dubbele vermogen).
  • Categorie A: alle twee- en driewielers vanaf 15kW.
  • Wie vanaf 18 jaar zijn motorrijbewijs wil behalen moet voor de categorieën A1, A2 en A een geleidelijke toegang volgen. De kandidaatbestuurder begint met het behalen van een rijbewijs A1 (vanaf 18 jaar), wat rechtstreeks toegankelijk is. Nadat hij ten minste twee jaar houder is van dit rijbewijs A1 (vanaf 20 jaar), kan hij kandidaat worden voor het behalen van het rijbewijs A2 vanaf 22 jaar. Nadat hij ten minste twee jaar houder is van het rijbewijs A2, kan hij ten slotte kandidaat worden voor het behalen van het rijbewijs A (vanaf 22 jaar). De overgang tussen elke categorie wordt geregeld door een praktisch examen en een opleiding van min. 4u. Het blijft uiteraard mogelijk voor een kandidaat om rechtstreeks en onmiddellijk toegang te krijgen tot het besturen van voertuigen van de categorie A2 of A.
  • De rechtstreekse toegang tot het rijbewijs A is pas mogelijk vanaf 24 jaar.
  • Het blijft mogelijk om een 125cc te besturen met het rijbewijs B, maar enkel na het volgen van een praktische opleiding van 4u. Bestuurders die hun rijbewijs B hebben behaald vóór 19 januari 2011 worden hiervan vrijgesteld.
  • Om een Trike van meer dan 15kW te besturen, zal het rijbewijs B niet meer volstaan vanaf 2013, maar moet het rijbewijs A behaald worden. Bestuurders die hun rijbewijs B hebben behaald vóór 19 januari 2013 behouden wel hun verworven rechten. :P
Link naar reactie

die truc hebben ze niet alleen hier uitgehaald, ken iemand in Spanje die met een 400 rijdt met enkel autorijbewijs.  Ik denk eerder dat de Italiaanders het deze keer goed uitgevogeld hebben ..  :P

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...