helmet1 Geplaatst: 18 december 2014 Delen Geplaatst: 18 december 2014 http://www.2dehands.be/brommers-scooters/scooters/vespa/scomadi-tl50-vespa-lambretta-scooter-217227455.html Link naar reactie
Domi Geplaatst: 18 december 2014 Delen Geplaatst: 18 december 2014 Zoals ik al in een vorige post zei: er is een markt voor zoiets,en hadden ze nu een LI 2 gebruikt om dit te bouwen zou het nog sjieker zijn geweest... Ik ben in elk geval fan. Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 18 december 2014 Delen Geplaatst: 18 december 2014 Ik kijk al uit naar de 300-serie (die wel eens een succes kan worden) van deze geslaagde" moderne Lambretta-kloon" met Vespa GTS-blok, die in 2015 op de markt wordt gebracht Link naar reactie
gunter Geplaatst: 18 december 2014 Delen Geplaatst: 18 december 2014 hier nog ne fan zenne Link naar reactie
Fendt 4 life Geplaatst: 18 december 2014 Delen Geplaatst: 18 december 2014 Uiterlijk op foto's en filmpjes ziet er me dat een heel tof machientje uit !! Mocht hij lokaal ergens bij een dealer komen te staan ga ik zeker de moeite doen om is te gaan kijken/proef rijden ! Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 19 december 2014 Delen Geplaatst: 19 december 2014 Een geslaagd ontwerp voor een nieuwe scooter...wel grappig dat de Scomadi op "2dehands.be" aangekondigd wordt als : VESPA LAMBRETTA SCOOTER... Link naar reactie
pattje007 Geplaatst: 19 december 2014 Delen Geplaatst: 19 december 2014 ferm spel , ik ga er zeker eens mee rijden als ik de kans heb , maar ga er waarschijnlijk mijne 300SS niet voor wegdoen ... Link naar reactie
gunter Geplaatst: 19 december 2014 Delen Geplaatst: 19 december 2014 awel ik zou er mijne lambretta durven voor wegdoen Link naar reactie
Domi Geplaatst: 19 december 2014 Delen Geplaatst: 19 december 2014 Awel ja,ik ook ( allez mijne GL dan,want mijn lambretta's zijn al weg) Op voorwaarde dat er wat meer pit in zit dan in die 'nieuwe Lambretta's',want dat is maar minnekes vind ik persoonlijk. Link naar reactie
helmet1 Geplaatst: 19 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2014 Dit maakt mijn keuze voor een moderne scooter alleen maar lastiger. Wat moet ik nu kiezen, een gts, scomadi, een 946 of houd ik mijn et4? Link naar reactie
Domi Geplaatst: 20 december 2014 Delen Geplaatst: 20 december 2014 Een 946 is bijna belachelijk duur,een GTS is zover weg van het originele + dat staat op elke hoek van de straat...keuze is dan snel gemaakt... Allez dat is mijn gedacht hé,iedereen rijdt met wat hij wilt hoor... Link naar reactie
helmet1 Geplaatst: 20 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2014 De scomadi-scooter ziet er inderdaad heel verleidelijk uit. Maar het is vooral de mechanica die goed moet zijn... Link naar reactie
Domi Geplaatst: 21 december 2014 Delen Geplaatst: 21 december 2014 Dat is en blijft ne gok hoor,dat geldt voor elk merk... Die moderne vespa's hebben ook hun problemen. Als ik mij niet vergis steekt onder die Scomadi's moderne vespa blokjes dus ja,daar zal ook al wel is iets aan mankeren. Ik werk in een garage,ik kan u verzekeren dat een nieuwe geen garantie tot probleemloos rijden is. Ik zou al moeten korting krijgen op zo ne scooter met de reklame die ik maak Link naar reactie
helmet1 Geplaatst: 21 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2014 Heb juist op een buitenlands forum gelezen dat de 300 cc versie uitgerust wordt met een vespablokje. De 125 cc en 50 cc met een sym-blokje. Link naar reactie
nero Geplaatst: 21 december 2014 Delen Geplaatst: 21 december 2014 Als al de hypers nu zich allemaal eens een scomadi moesten aanschaffen... . Groetjes, nero. Link naar reactie
Domi Geplaatst: 21 december 2014 Delen Geplaatst: 21 december 2014 Oei, Die Sym blokjes zijn dan die GY6 blokjes die ook in de 'nieuwe Lambretta's' steken...betrouwbaar maar redelijk traag vind ik.Je kan daar ook wel vanalles aan doen maar dan zijn we weer vertrokken met tunen. Ze hadden dan toch beter een 125 vespa blokje gebruikt ,is toch wat vinniger. @ Nero : dat Lambretta GP model zien de Hypers niet zo graag...daar zijn ook zoveel gadgets niet van als van Vespa ( patches,badgkes,tassen,jassen,t- shirts,onderbroeken...allemaal in matching colors natuurlijk :-)) ) Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 21 december 2014 Delen Geplaatst: 21 december 2014 Als de Scomadi onder zijn '300' een GTS-piaggiomotor (278 cc-22 pk) gaat "proppen" zou ik toch ook beginnen twijfelen om mijn Vespa buiten te "flikkeren" (als de Scomadi echt doorbreekt). Want dat specifieke 'sixties-model' van het legendarische Lambretta, vind ik persoonlijk nog altijd de mooiste scooter die ooit gebouwd werd...mooier en karaktervoller dan éénder welke Vespa Link naar reactie
designo Geplaatst: 21 december 2014 Delen Geplaatst: 21 december 2014 Raar, Als je als amateur een Lambretta frame zou nemen en je er een Gts blok in zou lepelen, zou je dat aan de straatstenen niet kwijt geraken... Hier krijg ik de indruk dat het een gat in de markt is... Link naar reactie
EriX Geplaatst: 23 december 2014 Delen Geplaatst: 23 december 2014 Raar, Als je als amateur een Lambretta frame zou nemen en je er een Gts blok in zou lepelen, zou je dat aan de straatstenen niet kwijt geraken... Hier krijg ik de indruk dat het een gat in de markt is... Dan zou je het ook verkopen als een Lambretta met een Vespa blokje en dan krijg je het inderdaad niet aan de straatstenen verkocht. Want wees nu eerlijk welke zichzelf respecterende Lambretta liefhebber wil er nu een Lambretta met een automatic Vespa blokje hebben. Vandaar denk ik dat het ook Scomadi noemt en dat het niet onder de naam Lambretta is uitgebracht. En binnenkort zie je dan de 'newbies' met zo'n scomadi rondbollen en hangen ze daar Lambretta badges op, zoals men in het begin ook deed met de LML PX klonen (toen ze zich nog schaamde voor die naam, wat nu een pak minder is). Link naar reactie
cee Geplaatst: 23 december 2014 Delen Geplaatst: 23 december 2014 Dan zou je het ook verkopen als een Lambretta met een Vespa blokje en dan krijg je het inderdaad niet aan de straatstenen verkocht. Want wees nu eerlijk welke zichzelf respecterende Lambretta liefhebber wil er nu een Lambretta met een automatic Vespa blokje hebben. Vandaar denk ik dat het ook Scomadi noemt en dat het niet onder de naam Lambretta is uitgebracht. En binnenkort zie je dan de 'newbies' met zo'n scomadi rondbollen en hangen ze daar Lambretta badges op, zoals men in het begin ook deed met de LML PX klonen (toen ze zich nog schaamde voor die naam, wat nu een pak minder is). awel, Erix, ne deftige aangepaste lambretta kader met gts 300 blok wil ik nog wel. nu ik zal niet zeggen als enige scooter; maar zou een perfecte lambretta zijn om over d'autostrade nr UK meetings te rijden! tegenwoordig zie je het meer en meer. gilera runner blokjes, gts blokken, typhoon blokken,... Link naar reactie
Domi Geplaatst: 23 december 2014 Delen Geplaatst: 23 december 2014 Ik heb zo'n automaat 125cc vespa blokje onder een LD gestoken en hou je er nu van of niet,die combinatie werkt wel ... Jan van classicscooter heeft een IWL met een 250 automaat onder,rijdt super ! Dus ja,er is zeker een markt voor,vooral omdat het nu met die Scomadi legaal is,wat je zelf bouwt zit meer in 'grijze zone''. Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 26 december 2014 Delen Geplaatst: 26 december 2014 De scomadi-scooter ziet er inderdaad heel verleidelijk uit. Maar het is vooral de mechanica die goed moet zijn... Koopt u dan best een Honda Link naar reactie
helmet1 Geplaatst: 26 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2014 Honda?? Link naar reactie
designo Geplaatst: 27 december 2014 Delen Geplaatst: 27 december 2014 Dus van al de ombouwen die lambrettainnovations heeft gedaan: YPVS blok, kdx, hausaberg 400, RS125 en RG500, is de gts blok dus hét serieproduct wat ze gaan houden... Een teleurstelling op zn minst. Niet meteen mn favoriet uit dat lijstje, zelfs niet mn top 10. Link naar reactie
olympium Geplaatst: 27 december 2014 Delen Geplaatst: 27 december 2014 Als al de hypers nu zich allemaal eens een scomadi moesten aanschaffen... Groetjes, nero. NERO zei : k' ga me ne SCOMADI kopen Groetjes olympium Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.