Kling Geplaatst: 30 mei 2014 Delen Geplaatst: 30 mei 2014 Hoi iedereen , Ik ben nieuw op dit forum en natuurlijk ook nieuw in de Vespa wereld. Ik heb sinds één week een nieuwe Vespa PX 125. Ik heb er reeds 200 leuke KM's mee gereden en het bevalt mij echt super. Vandaag had ik iets vreemds voor. Tijdens het rijden bleef de gas hangen. Is het normaal dat ik bij het schakelen de gashendel manueel helemaal naar boven moet duwen of moet dit automatisch bij het loslaten gaan waarmee ik bedoel als ik bijvoorbeeld van 2 naar 3 ga, dat ik mijn gashendel gewoon loslaat en dat deze naar boven gaat of dat ik deze naar boven duw? Weet iemand hier een antwoord op ? Alvast van harte bedankt ! ! ! Groetjes Kling Link naar reactie
gunter Geplaatst: 31 mei 2014 Delen Geplaatst: 31 mei 2014 Stuur kap open doen en wat WD40 op de gashendel spuiten en zelf open en dicht draaien zo dat hij na een paar keer van zelf zal dicht gaan.In de meeste gevallen is het dat maar;-) Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 31 mei 2014 Delen Geplaatst: 31 mei 2014 Stuur kap open doen en wat WD40 op de gashendel spuiten en zelf open en dicht draaien zo dat hij na een paar keer van zelf zal dicht gaan.In de meeste gevallen is het dat maar;-) Ik zou daar niet zelf aan beginnen als je een nieuwe vespa onder garantie hebt. Normaal komt de gas wel automatisch terug in nul-positie als je hem lost. Is dit niet het gevan gewoon even langs je dealer gaan en hem erop attent maken dat dit niet kan. En je zeker niet laten afschepen !! Link naar reactie
larscobbaut Geplaatst: 31 mei 2014 Delen Geplaatst: 31 mei 2014 stuurkap opendoen en even kijken naar het veertje dat rond de stang zit van de gashendel. dit zorgt voor het terugkomen vd hendel. veertje zou normaal gezien bevestigd zitten in een gaatje op de stang. Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 1 juni 2014 Delen Geplaatst: 1 juni 2014 Ik zou de stuurkap van een splinternieuwe px niet zelf open doen, hoe eenvoudig het ook lijkt, terug naar de dealer anders kunnen ze altijd zegen dat je zelf geknoeid hebt! Link naar reactie
de Bèr Geplaatst: 1 juni 2014 Delen Geplaatst: 1 juni 2014 Ik zou ook is checken in de carburator box of je gas kabel niet blijft hangen. Ik heb dit is voor gehad bij het plaatsen van nieuwe carb. Het haakje dat in de ring van de gaskabel past bleef steeds hangen in de carb. Gewoon het deksel van carb losdraaien en is kijken. Draai is aan de gashendel en kijk of deze naald vanzelf terug naar achter gaat. Als dit niet het geval is. Even met de schrovendraaier naar onder duwenzodat de naald niet meer schuurt tegen de carb. Kan de oorzaak zijn. Bij mij bleef de gas altijd hangen en kan heel irritand zijn :-) Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 2 juni 2014 Delen Geplaatst: 2 juni 2014 Ik heb zo de indruk dat er veel geantwoord wordt zonder dat de vorige antwoorden zijn gelezen. Jongens, het is een nieuwe vespa, laat die gast gewoon terug naar zijn dealer rijden. Waarvoor dient anders de garantie?? Link naar reactie
herbal Geplaatst: 2 juni 2014 Delen Geplaatst: 2 juni 2014 Gewoon terug naar dealer. Die MOET dat oplossen, en verder geen gezever. Link naar reactie
sintesistef Geplaatst: 2 juni 2014 Delen Geplaatst: 2 juni 2014 Ik zou, ik zou... hem gewoon naar de dealer doen, hoe simpel het dan ook maar zelf op te lossen is. garantie is garantie. Of je moest het o zo graag zelf willen doen he, dan staan er hierboven wel een paar goeie tips. grtzzz Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 2 juni 2014 Delen Geplaatst: 2 juni 2014 stuurkap opendoen en even kijken naar het veertje dat rond de stang zit van de gashendel. dit zorgt voor het terugkomen vd hendel. veertje zou normaal gezien bevestigd zitten in een gaatje op de stang. Euhmm,,,ik ben niet helemaal mee,,,het is ondertussen al een tijdje geleden dat ik nog eens een stuurkap van nen PX heb open gehad,,,laat staan van nen nieuwe PX,,,maar soit,,,de enigste veren die op diene gas tube zitten zijn "belleville" veren en deze dienen voor de axiale speling van den gas tube weg te werken...het terug komen van uwe gashendel wordt dan volgens mij enkel bewerkstelligd door de veer van de gasschuif in uwe carbu.,,,,voor hetzelfde geld is uw handvat meer opgeschoven naar den headset en zit daar de wrijving ??? CHEERS Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 2 juni 2014 Delen Geplaatst: 2 juni 2014 20 jaar geleden gooiden we die gasveer er zo snel mogelijk uit. Dan konden we lekker stoer zonder hander rijden Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 3 juni 2014 Delen Geplaatst: 3 juni 2014 Euhmm,,,ik ben niet helemaal mee,,,het is ondertussen al een tijdje geleden dat ik nog eens een stuurkap van nen PX heb open gehad,,,laat staan van nen nieuwe PX,,,maar soit,,,de enigste veren die op diene gas tube zitten zijn "belleville" veren en deze dienen voor de axiale speling van den gas tube weg te werken...het terug komen van uwe gashendel wordt dan volgens mij enkel bewerkstelligd door de veer van de gasschuif in uwe carbu.,,,,voor hetzelfde geld is uw handvat meer opgeschoven naar den headset en zit daar de wrijving ??? CHEERS awel dat was ik ook aan het denken Link naar reactie
blen Geplaatst: 4 juni 2014 Delen Geplaatst: 4 juni 2014 Voor wat dient deze veer dan? http://www.sip-scootershop.com/en/products/spring+throttle+tube+for_17536900 Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 4 juni 2014 Delen Geplaatst: 4 juni 2014 Voor wat dient deze veer dan? http://www.sip-scootershop.com/en/products/spring+throttle+tube+for_17536900 wow, die ben ik in het echt nog nooit tegengekomen ;-) Link naar reactie
larscobbaut Geplaatst: 18 juni 2014 Delen Geplaatst: 18 juni 2014 dat is de veer die ik bedoel. die zit rond de as van je gashendel (binnenin het stuurkapje) en zorgt voor het automatische terugvallen vd gashendel. Veel oudere types hebben dit niet en deze dienen dus zelf terug gedraait te moeten worden. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.