mjeanvanhoecke Geplaatst: 19 maart 2014 Delen Geplaatst: 19 maart 2014 Hello, Ik ben al een tijd in het bezit van mijn PK50XL2, na een leuke zomer wou hij echter niet meer starten. Kickstarter blokkeert en er lag een beetje olie onder. Nu heb ik technisch te weinig verstand van die zaken en wil geen enkele shop mij verder helpen omdat ze zich concentreren op de nieuwere modellen. Waar kan ik terecht? Omgeving gent? Groeten Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 19 maart 2014 Delen Geplaatst: 19 maart 2014 20 jaar geleden was dit mijn vast adresje: De Pauw. Link naar reactie
mjeanvanhoecke Geplaatst: 19 maart 2014 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2014 sympathieke post van u gette... Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 19 maart 2014 Delen Geplaatst: 19 maart 2014 Tja - je hebt nu helaas een scooter waarvan de reparatiekosten snel de waarde van de scooter overstijgen - dus oudijzer is niet heel raar. Link naar reactie
nero Geplaatst: 19 maart 2014 Delen Geplaatst: 19 maart 2014 Je kan proberen om er zelf aan te sleutelen, met een goede handleiding geraak je al heel ver: http://www.scooterhelp.com/tips/engine/engine.sf.vespa.html Groetjes, nero. Link naar reactie
Sander.bsl Geplaatst: 19 maart 2014 Delen Geplaatst: 19 maart 2014 Staat de Vespa wel in neutraal? Misschien staat hij nog in versnelling waardoor het zeer moeilijk is om hem in gang te stampen. Dit kan je controleren door hem achteruit te duwen, als hij blokkeert staat hij waarschijnlijk in een versnelling. Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 19 maart 2014 Delen Geplaatst: 19 maart 2014 Staat de Vespa wel in neutraal? Misschien staat hij nog in versnelling waardoor het zeer moeilijk is om hem in gang te stampen. Dit kan je controleren door hem achteruit te duwen, als hij blokkeert staat hij waarschijnlijk in een versnelling. Als DAT de oplossing is, leg ik me dubbel. Link naar reactie
Sara 1963 Geplaatst: 20 maart 2014 Delen Geplaatst: 20 maart 2014 Misschien is de benzinekraan blijven openstaan? Draai de bougie er uit en probeer VOORZICHTIG te kicken (met de hand). Kan zijn dat de motor vol benzine zit. Opgepast voor vonken!! Of hij is rijp voor het oud ijzer. Wat ook mogelijk is, is dat de segmenten blijven plakken in de cilinder. Of hij is op dat laatste ritje vastgelopen. Sara Link naar reactie
Cult Geplaatst: 20 maart 2014 Delen Geplaatst: 20 maart 2014 In omgeving Antwerpen weet ik wel iemand... Succes Link naar reactie
Sander.bsl Geplaatst: 21 maart 2014 Delen Geplaatst: 21 maart 2014 http://www.2dehands.be/brommers-scooters/brommers/vespa/vespa-pk50xl2-werk-aan-183991810.html Gaat dus verkocht worden? Link naar reactie
propliner Geplaatst: 22 maart 2014 Delen Geplaatst: 22 maart 2014 de pauw is goede en betrouwbare mechanieker.. heeft mij alleszins goe geholpen Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 22 maart 2014 Delen Geplaatst: 22 maart 2014 Nochtans een proper exemplaartje. €200-300 euro herstellingskosten wellicht nog waard. Rijdende exemplaren in deze esthetische staat durven nog wel es voor €900~1000 van de hand te gaan... Link naar reactie
larscobbaut Geplaatst: 1 april 2014 Delen Geplaatst: 1 april 2014 700€ geboden voor ne 50 cc die nimeer start. Der zijn nog zotten blijkbaar... Link naar reactie
mjeanvanhoecke Geplaatst: 3 april 2014 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2014 Even hier niet gepasseerd. Heb hem binnengebracht bij een bevriend technieker. Hij zal er eens naar kijken. En idd doordat de bougie eraf gedraaid is kan ik terug doorkicken. Hopelijk is het inderdaad een carbu vol prut. Hij gaat sowieso de tank eens ledigen, carb kuisen en de cilinder bekijken. Ik ben benieuwd. En mochten er kosten aan zijn gaat hij wss de verkoop in . Link naar reactie
luigipeeters Geplaatst: 7 april 2014 Delen Geplaatst: 7 april 2014 Je kan niet meer kicken zeg je, dan kan je misschien proberen in gang te lopen, choke en naft open, in 2° zetten, koppeling in, wat snelheid maken, koppeling los en hopen dat hem aanslaat. Indien niet, dan de standaard dingen nazien, komt er naft uit de naftdarm, heb je een (goede) vonk als je de bogie tegen de cillinder houd.., da Link naar reactie
mjeanvanhoecke Geplaatst: 9 mei 2014 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2014 Gisteren telefoon gekregen van de persoon waar mijn vespa nu staat. Volgende is gebeurd, carb is uitgekuist, en nafttank ook. Wat nu het probleem is dat er blijkbaar benzine blijft lopen. Als de motor draait draait hij wel ok. Na deze uit te zetten en terug te proberen starten na 1 a 2 uur lukt dit niet meer indien het naftekraantje niet toegedraaid is. Waar zou het probleem kunnen zitten. Ook heeft iemand hier een carburator die ik even kan gebruiken om te kijken of het probleem hieraan ligt ? Zonder dat ik een nieuwe hoef te kopen? Groeten Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 9 mei 2014 Delen Geplaatst: 9 mei 2014 vlotternaaldje vervangen is misschien al voldoende Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 9 mei 2014 Delen Geplaatst: 9 mei 2014 Naftkraan DICHT zetten, wanneer de Vespa stil staat, wil ook wel es een oplossing zijn Vlotternaald is de verklaring als ik jouw verhaal goed begrepen heb. Ofwel carbu es geheel reviseren, ofwel gewoon een nieuwe kopen (Del'orto 16.10, als ik het me goed herinner, die kosten ook geen stukken van mensen, +/- €70). Link naar reactie
Reza Amanatchi Geplaatst: 4 december 2016 Delen Geplaatst: 4 december 2016 Aangezien heb ik regelmatig hetzelfde probleem om mijn recent gekochte PK 50 XL te starten, ik zet mijn vraag hier. Na verschillende mogelijkheden te checken zoals bougie, bobine, carburator enz kwam ik deze tegen; In het begint besefte ik dat als ik een beetje met deze draad tussen bobine en pick-up speel, gaat de motor in gang. Ik verwijderd het kopje van deze Italiaanse 3 kleuren draad en ik zag dit: Verder gezocht en ontdekte deze erger Omdat ik een beginner ben en heb weinig verstand over Vespa, zou graag weten hoe kan ik best deze draad compleet vervangen? Alvast bedankt Link naar reactie
jje Geplaatst: 4 december 2016 Delen Geplaatst: 4 december 2016 nieuwe draden erop zetten/solderen en dit vanaf je ontsteking doen , komt vaak voor bij vespa's Link naar reactie
Reza Amanatchi Geplaatst: 4 december 2016 Delen Geplaatst: 4 december 2016 31 minutes ago, jje said: nieuwe draden erop zetten/solderen en dit vanaf je ontsteking doen , komt vaak voor bij vespa's Te zien dient vliegwiel verwijderd worden. klopt dat? Is er andere alternatief om nieuw draden op ontsteking zonder verwijderen vliegwiel te solderen? Link naar reactie
Daan Geplaatst: 4 december 2016 Delen Geplaatst: 4 december 2016 Nee... je kun de zwarte buitenmantel een stukje terugknippen en van daar uit nieuwe draad solderen. Maar ik zou hem helemaal vervangen, grote kan dat over een half jaar de rest uit elkaar valt. Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 5 december 2016 Delen Geplaatst: 5 december 2016 de snelste en cheap-ass oplossing zonder je vliegwiel eraf te halen ( maar niet de beste ! ) is ... . > fichkes erafknippen > krimpkous erover doen zover terug dat je kan > verwarmen > nieuwe fiche eraan en klaar. kan zijn dat je paar maanden verder kunt, of jaren, of uren Als hij weer stilvalt zal je toch best ineens alles vervangen vanaf je onstekeing gr Link naar reactie
Reza Amanatchi Geplaatst: 5 december 2016 Delen Geplaatst: 5 december 2016 Bedankt Daan & Adrian Ik ben vandaag bij Hubo geweest om een soldeerbout en lasdraad te kopen. 3 kleuren draad en krimpkous gratis van De Vespa Garage vlakbij Tilburg gekregen. Volgende dagen ga wat jullie gezegd hebben eens proberen. Groetjes Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.